Welke boodschappen worden duurder

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 7 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je kunt je bagagedrager ook verlengen.
    Hier op mijn nieuwe fiets geen jasbeschermers meer, maar gaat prima.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Herkenbaar. Wij fietsen dus ook bijna altijd en dat terwijl school op 4.5 km zit, zelfs de jongste fietst al regelmatig zelf, maar ook voor heel veel andere dingen pakken we de fiets.

Petra82 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    #383 Vero0504, 14 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2022
    Ja geprobeerd, maar eens maar noooit meer. Had lichte boodschappen in mn tas en dochter achterop (toen iets van 18kg), we lagen bijna achterover met een stijgerende fiets. Man was gelukkig(!) mee en had ook boodschappen. We zijn maar naar huis gaan lopen (was ook niet eenvoudig). Thuis gelijk dat ding eraf gesloopt. Denk dat mijn gewicht vs t gewicht achter geen geschikte combi was.

Overigens, merendeel doe ik lopend als ik de kans krijg. Ik loop liever dan dat ik fiets en beide koters vinden de wandelwagen heeeerlijk. Schurfthekel aan fietsen, deed t vroeguh wel naar de zaak zonder koter achterop dan. Maar dan had ik wel mn laptop rugtas om.

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

#384 Mapje, 14 mrt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2022
    Ik vraag me altijd af hoe jullie dat fietsen tijdstechnisch doen. Nou zou ik dan dik een uur moeten fietsen en mijn man ook maar dat kan dus niet want als ik langs de opvang ga fietsen en de school van de kinderen ben ik pas om 9.30 op mijn werk (op zijn vroegst) En terug ook pas rond 18.30 thuis op zijn vroegst. Bovendien zou dat dus betekenen dat ik terug pas tegen 1930 het eten op tafel heb staan. Dan is mijn baby al super boos en mijn kleuter omgevallen. Wij redden het gewoon tijdstechnisch vooral niet met 2 school kinderen, een baby, opvang en bso op andere locaties, opa en oma 2 dorpen verder waar we ze moeten brengen/halen op 1 dag…beide (minimaal) 32 werken en zwemlessen en voetbaltrainingen. Wij leven in strakke tijdsplanningen om dit lopend te houden.

(overigens loop ik wel gewoon de kinderen naar school, loop dan terug en pak de auto maar mijn werk. En op zaterdag fietsen we wel naar voetbal mits we niet uitspelen en moeten rijden….maar doordeweeks hebben we echt de tijd gewoon niet)

5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Bij ons in het dorp ook terwijl het geen nut heeft. Patentbloem daar kanje geen voedzaam brood van bakken. Hooguit keer koekjes of pannekoeken. Ook kan je dat soort bloem niet lang bewaren. Vraag me serieus af wat mensen daar dan mee gaan doen.

6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    En mocht je het fietsend voor elkaar krijgen, je moet er ook dan nog fut voor hebben. Werkdagen zijn al druk en vermoeiend zat.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is juist heerlijk om je hoofd leeg te fietsen na een drukke werkdag.

8. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Dat sowieso. Maar als ik 4 dagen zou werken, dan zou ik teveel stressen als ik dan ook nog een uur moet fietsen en daarom erg laat weer thuis ben. Ik persoonlijk zou dat niet trekken. Voordat je thuis alles op bed hebt en klaar bent.

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou ik zit dan denk ik gestresst op de fiets wat ik zometeen allemaal nog moet doen voor ik klaar ben met alles :roflmao: Ongeduldig van het tijdsverlies dat ik heb :| Dat half uurtje in de auto werkt ook prima om mijn hoofd leeg te maken :D

GossipGirlxoxo en nizzie86 vinden dit leuk.
  10. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dat is inderdaad nog punt 2 :roflmao:

11. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Voor mij is fietsen bijna net zo lang als met de auto (minder druktes en kan binnendoor).
    Mijn dochter gaat 3x in de week naar de vso, vanaf half 8. Ik begin uiterlijk 8 uur en stop dus uiterlijk half 5. Mijn man zet t eten altijd alvast op, maar ook al is hij later kunnen we dus ook nog uiterlijk half 6 aan tafel.
    En het is heerlijk na een dagje kantoor even op de fiets (zonder file irritaties en zo)

Mapje vindt dit leuk.
  12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.371
    113
    Dat herken ik wel ja. Bij ons is school 25 minuten fietsen, 30 met zoon er bij. Naar mijn werk is 25 km vanaf school. Zelfs al zou ik alleen naar school fietsen, dan weer naar huis, daar de auto pakken, ben ik alsnog pas half 10 op mijn werk terwijl ik vanaf 9 uur bereikbaar moet zijn. Vanaf school naar mijn werk fietsen is ook geen optie dan ben ik nog later daar.

