Gisteren was ik in een groep en niemand kende elkaar (nog). Ineens viel mijn oog op een open gulp bij een meneer. Ik voelde een soort van plaatsvervangende schaamte, maar ik durfde ook niet goed wat ervan te zeggen. Omdat het een vreemde voor me was, maar ook om het idee dat ik naar die plek gekeken heb. Zouden jullie er een vreemde op wijzen dat ie zijn gulp open heeft staan? Dit kan ook om andere dingen gaan, bijvoorbeeld: - je ziet duidelijk dat iemand door gelekt is. - iemand heeft een gat in zijn broek of ander kledingstuk - etc... Er komt een poll achteraan.
mmm ligt eraan. ik zou het niet zeggen tegen een wildvreemde waar nog meer mensen bij zijn maar als ik diegene zie even alleen en hij of zij lijkt me een aardig persoon die het goed op gaat pakken dan zeg ik het wel. is het een of andere creep in mijn ogen dan pakt zijn pietje maar lekker kou haha
Alleen als ik persoon ken. Al heeft mijn man laatst de hele dag gelopen met een open gulp en toen zag ik het niet.....
Ja... Ik heb wel eens gehad dat een mevrouw midden op het station heel snel mijn rok goed deed. Ik schrok mij dood maar was wel dankbaar
Ja! Zou jij het willen weten? Ik wel en daarom zou ik het ook tegen een ander zeggen. Als iemand is door gelekt zou ik het zeker zeggen. Ik vinden zelf verschrikkelijk asociaal als je hier niets over zou zeggen!
Ik zou het wel zeggen. Waarom niet?? Ik zou het zelf ook fijn vinden als iemand dat tegen mij zou zeggen.
Mmmm lastig, ik weet het niet.. Maar als ik eventueel doorgelekt ben hoop ik dat andere het wel tegen mij zeggen hihihi
Ja ik zeg er discreet wat van. Trouwens doe ik dat ook als er iets tussen je tanden zit of er een korrel snot uit je neus hangt. Ik zou het namelijk zelf ook willen weten. Zolang je het netjes aangeeft, lijkt het mij geen probleem.
Ja hoor. Bekende of onbekende, ik zeg het wel. Wel zo discreet mogelijk. Ook als rokken niet goed zitten of labeltjes in nekken omhoog steken. Zou het zelf ook fijn vinden als iemand mij er op zou attenderen, ik wil er toch graag op mijn voordeligst uitzien en met mij de meeste mensen neem ik aan
Als ik het zie zeg ik het. Vind het ook fijn als ik er op geattendeerd word. Ik onthoud echt niet het gezicht van diegene die het mij heeft verteld, maar als ik pas bij thuiskomst merk dat ik al de hele dag m'n ondergoed loop te showen, zou ik die dag niet snel vergeten. Niet schamen dus, gewoon zeggen.
Denk wel dat ik het zou gaan zeggen .. Wel eerder tegen een bekende dan vreemde maar stel iemand is doorgelekt dat is schaamtelijker dan je gulp open dat meld ik echt wel even!
Ja ik zeg er altijd wat van. Want ik zou het ook fijn vinden als hun het tegen mij zouden zeggen. Ik heb een keer een meisje gezien die zó erg was doorgelekt dat haar hele mooie witte jurkje van achteren zo onder het bloed zat, dat het een rood jurkje was ipv wit jurkje. Haar vriendin liep naast haar en het was echt niet te missen.. ben er naar toe gerent en heb haar toen nog in gebrekkig Turks uit gelegd wat er aan de hand was, daarna deed ze haar jurkje in haar legging zodat hwt niet te zien was en is snel naar huis gegaan. Wat nou als ik er niks van zei? Dan zagen honderden mensen op straat wat er aan de hand was en had ze zich na afloop nog meer geschaamd. Ze bedankte me en gaf me een knuffel. Deed mij ook weer goed..