Welke boodschappen worden duurder

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 7 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.256
    113
    Al wijken we zo erg af van het onderwerp boodschappen :roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ken een aantal mensen die vaak met de auto kwamen puur uit gemak/luiheid. Hebben ze zelf gezegd :). Door hun kinderen gingen ze uiteindelijk vaker fietsen want dat wilden de kinderen graag.
    Onze jongste vindt druk verkeer en drukte vreselijk, dus gaat op tijd weg, vóór de drukte.

3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    #443 Splitijsje, 17 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2022
    Oh my god, ik ben vandaag onder een mega grote steen vandaan gekropen. Ik doe sinds jaar en dag boodschappen bij AH. Ja, ik let op bonus, maar ook in de gelukkige positie dat ik in principe kan kopen wat ik wil. Daar waar ik voorheen rond kwam van 100 euro per week inclusief wasmiddel, deo enzo rijzen ook bij ons de kosten de pan uit. Op 5 min lopen zit een super grote nieuwe Lidl, Jumbo 1 minuut verder en AH weer 5 min verder. Ook hebben we een Nettorama. Mijn ouders doen al jaren boodschappen bij deze laatste winkel en denken: ga jij maar lekker naar AH, maar het scheelt echt.

Vandaag was ik voor wat kleine dingen naar Netto gegaan (ligt de andere kant op, maar nog steeds op loopafstand = 1 km).

Anyway, ik was in shock. Karvan Tropical siroop kost daar 2,79 euro. Aanbieding 2 voor 4,50 euro. Bij AH betaal je 3,09 en deze week 2 voor 5 euro.

Princess tonijn ook MSC, skipjack en ook in olijfolie: 1,99 euro versus 2,69 euro.

Doosje 125 gram frambozen 1,69 versus 2,79 euro.

Kattengrit ook met hygiënekorrels 6 liter 2,89 versus 4.19 euro.

Noem me naïef, maar ik vind het shocking. Ik ben blij met mijn koopzegels en bezorgbundel, maar ga nooit meer kattengrit kopen bij AH.

bluedrake, Lola1982, Zuul en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.912
    8.083
    113
    @Kruimel14 ik ben in mijn goede periode (lees: niet zwanger) ook wel eens naar de nettorama gelopen (op de Korvelseweg is hier het dichtst bij, kilometer of 3,5 lopen).
    En inderdaad, die winkel heeft echt goedkope producten!!
    Stond ik ook van te kijken. Vind het geen fijne supermarkt dus ga er geen grote boodschappen halen.

Hier vandaag weer boodschappen gedaan, verpakt afbakstokbrood wit was nog even goedkoop. Had ik niet verwacht. Zonnebloemolie is wel duurder geworden. Ondanks nieuwsberichten op o.a. Nu.nl dat we over een week of 6 zonder zonnebloemolie zitten, stond er nog voldoende hier. Literfles dan, de 10 literflessen waren wel weg :o:

Verder is me niet echt iets opgevallen, heb niet het idee dat er heftige prijsstijgingen geweest zijn deze week.

In het andere topic ben ik een challenge aangegaan, boodschappenbudget 300 euro voor één maand. Dat is leuk! Ik hoef het niet te doen voor het geld, maar ik maak er wel graag een sport van om zoveel mogelijk te besparen hoor!

Splitijsje vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik hou van de Pamper aanbiedingen van de nettorama! Luierbroekjes per pak 5€ (tegenwoordig 5,50€). We een enkelpak maar toch.

6. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Nee, want dat heb je al gedaan…….:confused:

8. GoldenClown

#448 GoldenClown, 18 mrt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2022
    Klopt, al ruim 2 weken geleden, bij de allereerste signalen dat de prijzen zouden stijgen, omdat ik mijn geld maar 1x uit kan geven. En voor dat vooruitkijken schaam ik mij absoluut niet! 2 liter kost bij de Jumbo inmiddels al 4.98!
    Zo heb ik ook 24 pakken koffie in de kast staan, niet vanwege tekorten maar omdat het niet vaak voorkomt dat een pondpak koffie maar 2 euro kost.

