15-jarige valt 'zomaar' moeder en dochtertje aan De 26-jarige Sarah Laroy uit het Belgische Brugge is afgelopen vrijdagmiddag door een 15-jarige jongen tegen de grond geslagen. Twee vrienden van hem stonden te kijken toen de jongen geweld tegen de jonge vrouw en haar 2-jarige dochtertje Shamaya gebruikte, dat meldde Het Nieuwsblad vandaag. Laroy reed afgelopen vrijdag met haar dochtertje achterop de fiets naar het stadscentrum van Brugge om haar bestelde kerstkaartjes op te gaan halen. "Ik wou net door de Ezelpoort rijden toen drie jonge gasten op me af kwamen. Een van hen had een hockeymasker op. Het leek wel een scène uit een horrorfilm", aldus Laroy. Laroy wilde dochtertje beschermen Toen de gemaskerde man op Laroy af kwam kon ze niet wegrennen. "Was ik alleen geweest, dan had ik heel snel weggelopen. Nu ging mijn enige zorg uit naar Shamaya. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om haar te beschermen." Laroy kon echter niet voorkomen dat haar dochtertje toch op de grond viel. Nadat ze het drietal gevraagd had om hen met rust te laten kreeg ze een vuist in haar gezicht. Door deze klap kwam ze op de grond terecht. Haar fiets, met achterop haar 2-jarige dochtertje, kwam ook ten val. Het meisje kwam met haar hoofdje op de grond terecht en begon hartverscheurend te huilen. Het huilen van het kleine meisje deed de jongen met het masker helemaal niets. "Ook toen ik al op de grond lag bleef hij me schoppen", aldus Laroy die aan de aanval een kapotte lip en twee losse tanden overhield. Ook heeft zij verschillende blauwe plekken op haar benen en doen haar hoofd en nek pijn. De rest van het jaar zal Laroy niet meer kunnen werken. Hulp was onderweg De aanval vond op klaarlichte dag plaats. Er was niemand in de onmiddellijke omgeving van Laroy en haar dochtertje aanwezig, maar desondanks kwamen er al snel mensen aangelopen, waardoor de daders op de vlucht sloegen. In zijn vlucht verloor de 15-jarige dader zijn mobiele telefoon, waarmee omstanders snel de politie hebben gebeld. "De dader had zelfs nog het lef om terug te keren voor zijn gsm. De mensen die mij intussen te hulp gekomen waren, hebben hem in bedwang kunnen houden tot de politie er was." 'Voor het plezier' De politie heeft de 15-jarige dader aangehouden. Hij bleek geen onbekende van de politie, aangezien hij al eens eerder diefstal met geweld had gepleegd. De jongen verklaarde tegen de politie dat hij de aanval 'voor het plezier' had gedaan. Hij zit opgesloten in een gesloten jeugdinstelling en zal zich moeten verantwoorden voor de jeugdrechter. De twee vrienden van de jongeman zijn vooralsnog spoorloos. Sarah kan het gezicht van de jonge agressor niet meer van haar netvlies krijgen. Ze ziet hem elke keer weer voor zich. "Maar wat ze Shamaya aangedaan hebben, vind ik nog het ergste. Wat moet dat kindje niet gedacht hebben? Ze doet nu voortdurend na hoe die stoute mannen naar mama geschopt hebben. Haar hoofdje doet pijn. Hopelijk houdt ze hier geen trauma aan over." bron:fok.nl
Och och, tranen in mijn ogen. Wat vreselijk! Voor de mama, maar vooral voor het arme, arme kindje! Ik wil die gozers wel eens tegenkomen! GADVERDAMME!
NOU JA ZEG...'voor het plezier' ? : Ik zou de betreffende jongen ook wel eens 'voor het plezier' tegen willen komen :-x
wat een zieke mongool zeg! Fijn dat hij is aangehouden maar hoop dat hij therapie krijgt ofzo en dat het gaat helpen! Het zal je zoon maar zijn! wat een wereld!
