Zwangerschapsdiabetes en insuline spuiten

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Debster0504, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debster0504

Nov 18, 2013
    17
    0
    0
    Fulltime huismama
    Spijkenisse
    Wie heeft ervaring er mee met Zwangerschapsdiabetes en insuline spuiten? Ik heb begin december de bloedsuiker tolerantie test gedaan daar kwam uit dat tie te hoog is. Een paar dagen later zat ik al bij de gynaecoloog en daarna na een paar dagen bij de diëtiste en de diëtiste verpleegkundige. Ik moet 7x per dag vingerprikjes doen. Een week later weer moest ik beginnen met insuline spuiten 2 eenheden insuline sochtens en savonds maar helaas weer een week later 3 eenheden insuline sochtends smiddags en savonds. Dus ik prik en spuit 10x per dag.
    Ik heb vorige week een echo gehad en me baby liep 5 dagen voor op de aantal weken dat ik ben, dus dat is niet veel zei de gynaecoloog. Nu is mijn vraag of ik met 38 weken word ingeleid of dat ze me met 40 weken ingeleid?

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Zie topic help, zwangerschapsuiker. Daar zitten een aantal met insuline.
    Wees er welkom.

Bij mij gaven ze aan dat ik ingeleid zou worden met 38 weken als ik insuline had moeten spuiten. Met voeding aanpassingen waren mijn waardes goed.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb de OGTT al met 13w gedaan en mijn 2u waarde was iets verhoogd. Ik heb vanaf toen tot plusminus 25w toegekund met enkel op mn voeding letten. Nu heb ik er ook insuline bij.

Ik hoef lang niet elke dag te spuiten, alleen als ik te hoog zit. Ik controleer dus een keertje of 7 per dag en als het te hoog is, dan spuit ik met NovoRapid. Meestal 1 of 2 eenheden.

Vorige week was ik bij de interniste en die gaf aan dat zolang ik niet structureel meer dan 5eh per dag spuit er nog geen invloed is op de bevalling.

Share This Page