Ik hamster geen aanbiedingen van veel te dure A merken, dat is alsnog zonde geld, maar ik wil wel graag zoveel mogelijk doen van mijn budget.
    En dat is best lastig nu alles duurder wordt, mijn weekbudget is al 5 jaar hetzelfde bedrag, en toch lukt het me er meer mee te doen. Tot mijn eigen verbazing lukt prioriteiten stellen steeds beter. En ja, de kinderen zijn hierin mijn zwakke plek, man en ik zijn snel tevreden met weinig, maar we stimuleren de kinderen graag in al hun hobby's, dus ik bestel gerust voor 80 euro aan Engelse romans of hobbymaterialen voor de oudste of schoolmethodes zodat de jongste thuis zielsgelukkig alles kan herhalen (hij is geobsedeerd door taal, zit in groep 3). Doe ik allemaal van mijn weekbudget van 300 euro (wat dus al 7 jaar dat bedrag is), verder geven we niets uit behalve als mijn man en ik af en toe uit eten gaan of met het hele gezin naar een pretpark ofzo, maar dat gebeurt door onze ingewikkelde gezinssituatie niet vaak.
    Alleen die verrekte benzine er ook van betalen lukt gewoon niet. Ik kan om gezondheidsredenen ook niet altijd de fiets pakken. Maar daar staat tegenover dat we met het hele gezin in 1 klein Aygootje rijden van ruim 11 jaar oud.

Wil nog meer gaan bezuinigen overigens door alle kinderkosten (kleding, schoenen, maar dus bijvoorbeeld ook kinderfeestje etc) van de kinderbijslag te gaan betalen zodat benzine en etentjes/dagje pretpark ook van het weekbudget kunnen. Kleding en schoenen voor mij zit al in dat weekbudget, van man niet maar die koopt 1x in de 5 jaar 3 paar schoenen, 2 broeken en 2 overhemden ofzo, daar gaan we niet failliet aan.

bosi333 vindt dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben allergisch voor zonnebloemolie dus dat hoef ik niet te kopen. Ik was helaas al aangewezen op de dure rijstolie. Dat betekent dus zuinig doen met de olie die ik heb.

Ik bak in olijfolie en dat is op zich ook niet echt goedkoop.

Wat mij opviel is dat de grote zakken rijst uitverkocht was bij de lidl. Ik was toevallig in twee andere stadjes in de buurt en zag dat dit ook bij deze lidls was uitverkocht.
    Erg irritant want ik koop altijd 1 zo'n zak in de week .
    Hoop dat dit tijdelijk weer is dat iedereen direct 20 zakken koopt.
    Of inderdaad maar op de bon. Niet meer dan 2 zakken per persoon per huishouden.

citroenrasp en Mapje vinden dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Nou ik heb maar vast diamant frituurvet meegenomen. (wij hebben na jaren een airfryer gehad te hebben sinds een half jaartje weer een ouderwetse frituurpan met blokken)

Was bij de AH vandaag hele schap leeg, behalve de blokken frituurvet, vloeibaar frituurvet was ook foetsie. Zal toch een keer mn vet moeten vervangen.

De flesvoeding van de kruidvat is ook een euro omhoog. (extra care 1)

Voor degene met een kindje die enkel goed draait op 1 specifieke voeding, kijk even of er zonnebloemolie in zit en zo ja hou een paar pakken voorraad aan (of overweeg het). Als ze de boel om moeten gaan zetten naar een andere olie kan het soms even duren omdat ook de etiketten aangepast moeten worden. "Even uitwijken" naar voeding x/y/z zit er hier niet in dus wij hebben m nu ook op voorraad (online besteld). Gedoe qua levering 1x meegemaakt met dochter destijds, met de kleine man (die nóg erger is met zn voeding) heb ik daar écht geen trek in on dat te riskeren.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wij halen zakken rijst bij de toko, 20kg.. mss hebben ze daar nog? Bij ons stond er nog genoeg :)

bosi333 vindt dit leuk.
  12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja daar moet ik ook maar even kijken. Ik hoef ook maar 1 zak.

