Volgende maand is het weer moederdag. Mijn schoonzus heeft begon dit jaar haar kindje verloren met 13 weken zwangerschap. We hebben niet zo'n hele goede band maar ik dat hett een heel groot verlies is. Ik ben zelf met 20 weken zwangerschap mijn kindje verloren. Nu ben ik heel gelukkig met mijn 2 gezonde kindjes en een kindje op komst. Ik weet dat ik wel wat voor moederdag krijg van mijn kindjes. Maar zij krijgt waarschijnlijk niks. Nu wil ik wat geven aan haar maar ik weet niet goed wat. Had wel een mooi gedicht gevonden maar heb verder geen inspiratie. Hebben jullie een idee???
Je hebt voortaan van die memory lockets waar je spulletjes in kan doen. Misschien zoiets en dan een paar charms daar in doen. Zo heb je er muntjes voor met 'always in my heart' en 'in loving memory' Weet niet of dat te pijnlijk of te snel is natuurlijk, dat kan ik niet zo goed invullen. Ik wil wel zeggen dat ik het ontzettend lief en speciaal vind dat je zo aan haar denkt.
ik vind het ook een heel lief idee van je! maar weet niet of ik het leuk gevonden had na mijn mk om daar nog weer een keer aan herinnerd te worden.. dat het uit een goed hart komt zeker weten maar of ik het zelf leuk zou vinden?
Het is een heel lief idee, maar ik denk dat je haar dan juist gaat confronteren met haar verlies en wat ze zo mist.
Ik vind het heel lief bedacht maar ik geloof niet dat ik het leuk zou vinden. Voor mij gevoel maakt het je nog geen moeder als je een miskraam hebt gehad, ik heb tussen mijn meiden in ook een miskraam gehad maar dat zie ik ook absoluut niet als echt mijn kindje ofzo. Ik weet niet hoe je schoonzus er over denkt, maar ik zou het niet op prijs stellen na een miskraam. Ik zou juist dan zoiets hebben van, maar ik ben juist helemaal geen moeder geworden... en dat zou pijnlijk zijn. Oh en ik wil niemand voor het hoofd stoten, het voelt voor anderen wellicht anders en dat is prima natuurlijk, voor mij voelt het zoals hierboven beschreven
Hoe gaat zij met haar verlies om? Zag zij het als een kindje of nog niet? Ik vind het ontzettend lief dat jij haar wil laten weten dat je om haar denkt op zo'n mooie dag! Maar probeer in te schatten hoe groot je gebaar kan zijn voor haar gevoel. Ik heb zelf een MA meegemaakt met 11 wk en ik denk er nog regelmatig aan terug en heb aan een armbandje nu een bedeltje als klein symbool voor dit verlies naast de bedeltjes voor mijn nu rondlopende kindjes. Maar dit is wel een persoonlijk symbool dus dat weet verder bijna niemand. Een groter symbool dat zichtbaarder is zoals een memory locket zou voor mij alweer te groot zijn en zou ik niet op prijs stellen . Een lief kaartje of herinneringsmuntje zou ik wel waarderen. Maar zo is iedereen anders daarin. Kun je dat inschatten? Verder heb ik ook wel eens gezien dat mensen een vlinder van kleurig ijzer op een stok in de tuin plaatsen als symbool. Vond ik wel een mooi idee.
Bedankt voor de reacties. Mijn schoonzus voelt zich wel.echt moeder geworden. Ze vind het heel erg als er word gezegt dat ze een miskraam.heeft gehad. Zelf ziet ze het als vroeggeboorte. Ik weet zeker dat ze hwt er moeilijk mee heeft dat zij niks krijgt voor moederdag. Daarom wil ik iets met het gedicht gaan doen wat over onzichtbare moeders gaat.
In dat geval zou ik zeker een mooi gebaar maken. Misschien kan je het gedichtje op een klein canvasdoekje laten drukken? Met bv een vlinder op de achtergrond of kleine vlindertjes naast de tekst.
Ik zou er eerlijk gezegd een mooi kaartje van maken met het gedicht er in en schrijven dat je ook op deze dag aan haar denkt.
Dan zou ik iets van een kaartje met een gedichtje doen. Met dat ze moeder is van een veel te vroeg geboren kindje, iets in die richting?
Het is al eerder gereageerd maar wat ontzettend lief dat je hier over na denkt. Wauw! Ik vind het idee van een canvas met het gedicht erop en misschien een mooi plaatje erbij wel heel passend.
Heel lief idee! Ik heb geen concrete tips ofzo, maar ik dacht nog: misschien moet je bewust een cadeau kiezen wat voor hààr betekenis heeft, maar voor anderen niet. Bijvoorbeeld: zo'n vlinder op een stokje in de tuin is heel neutraal, maar een memory-lockett niet. Dan heb je grote kans dat mensen haar steeds gaan vragen waar het voor is en of het betekenis heeft. Kan me zo voorstellen dat ze daar niet echt behoefte aan heeft.... Nogmaals: superlief van je en ik hoop dat je iets moois vindt!
Oh wauw, ontzettend lief van je! Ik zou het zelf persoonlijk juist wel waarderen, op Moederdag geniet iedereen extra van het moederschap en je verdriet lijkt dan wel onzichtbaar voor de buitenwereld. Zo zo zo lief dat je daarbij stil staat.
Heel lief idee. Een kaartje met een mooi gedicht is denk ik al een heel mooi gebaar. Dat iemand dus die moeite neemt om een kaartje en/of gedichtje te zoeken, te schrijven en te sturen zou ik persoonlijk heel erg waarderen. Ontzettend lief.
Wat super lief van je! Ik zou mijn schoonzusje te eten vragen en haar een wensballon met een mooie tekst cadeau doen. Je kunt ervoor kiezen om deze voor haar op te laten maar ook de keuze bij haar laten en dat ze zelf kan beslissen wanneer ze hem de lucht in doet.
Bij de christelijke boekhandels kan je ook een bronzen hand met parel/of kindje erin kopen. Als je op afbeeldingen googeld zie je wat ik bedoel. Maar ze zijn ook in kleine formaten wat er heel fijn uitziet.
Wat ontzettend lief dat je aan haar denkt! Ik weet wel zeker dat je hiermee niet de pijn naar boven haalt, die is er namelijk altijd en als iedereen je kindje zomaar vergeet is dat veel erger. Je kunt idd een mooi kaartje geven, een bedeltje in de vorm van een vlindertje of wat voor haar symbool staat voor haar kindje. Een mooie kaars, een knuffeltje, een beeldje. Misschien kun je gewoon eens rondkijken in bv de wereldwinkel of je daar iets ziet dat je aanspreekt?