Geld lenen maar waar, iemand goede tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Starry, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo Dames,

De titel zegt het '' geld lenen maar waar '' ?

In het kort even uitleggen waarom ik ( wij ) dat geld nodig hebben.
    Begin januari zijn mijn vriend en ik gaan samen wonen en mijn ouders hadden een goed voorstel, jullie mogen een bedrag van 4000 euro lenen van ons en dit zelf bepalen wanneer jullie dit terug betalen aan ons en hoeveel per maand, zonder rente dit was voor ons een goede oplossing zo konden we alles kopen voor in ons paleisje. Het loopt finacieel nog niet echt super lekker maar ik en ook mijn vriend hebben beiden het idee als we straks allebei ons vakantiegeld hebben gehad het weer helemaal goed komt. We moeten gewoon veel geld betalen maandelijks aan 3 Incasso's van mijn vriend, 1 daarvan zal deze maand helemaal afbetaald zijn en dan hebben we er nog 2 tegaan. Hier voor willen wij ook helemaal geen geld lenen want dat kunnen we op zich wel missen. Maar we hebben het geld nodig voor mijn ouders omdat we gisteren hebben verteld dat we zwanger zijn willen ze het geld binnen een jaar terug, hier hadden we niet op gerekend omdat we zelf eerst 2 incasso's wilden afbetalen en dan aan het geld voor mijn ouders. Maar goed ik wil dus graag ergens een bedrag van 4000 of 5000 euro lenen en dit maandelijks aflossen tegen niet al te super hoge rente, waar moet ik op letten? en waar nkan ik dit het beste doen? Als iemand goede tips heeft dan lees ik het graag en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Sorry voor het wat langere verhaal maar ik zit er enorm mee en weet niet zo goed waar ik nu moet beginnen.

Liefs Starry

2. Niet meer actief

Het lijkt mij erg onverstandig als je al 2 incasso's lopen hebt om dan ook nog geld erbij te gaan lenen. Het is in de situatie waar jullie in zitten totaal niet handig om geld te gaan lenen, je schulden worden alleen maar groter.

Is het niet verstandiger om eens goed met je ouders te praten? Zij willen toch niet dat jullie nog meer schulden maken omdat zij dat geld plotseling binnen 1 jaar terug willen?
    Zo maken ze het jullie nog moeilijker in plaats van de ze helpen?!

3. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    probeer eerst met je ouders te praten of er toch niet een oplossing is dat jullie met hun wat kunnen regelen want een renteloze lening is toch nog altijd het goedkoopst (beetje vreemd vind ik het wel hoor dat ze nu het geld zo snel mogelijk terug willen maar ik weet hun beweegredenen natuurlijk niet)

als het echt niet anders kan zou ik de gemeentelijke kredietbank proberen. bij mijn weten is dat nog altijd de goedkoopste optie en laat je alsjeblieft niet verleiden door al die onzinnige reclames op tv want hoe mooi ze het ook brengen uiteindelijk raak je alleen maar van de regen in de drup.
    niet voor niets hoor je steeds vaker dat (jonge) gezinnen in de financiële problemen komen en uiteindelijk in de schuldsanering.
    en van 50 euro per week is het afzien hoor om rond te komen.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    waarom moet je het terug betalen omdat je zwanger bent?

*is gewoon nieuwsgierig*

als ik zou lenen, zou ik dat wel bij een bank doen en kijken of ik alle 3 de leningen niet in 1 kon gooien.

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Jemig, ik denk dat jullie situatie nu niet echt ideaal is en ik zou het nog niet erger maken, door nog meer te lenen. Probeer nog eens met je ouders te praten en de situatie mbt tot de incasso's uit te leggen en dat het de bedoeling is om hen gelijk terug te betalen wanneer het kan.

Kijk dat je moet terugbetalen is logisch, dat moet je ook aan de bank of een andere kredietverstrekker. Het is natuurlijk niet zo dat als jij vind dat eerst de incasso's terugbetaald moeten worden, je dit eerst doet. Had je dit niet overlegd met je ouders hoe jullie dit zagen?

Heel veel succes met het maken van een juiste beslissing.

Groetjes,
    Elvira

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Als ik jullie was zou ik absoluut niet meer geld gaan lenen!

Misschien kunnen jullie iets extra's gaan werken om het geld wat sneller bij elkaar te krijgen.

Want als je weer gaat lenen, kom je van de regen in de drup

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik weet dat we het alleen maar erger maken door geld te gaan lenen, dit is ook niet wat wij willen maar het idee van me ouders, '' dan ga je maar geld lenen bij een bank wij willen die 4000 euro binnen een jaar terug '' mijn moeder weet dat mijn vriend die incasso's heeft maar mijn vader niet want dan zou het zo genaamd geen goede jongen voor mij wezen. Ze zijn teleurgesteld in in ons maar voornamelijk in mij dat ik zwanger ben. En volgens mij denken ze gewoon van oh ze is nu zwanger dus hebben ze geld zat en willen ze opeens dat geld terug, dat krijgen ze natuurlijk wel maar wij hadden het gewoon anders gepland. Ik weet het gewoon niet zo goed wat ik moet doen.

