Droombaan, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door kipjetok, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 3,5 jaar thuis bij mijn kindjes. Daarvoor altijd gewerkt is het onderwijs. Nu ben ik vorig jaar begonnen met een opleiding voor uitvaartverzorger/overledenenverzorger. Dit wilde ik al heel lang. Het is helemaal geweldig (had ik het maar eerder gedaan).
    Maar de stap om daadwerkelijk weer aan de slag te gaan is best groot, kindjes naar de opvang enz,enz. Ze zijn overigens 4 en 1.
    Nu komt daar toch zomaar mijn droombaan voorbij, op een presenteerblaadje zeg maar...maar het is voor 36 uur...bijna full time dus. Maar ik mag die 36 uur flexibel invullen, dus of vanuit huis, of in het weekend, op kantoor enz. enz. Het rooster is dan een maand van te voren bekend. En ook niet verkeerd ik ga 2000 euro netto verdienen. Mijn man vindt het een buitenkans en heeft er geen problemen mee om vaker thuis te werken en er in het weekend 'alleen' voor te staan.
    Ik wil het heel graag maar ik wil ook mijn kinderen en gezin niet te kort doen. Ik vind het ook gewoon heel spannend. Maar deze kans komt waarschijnlijk geen tweede keer voorbij.
    Wat zouden jullie doen? Of stel mij even gerust...en wie werkt er ook zoveel en hoe los je dat thuis op?

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Waarom probeer je het niet gewoon ;) ontslag nemen kan altijd nog.. ;)

3. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Doen ... je zegt het zelf al: DROOMbaan. Die kans komt niet zo vaak voorbij. En een van de kindjes gaat al naar school. Ik zou het wel weten. En misschien is die 36 uur nog te bespreken??

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het wel gedaan. Mijn droombaan kwam voorbij en het was voor meer uren dan ik wilde. Toh heb ik het zo naar mijn zin dat het niet voelt alsof ik veel werk. Mijn man is iets minder dagen gaan werken ( werkt nu meer uren op een dag). Het het bevalt ons beiden super!

5. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Doen!
    Je kan beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan..

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Doen!!! Deze kans moet je zeker niet laten schieten.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Solliciteren! Als je het wordt kun je tijdens je voorwaardengesprek nog proberen of je minder uren kan. Lukt dat niet, 36 uur proberen. Je kan altijd nog ontslag nemen en dan heb je wel werkervaring op je cv voor een volgende droombaan met minder uren.

Je schrijft dat je man meer thuis zal zijn en dat je ook vanaf huis kan werken. Dat lijken me ook belangrijke voorwaarden voor een gelukkig gezinsleven.

Ik vind dat ik zelf echt een droombaan heb en ik word daar echt een gelukkig mens van. Onze kinderen zijn ook blije en gelukkige kinderen. Deze twee hoeven elkaar echt niet in de weg te zitten. Succes!

9. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Absoluut doen! Ik neem aan dat er een proeftijd aan vast zit, dus je kunt gewoon proberen hoe het jou en je gezin bevalt.
    Zou het wel weten....

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk niet te doen, in vind het teveel uren voor als je een gezin hebt en het geld niet perse nodig heb om rond te komen. Voor mij zou de max. 24 uur per week zijn...

11. Onje

Onje Niet meer actief

Altijd je dromen achterna gaan!

12. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle en eerlijke reacties. Mijn beslissing neigt ook naar doen, er is niemand die zegt dat ik er jaren moet blijven. Ik vind dat ik het in ieder geval moet proberen, ik ben ook niet voor niets met die opleiding bezig. Het is in ieder geval fijn om de mening van anderen te horen.
    Nu nog mijn ouders overtuigen, mijn moeder klonk gisteren nog niet zo enthousiast. Niet dat ik haar goedkeuring nodig heb maar zou dat me wel een goed gevoel geven.
    Mijn voorstel voor werkuren zijn (als het zover komt...) week 1 weekend werken (man zorgt voor de kinderen), maandag en
    dinsdag op kantoor (kinderen naar KDV en BSO), woensdag, donderdag en vrijdag vrij.
    week 2 maandag en dinsdag op kantoor, woensdag vrij, donderdag op kantoor (mijn moeder past op), vrijdag op kantoor (man werkt thuis en zorgt voor kinderen), weekend vrij.
    Ik hoop dat ik dit er door kan krijgen bij de besprekingen, zou voor ons ideaal zijn.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.419
    113
    Doen je droombaan komt niet zo vaak voorbij dus proberen en is het toch teveel dan heb je het tenminste geprobeerd en hoef je niet achteraf te denken had ik maar ........

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Gewoon doen!!
    Beter spijt van wat je wél gedaan hebt dan van wat je niet hebt gedaan..

15. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Doen! Als het teveel blijkt kun je altijd nog proberen om minder te werken of te stoppen. Je man staat er ook achter, dus waarom niet proberen?
    Wij werken samen met uitvaartondernemingen en ik hoor vaker dat werktijden erg flexibel zijn, je zou bv wat vaker in de avond of on het weekend kunnen werken als je man bij de kinderen is. Veel succes!

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Je kan altijd solliciteren het wil niet per definitie zeggen dat je aangenomen wordt.. En zeker in die branche zijn er vaak enorm veel reacties want zoveel vacatures zijn er niet daarin..
    Dus altijd proberen als het je droombaan is!

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik zou als ik jou situatie had het ook doen!

Manlief zorgt voor de kids, das dus ideaal!
    Als de de ma en di vast kan werken geeft dat ook rust voor je kids!

En wat andere ook al zeggen.... Als het niet bevalt, ben je er zo weer weg......

En je mams, die zal misschien even moeten wennen, maar als ze ziet dat het goed werkt, zal ze er ook snel aan wennen en meer goedkeuren....
    (ik snap je wel, ik heb ook altijd een soort "goedkeuring" van m'n moeder en zus nodig, voor mijn eigen gevoel dan hè, niet letterlijk... Maar kan ook wat minder entausiast worden als mijn moeder ook niet zo entausiast reageert....)

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou het ook doen! Ik zelf werk nu 32 uur. Is voor mij wel echt de max. Maar als ik een mooie kans krijg zou ik er zeker over nadenken.

19. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Doen! Jij bent er namelijk zelf ook nog! Tuurlijk wil je er zijn voor je kinderen, maar dat betekent niet dat je je eigen leven, met bijbehorende kansen daarvoor op halt moet zetten totdat je kinderen volwassen zijn..

Het valt altijd te proberen.. Daarbij ben je niet alleen in de zorg voor je kids!

Succes!

20. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk hoef ik alleen mijn cv en sollicitatiebrief nog op te sturen als formaliteit. Maar ik houd nog even een slag om de arm, zolang er nog geen contract op tafel ligt...

Deel Deze Pagina