Ik vroeg me af wanneer een kindje kan fietsen op enn fietsje met zijwieletjes we vonden dit een leuk kado voor onze dochter die 2 wordt maar vraag me af of ze er niet te jong voor is
Hier hebben allebei de kinderen een fiets(je) voor hun tweede verjaardag gekregen. De oudste is gelijk gaan fietsen, vond het prachtig, maar mijn zoontje niet, die zweerde bij zijn driewieler. Inmiddels is tie 4,5 en fietst nu zonder zijwielen, maar de driewieler is niet weg te denken. Hij rijdt nog steeds rondjes rond het huis en ik moet dan verschrikkelijk om hem lachen als tie voorbij komt. Het is geen gezicht, zijn knieƫn komen aan de zijkanten hoger dan het stuur ! Is er niemand in de buurt met een kleine fiets waar je kan proberen of ze het iets vind ? En aan de andere kant, als je hem nu koopt kan ze hem gewoon pakken wanneer zij wil. Persoonlijk vind ik het ook echt een cadeautje voor een verjaardag en niet voor "tussendoor", maar dat is mijn mening hoor ! Succes met het uitzoeken van een fiets ! Groetjes Monique Ps : als ze van poppen houdt dan kun je er ook een poppenzitje bij kopen, een extra stimulans om te gaan fietsen ! Mijn dochter had een pop in het mandje voorop en een pop in een zitje achterop ! Heb mijn wagen volgeladen, was echt op haar van toepassing !
bedankt voor je antwoord heb je ook enig idee hoeveel inch ik moet kopen dacht zelf aan de kleinste dat is geloof ik 12
Lisanne heeft voor haar tweede verjaardag een 14 inch fiets gekregen en daarna op haar vierde een 18 inch. Christiaan heeft toen een 16 inch gekregen. Hij was daar te groot voor, maar met zijwielen maakte dat voor hem helemaal niets uit. Nu fietst hij zonder zijwielen en het gaat perfect ! Christiaan wordt in november 5 en kan voorlopig nog op de 16 inch fietsen. Scheelt wel want nu kan hij er een 1,5 a 2 jaar langer mee doen dan zijn zus met de 14 inch. Ligt er natuurlijk wel aan hoe hard hij groeit anders moeten we er volgend jaar al eentje ! Ik zou gewoon eens gaan passen in een fietsenwinkel en advies vragen. Succes en alvast een fijne tweede verjaardag ! Groetjes Monique
Hoi meiden Mijn oudste kreeeg ook met haar tweede verjaardag haar fiets, maar voor ze doorhad dat ze zelf flink moest trappen wilde ze vooruit komen waren we weer wat maanden verder hihi. Mijn jongste word in Juli 2, maar ik denk dat ik met haar nog even wacht, want ik denk nog niet dat ze er al aan toe is. Dus eigenlijk is het weer bij elk kind anders. Ik zou inderdaad zeggen, probeer het en je weet het, succes. Groetjes Simone
Ik zie Kylian nog niet op een fiets voorbij komen. Ben nu al blij dat hij zonder gillen op zijn trekker (zo'n loopding) wil zitten, er mee bewegen is er niet bij. Nu heb ik met een buurvrouw een dealtje gemaakt en kan ik van haar een driewieler (zo een met duwstang) overnemen. Ben benieuwd of hij daar dan wel op wil. Groetjes Anita
Wij kopen ook een fiets met zijwieltjes voor luca zijn verjaardag. Nu moet ik zeggen dat luca ontzettend groot is voor zijn leeftijd, dus ook met gemak bij de trappers kan.
Mijn dochter wordt volgende maand 3 en krijgt dan haar eerste fiets... ze heeft wel al wat geoefend op de psz en nu vraagt ze er ook zelf om.