Jezus mina zeg! Dit is toch te verschrikkelijk voor woorden. Dit soort gasten moeten gewoon naar een militair bootcamp!
Jee, dit bericht grijpt me gewoon naar de keel. Zit hier met tranen in mijn ogen. Ongelofelijk, dat zo'n jochie voor de lol ( ) even een moeder en klein meisje opzadelt met een trauma. Echt waar.....die laatste zinnen over dat het kleintje nu steeds nadoet hoe de jongens op mama intrapten komt me aan het hart. Het arme schatteke
dit is echt niet meer normaal zeg. Ik snp niet dat de jeugd van tegenwoordig zo kan denken . Net zo miin over oude vrouwtjes mishandelen voor een paar centen . Ze moeten eens denken als dit hun oma of opa gebeurd. Of hun moeder -vader en kleine broertje en zusje. Helaas is het meestal het geval dat ze niet zo´n hoge straffen krijgen ..
GRR ongelofelijk....zullen ze dit verhaal van de nederlandse leugenares hebben gelezen? Ogelofelijk dat mensen hiertoe in staat zijn ,wat zal ze bang zijn geweest voor haar kindje....hopelijk gaat het snel weer beter met hun
Dat is t eerste wat in mij opkwam idd. Al was dat (als het echt was geweest) iig nog n overval. Dus met n rede...al was t n foute reden. Vraag me altijd af hoe zoiets dan gaat. Stonden ze daar te wachten op n "makkelijke prooi" om inelkaar te trappen. Of was het zomaar ineens zo van "hej laten we dat eens leuk gaan doen!" Hoe kom je er op zeg...
Ik ben in 2004 zomaar aangevallen door twee jongens die zich verveelde, ze hebben me geduwd, geslagen en getrapt...ook in mijn buik en ik was toen net zwanger......politie kon ze niet meer achterhalen.
Jeetje Amanthis...zou echt finaal in paniek zijn geweest dan Maar alles is wel verder goed gegaan met je zwangerschap? (buiten dat die jochies niet gepakt zijn dan)
Ik had verschillende verwondingen maar ik was ontzettend bang dat ik een miskraam zou krijgen........wonder boven wonder is het blijven zitten en zie daar mijn banner, een prachtige dochter van bijna 4. Maar die weken van twijfel en pijn, vreselijk.....
Ongelofelijk Amanthis wat je hebt meegemaakt....wat zal je bang zijn geweest. Gelukkig is alles goedgekomen maar je zou ze toch wat ...
die kinderen van tegenwoordig spelen te agressieve computerspelletjes en kijken geweldadige films, in computerspelletjes staan de doden en gewonden gewoon weer op bij een nieuw spelletje, zo'n jongen leeft niet in de realiteit en denkt dat hij er mee weg kan komen, totdat hij iemand vermoord, laten we hopen dat hij voor die tijd volwassen wordt ik klinkt als een oma maar ik denk echt dat de virtuele wereld er veel mee te maken heeft.
Tja dan moeten de ouders de kinders die spelletjes niet laten spelen Zijn er genoeg die niet eens in de gaten hebben dat spelletjes zoals gta niet echt geschikt zijn voor 11 jarigen (zoals die meneer die n aantal weken terug voor zn 11jarige zoontje dat spel kocht toen wij opzoek waren naar een baby gym) Even in het midden gelaten hoe onsmakelijk dat soort spelletjes zijn en of IEMAND zoiets uberhaupt zou moeten spelen. Maar ik denk dat t altijd een samenloop van dingen is waarom zon kind zo word. Waarom er dan niet eerder ingegrepen word is dan weer een heel nieuw discussie punt... Kan me nml niet voorstellen dat hij "ineens" zoiets is gaan doen. Moeten toch wat andere dingen aan vooraf gegaan zijn waar uit kon worden gezien dat er wat draadjes verkeerd of niet verbonden zijn in dat hoofd...