Liefs x

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het wel heel erg voor je dat ze zo op je zwangerschap reageren. Misschien moeten ze alles even laten bezinken en probeer over een week weer met ze te praten. Ga in iedergeval niet overhaast geld lenen.

9. Niet meer actief

Jeetje, wat een rot situatie.
    Het is natuurlijk geen goede reactie van je ouders om zo te reageren (in mijn ogen) maar het idee erachter snap ik ergens wel.
    Als jullie er bewust voor kiezen om een kindje te nemen terwijl jullie zo in de financiele problemen zitten dan zou ik misschien ook wel een beetje teleurgesteld zijn. Zorg eerst dat je zelf je zaakjes op orde hebt.
    Maar goed, om dan meteen zo te reageren dat jullie binnen 1 jaar moeten terug betalen dat is een beetje over de top. (Mijn mening) En maken ze het jullie nóg moeilijker.

Misschien kun je een regeling met je ouders treffen? Dat je bijvoorbeeld de helft nu binnen 1 jaar afbetaald? Je zou inderdaad misschien extra kunnen gaan werken of misschien 'dingen' verkopen via marktplaats.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Kan je wel ergens geld lenen? Je staat denk ik BKR geregistreerd en je woont samen op 1 adres ik denk dat je niet veel leningen kunt krijgen

11. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Wat jammer dat je ouders zo gereageerd hebben,maar misschien zijn ze idd geschrokken en moet je het even laten bezinken allemaal.Ik zou zeker geen geld extra gaan lenen.Dat is water naar de zee brengen.Ga eerst eens kijken waar jullie nog meer op kunnen bezuinigen om jullie schulden extra af te betalen,boodschappen,stappen etc...En kijk wat je kan verkopen om aan extra geld te komen......Heel veel succes!

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Denk ik ook.
    Als je bij BKR geregistreerd staat krijg je nog geen krediet bij je eigen bank....

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    oh meid, ikheb er geen verstand van. Ik wil je alleen veel sterkte wensen!
    Misschien kun je lientje pb-en, die is erg van de financiele vragen! die heeft er verstand van!
    Succes ,
    liefss, Taliaa

14. Niet meer actief

Hier dus wel.. :( .ik stond ook bkr geregistreerd en kreeg toch een flexibel krediet! nu was dat om ook mijn financiële problemen op te lossen dus in mijn geval niet zo erg, maar mijn advies is dus ook: ga geen lening aan als je al schulden hebt!

Ik ben er net helemaal uit en schuldenloos! maar echt uit eigen ervaring doe het niet! probeer met je ouders te praten, leg ze de situatie uit! vind trouwens ook apart dat ze zo reageren maar goed, daar kan je niks aan doen, maar probeer het zodat je miss nog even geen lening hoeft aan te gaan!

Sterkte in ieder geval...

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mocht je ondanks alle wijze adviezen toch besluiten om ergens geld te lenen, kijk dan niet alleen naar de rente maar ook naar de bijkomende kosten en naar de mogelijkheid om tussentijds (zonder extra kosten) af te lossen!

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wat een nare reactie vna je ouders.

Maar goed. Je hebt dus nog een jaar - of net iets minder - waarom dan nu al gaan lenen? Wanneer lopen de incasso's af? Kun je niet daarna aan je ouders beginnen terug te betalen? En als je bijna aan het eind van het jaar bent kun je nog een keer met je ouders praten, en als ze het dan toch echt willen kun je alsnog kijken, toch?

17. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nog even een vraagje mijn vriend heeft die schulden dus die staat BKR geregistreerd, sta ik dan ook automatisch BKR geregistreerd? want die schulden staan op zijn naam.

18. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee BKR is persoonsgebonden. maar als jullie langer dan een half jaar samenwonen wordt zijn situatie ook bekeken want dan zijn jullie fiscale partners. dus als je wilt lenen. dan voor juni.

en als je nou gewoon niet binnen een jaar betaald aan je ouders, gaan ze dan een deurwaarder op je af sturen? sorry maar vind het een beetje apart dat je moeder je op kosten gaat jagen door een lening te nemen alleen doordat je zwanger bent.

vinden ze het niet leuk dat je zwanger bent dan?

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik zou het helemaal anders gaan doen.

die € 4000 wat zouden jullie daar allemaal voor willen kopen?
    Je hele inboedel? Kijk eens op Marktplaats of Ikea....Voor 200, 300 euro heb je bijv al een babykamer.
    Zo kun je misschien wel met de helft uit....en hoef je misschien maar 2000 te lenen van je ouders. Misschien zijn er nog spullen te koop/te krijgen in je familie/vriendenkring? En misschien wel voor niks...

Persoonlijk ben ik opgegroeid met wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven....en ik denk als je nu weer een lening bij de bank aangaat dat je situatie er slechter op wordt, i.p.v. beter.
    Dan maar even een een tijdje op "gekregen spullen" leven, of een wat kleinere bedrag bij je ouders lenen.

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze zijn teleurgesteld en hadden het liever over 1 of 2 jaar gezien :(

Deel Deze Pagina