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Is het nou 5 jaar of 7 jaar..???
    Dat weekbudget??
    Eerst zeg je 5 jaar later 7 jaar

Ik ben even de weg kwijt:confused:

14. GoldenClown

Ik ben al een week ziek en zo warrig als wat.... zie het nu ook. 7 jaar volgens mij, is toen omhoog gegaan toen de jongste geboren werd en die is bijna 7:eek:

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn fles zonnebloemolie is gisteren op gegaan. Bij ons gaat dat niet zo hard,dus prijsstijging lag ik niet zo wakker van. Maar echt bijna alle olie was vanochtend op bij de AH. Ook de olijfolie was duidelijk leger dan normaal en er stonden maar 3 flessen vloeibaar frituurvet. Ik vraag me inmiddels af wat mensen allemaal doen met zonnebloemolie en hoe groot hun kelders zijn, want ik heb echt geen idee waar iedereen het laat.

Sado, NiVa0230 en Cobon vinden dit leuk.
  16. GoldenClown

Bovenop de keukenkast staat onze voorraad. Staat standaard frituurolie, zonnebloemolie, olijfolie en arachideolie op voorraad. Aangebroken flessen staan in de la. Had nu 9 flessen van 2 liter gehaald, vanwege de prijs vooral EN omdat sommige flessen te hoog zijn voor in de la en dat is irritant, dus ik wil niet misgrijpen. Heb 3.59 per 2 liter betaald, bij de jumbo nu 4.98 in een te hoge fles. :rolleyes:

Wij gebruiken het voor het bakken van vlees, aardappelen, groente, eieren etc, gebruiken nooit boter. En bij het bakken van zaken die in de oven gaan.

Oja, onze kelder is trouwens 85 m2:roflmao: (maar daar bewaren we geen voorraden, hooguit van knutselspullen)

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
    Voor jezelf hoef je niet zoveel te kopen. Ik heb nog 2 liter kunnen regelen voor de pan en 2x een vulling voor de friteuse die bijna vervangen moet worden. Dat zou genoeg moeten zijn. De houdbaarheid erop was mei 2023. Volgens het voedingscentrum zou je dat nog zo'n twee maanden door kunnen rekken als je geluk hebt.

Maar er blijven altijd mensen die het voor veel geld door proberen te verkopen zodra iets op raakt. Ik heb ze al voor een belachelijke prijs voorbij zien komen.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Zag gisteren bij de AH enkelverpakkingen 4 voor 25,- en multibox/zak 107 luiers voor 25,-.

Ukkepuk past nog maatje 2, laten die nou net een gele sticker hebben bij ons kruidvat filliaal en ik die luiers (pampers babydry mt2) voor de nacht gebruik. 2 voor 8.99 :thumup:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dat zijn de betere aanbiedingen ja. Wij hebben altijd voor onze kinderen (direct vanaf begin) Pampers baby dry gehad. Zodra het kon, vanaf maat 3 dus, de baby dry pants. Straks hebben wij 3 gasten in de luiers.. het zal je niet verbazen dat wij nog nooit Pampers níet in de aanbieding hebben gekocht. Soms koop ik de maandboxen bij Wehkamp (voor 23;59 bestellen = de volgende ochtend(!) in huis), Drogisterij.net of bol.com. Maar mijn vader stuur ik op Nettorama pad en schoonouders zijn vaak in Duitsland (schoonvader werkt daar) dus die hebben ook altijd de taak even op te letten ;). Het scheelt echt wel..

20. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar eigenlijk moet je bij luiers gewoon de prijs per luier berekenen. Want vaak is Kruidvat niet in de aanbieding nog altijd goedkoper dan pampers in de aanbieding. Maar goed, dan moet je niet hebben dat Kruidvat niet goed zit. Ik heb 3 kinderen die altijd direct Kruidvat luiers kregen en nooit doorlek problemen of luieruitslag maar je hoort wel eens anders. Dus wat dat betreft “geluk”

Net als met flesvoeding: de oudste kreeg borstvoeding en raakte daarna verstopt dus had ik dure nutrilon omneo en ik durfde echt niet over te stappen. Maar de tweede en derde deden het direct prima op flesvoeding eigen merk van Kruidvat. Scheelde ook weer.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina