Welke boeken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Susannelilian, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Buskruit met muisjes! (Niet spwc over bevallenml maar wel erg nuttig en leuk)

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    De boeken van Beatrijs Smulders. Het veilig zwanger boek ken ik alleen van bij de verlos, maar veilig bevallen en veilig door de kraamtijd vind ik echte aanraders. Niet alleen het technische verhaal maar ook veel aandacht voor wat het allemaal met jou kan doen, en hoe je daarmee om kan gaan. Voor mij waren dat mooie aanvullingen op de ervaringen in mijn opleiding (2 maanden stage op gyn/verlos dus een paar bevallingen meegemaakt) en mijn technische achtergrondkennis.

Tijdens het grootste deel van de bevalling heb ik geen enkele behoefte aan begeleiding. Ik trek me terug, lichamelijk en geestelijk, tijdens de ontsluiting. Mijn man moet in de buurt zijn, maar alleen het laatste stuk hoef ik m ook echt steeds bij me te hebben. Ik heb dan ook geen enkele behoefte aan een rit naar het ziekenhuis. De verlos wordt in mijn coconnetje getolereerd voor een beperkt aantal checks en voor de uitdrijving. In die toestand zit ik niet te wachten op uitleg. Ondertussen gebeurt er zoveel in je lijf dat het mij toch wel erg fijn lijkt om dat gewoon te kunnen plaatsen. Hang je ineens boven de wc? O, de ontsluiting vordert waarschijnlijklekker. Wordt het nu toch wel heel erg pijnlijk? Het einde is in zicht! Voor mij maakt een goede voorbereiding een bevalling toch wel heel veel makkelijker en prettiger.

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Als het lukt dan zou ik dat wel willen (is een grote kans dat het niet gaat lukken), maar dat moet na de bevalling blijken. Mocht het lukken dan zal ik zeker eens naar dit boek kijken, bedankt voor de tip!

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Zal eens naar dat boek kijken. Fijn dat het allemaal over je heen laten komen jou zo goed bevallen is! Zal bij mijn kraamzorgbureau eens vragen of zij ook zo'n informatiegids hebben.

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Fijn dat je zoveel hebt gehad aan het verplegend personeel!

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #26 Susannelilian, 24 jul 2014
    Laatst bewerkt: 24 jul 2014
    Bedankt voor de tip, maar klinkt meer grappig dan echt informatief. ;) Het is toch informatiever dan ik dacht, maar volgens is het minder gericht op de zwangerschap en daar zou ik toch ook wel wat meer over willen lezen, zeker over de laatste weken. Maar het lijkt me inderdaad wel een leuk boek en ook leuk dat er aan de mannen gedacht wordt!

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bedankt voor de tips, maar in de reviews lees ik dat je met die boeken wel een bepaalde richting opgeduwd wordt: een thuisbevalling en borstvoeding. Ik ga in het ziekenhuis bevallen en borstvoeding gaat waarschijnlijk niet lukken, dus vraag me af of deze boeken dan wel geschikt voor mij zijn. Ook lees ik bij meerdere mensen dat het boek minder geschikt is voor mensen die snel bang zijn en veel meegemaakt hebben omdat er veel horrorverhalen in staan. Ik ben snel bang en onzeker, dus betwijfel dan of deze boeken wel een goede keuze zijn voor mij. Natuurlijk wil ik dat het realistisch is en dat er wordt verteld hoe het echt gaat, maar allemaal horrorverhalen lezen zit ik niet echt op te wachten. Wat is jouw ervaring hiermee?

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Zo, heb in ieder geval de grote geboortegids maar besteld. Kan er na ontvangst even in kijken en als ie toch niet bevalt dan gaat ie gewoon terug. ;) Buskruit met muisjes lijkt me ook erg goed/leuk, maar dan heb ik waarschijnlijk veel dubbele informatie en dat is dan best zonde van het geld.

Maar meer ideeën/meningen blijven welkom! :)

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    #29 MadeInUSA, 25 jul 2014
    Laatst bewerkt: 25 jul 2014
    Ik moet zeggen dat alleen het kraamtijd-boek hier nog op de plank staat, het bevallen-boek had ik geleend, maar ik herken de horrorverhalen niet terug. Ik denk dat een groot verschil met veel andere boeken is dat er veel interviews in staan, waardoor het dichterbij komt. Maar de grote lijn van de boeken is juist dat elke vrouw een positieve bevallingservaring kan hebben, ook al loopt niet alles zoals gepland, en dat ze juist probeert vertrouwen te geven. En soms geeft ze aan wat er mis kan gaan, en hoe dat voorkomen had kunnen worden, soms door simpelweg andere begeleiding. Dus het is misschien maar hoe je die interviews leest. Ik denk wel dat haar benadering je moet liggen, een spoortje geitenwollensok is er soms wel bij, en ze spreekt je aan op je eigen kunnen. En het verbaast je misschien niet dat ook ik groot voorstander ben van een thuisbevalling (mits verantwoord natuurlijk) en borstvoeding, dus mij staat dat niet tegen. En lichamelijk gezien is een normale bevalling een normale bevalling, en een poliklinische bevalling is een verplaatste thuisbevalling. Waarom denk je op voorhand dat borstvoeding niet gaat lukken? Tenzij je een sterke borstverkleining hebt gehad met wegnemen van veel klierweefsel of zware medicijnen gebruikt zou ik geen redenen weten om daar nu al vanuit te gaan.

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bedankt voor je reactie, maar zal eerst eens kijken hoe het grote geboortegids bevalt. Als deze niet bevalt dan kan ik altijd toch nog kijken bij die boeken.

11. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb "duik in je weeën" liggen, maar nog niet aan begonnen, weet dus ook niet of het een aanrader is ;) Werd mij door vriendinnen aangeraden.

Mijn vriend is het boek van Kluun aan het lezen, maar weet niet of daar echt veel over de bevalling in staat. Bevalt hem alleszins wel!

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hihi, laat het maar weten als je hem gelezen hebt.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De zwangerschapsbijbel!

Een hele mooie boek met heel veel foto's en uitleg.
    Gewoon een duidelijk en vooral praktisch boek.
    Heel veel andere boeken hebben zo'n betuttelend toontje.

Direct na de bevallig heb ik er ook veel aan gehad.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Gaat dit boek over zowel de zwangerschap, bevalling als kraamtijd? En is dit boek nog wel actueel? Zie dat hij toch al 5 jaar oud is, er is die tijd veel veranderd of niet?

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had veilig zwanger van Beatrijs Smulders. Man had babymanagement voor mannen en help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van kluun.

16. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Klopt, het boek geeft informatie over de zwangerschap, de bevalling, manieren van bevallen, informatie over soorten pijnstilling en de kraamtijd.
    Het boek was zeker actueel. Ik kreeg zelfs een compliment van de gynaecoloog toen ze het boek zag.
    Ik heb het boek aan m'n vriendin gegeven, maar ik weet wel,dat hij erg actueel was. Veel uitgevers brengen hernieuwde actuele uitgaven uit.
    Ik kan je dat boek echt aanraden. Ik gebruikte dat boek ook als een soort encyclopedie als ik iets wilde weten.
    Ik ben mede door dat dat boek trouwens niet uitgescheurd, en dat terwijl ik best een flink kindje van bijna 8 pond op de wereld heb gezet.

Ik had een hele gave bevalling, al duurde die 16 uur.
    (Midden in de nacht bevallen met temazepam in je systeem is heel zwaar)

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bedankt voor de tips.

Deel Deze Pagina