Maar het voornemen is wel om op mijn vrije dagen naar school te gaan fietsen, ik heb dan zelf mooi bijna 2 uur fietsen te pakken op die 2 dagen. Bedoeling was om morgen te beginnen maar dochters fiets staat nog bij de fietsenmaker en ik heb vandaag geen tijd om hem op te halen omdat ik pas na 6 uur thuis ben.
    Maar het voornemen blijft staan :D

Mapje vindt dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier is het 25 minuten op de fiets. Ik doe er met de auto net zo lang over of zelfs langer en dan moet ik ook 4 euro parkeren per dag aftikken. Dan is de keuze heel snel gemaakt.

Mapje vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.406
    21.795
    113
    Hier ook zoiets. Man fietste dagelijks 1,5 uur heen en 1,5 uur terug ivm werk. Moest ook wel, want daar kwam geen OV (industrieterrein), en geld voor een auto (en rijbewijs halen) was er niet.

Saartje33 vindt dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier werk ik 20 uur, waarvan 2 dagen op locatie en man fulltime, waarvan meestal 2 dagen thuis. Op mijn werkdagen brengt hij ze met de fiets weg en gaat dan 1 dag naar huis en 1 dag naar de zaak, waar hij meestal 9.05 is. En dat is prima. Hij heeft geen vaste tijden.
    Op mijn werkdagen gaat de jongste naar de BSO en die halen we om en om op. Net hoe het uitkomt. We eten vaak makkelijk op deze dagen, dus dat staat binnen 20 minuten wel op tafel.

Mapje vindt dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #396 Liekje81, 14 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2022
    Dat is hier ook het probleem. Ik moet dan 21 km heen en 21 terug. Dochter zit om 7 uur al op de opvang soms. Dan red ik het niet eens om op tijd op mn werk te zijn. En dan red ik het ook niet om om 18 uur op de BSO te zijn. En sorry, ik ga echt geen 21 km fietsen heen en nog een keer terug. Kom je helemaal bezweet aan, gatver. En ik woon in een klein dorp, alles is gewoon wat verder weg. Zwemles was ook 15 km, ik ben echt niet zo'n held dat ik dat dan fietsend doe. Dorpjes verder kan wel op de fiets, dat is dan een km of 6.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met een ebike kom je niet bezweet aan.

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.689
    6.591
    113
    Vrouw

Idem. Mijn moeder zou wat meel voor me halen omdat ze vandaag haar boodschappen doet. Wij bakken ons brood zelf dus dan is meel wel handig :p Niks meer te krijgen, bloem, meel, broodbakmixen... Terwijl er altijd een pallet vol meel staat bij de Aldi.

Brood kan je ook bakken met aardappelen van de avond er voor er doorheen. Gewoon een deel van je meel vervangen door droge aardappelen. Voor het geval er echt een schaarste komt, we zijn toch een stel aardappeleters hier dus hopelijk daar aan geen tekort de komende tijd. :p

Saartje33 vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die heb ik niet, haha. En ik ga daar geen geld aan uitgeven. Ik vind 21 km gewoon te lang, en de route is met veel stoplichten, het is gewoon niet te doen qua werktijden.

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Griekse yoghurt met smaakje 20 cent duurder geworden… :eek:
    Verder koop ik groot in als in aanbieding is..
    zonnebloemolie gebruik ik niet, gebruik alleen rijstolie in te bakken.
    Vlees haal ik bij de islamitische slager weg lekkerder en goedkoper…
    Vorige week was vegetarische vlees in aanbieding bij lidl dus ligt weer wat in de vriezer

Deel Deze Pagina