Welke boodschappen worden duurder

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 7 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Je gaat idd leven naar wat je hebt. Nogmaals dat is de discussie helemaal niet. Wij moesten vroeger elke cent omdraaien en we hadden niet eens altijd fatsoenlijk te eten. Ik weet dus dondersgoed waar ik het over heb. Daarom ben ik ook gewoon heel blij dat we door de jaren heen de juiste keuzes onder de juiste omstandigheden hebben kunnen maken, kansen hebben weten te creëren (en nee dit is lang niet alleen maar geluk, ook gewoon mega hard werken) en ik als een heks met bezem onze boekhouding doe en álles bijhoud tot in de kleinste details. :)
    Ik ga me niet verdedigen voor de opmerking dat iedereen prijsstijgingen voelt. ;)

Theezeefje en Jessi79 vinden dit leuk.
  2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.895
    8.066
    113
    #122 Achterkantvandemaan, 8 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2022
    Voor mij wel een goede stok achter de deur om alle ongezonde dingen te laten staan. Ik hang al maanden van chips aan elkaar, om maar een voorbeeld te noemen. Ik ben voornemens om echt alleen nog maar drie maaltijden te kopen, en geen extra's meer. Dat zal al wel veel schelen in de prijs hier.

Mijn man vindt het allemaal overdreven. Hij zegt: we hebben geld, waarom zou ik mezelf tekort doen als we het gewoon kunnen betalen?

Ik denk zo niet. Ik vind die prijsstijgingen vreselijk. Als ik alleen zou wonen, zou ik veel zuiniger leven. Als mijn man weer eens doelloos onder de douche staat te staren, zeg ik wel eens dat ie korter moet douchen. Dan zegt ie: ik maak wel 100 euro extra over naar de gezamenlijke rekening voor mijn douchebeurt :roflmao: en dat roept ie eigenlijk over alles. Altijd. Wij zijn best tegenpolen wat geld betreft.

Gelukkig doe ik de boodschappen, ik let wel op. Hij niet. Kijkt gewoon niet naar prijzen! Ik snap dat echt niet.

En ik vind niet dat 'wij genoeg geld hebben'. We gaan allebei een dag minder werken straks. Dan kunnen we niet meer (zoveel) sparen. We zullen dan heus wel eens aan de spaarrekening moeten komen. Dat wil ik dus eigenlijk echt niet. Die spaarrekening moet alleen maar groeien, niet slinken. Voor je het weet heb je niks meer, dat wil ik echt niet.

Zara75 vindt dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.895
    8.066
    113
    Ik gebruik dit om te koken. Nooit meer olijfolie, ik bak alles in zonnebloemolie!

Prettykitty en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113

Mommy83, Syane, Zuul en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb jou dit al een paar keer zien zeggen mbt geld, arm, rijk, enz. Ik hoop dat je door hebt dat je ook gewoon ontzettend bevoorrecht bent.

Maan14, Gilou, Syane en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Mijn man ook.
    Maar zijn loon komt ook iets vlotter binnen als gemiddeld. Hoe hij kijkt naar geldzaken is een beetje anders als mij.
    Zijn bonus die hij krijgt door te doen wat hij moet doen (zijn job dus :D) is voor mij een paar maand werken . Ik krijg een fluo jas of drinkfles als ik doe wat ik moet doen (ook degene die niet doen wat ze moeten doen, krijgen dit :roflmao:).
    Als ik hem dat zeg beseft hij natuurlijk wel dat hij veel geluk heeft op dat vlak maar soms moet ik er hem eens aan herinneren.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Het voelen en aanpassingen moeten doen in uw basis behoeften of zien dat het duurder word maar toch gewoon de kar vullen als voorheen is uiteraard een enorm verschil.

Amaranthas, nizzie86, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ja dat is hier ook zo en wat ook uitmaakt is dat er heel veel mensen met véél geld werken. Dan lijken dure uitgaven al snel gewoon, terwijl ik dan denk dat het nergens voor nodig is.

9. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    Het wordt ook een soort principe kwestie. Wij kunnen het ook betalen maar vind het gewoon te belachelijk voor woorden, dan maar de verwarming nog lager en een extra kleedje pakken, ik heb helemaal geen zin om extra te betalen aan een of ander gasbedrijf zodat de zakken van een of andere Rus worden gevuld:o:.

Syane, Nellie4, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen auto en ons energiecontract loopt nog 1,5 jaar. Kon pas mijn maandbedrag naar €25 terug zetten. (Van 80 in September naar 50 in December en nu dus naar 25) Dus dat voelen we nog niet.
    Boodschappen op dit moment ook nog niet heel erg maar als een brood €5 gaat kosten dan wordt het wel problematisch. Onze 2 oudsten zijn afhankelijk van koolhydraten en die komen overdag toch veel uit brood, pasta en aardappelen. Aardappelen en uien haalt mijn schoonvader bij de boer. Enorme zak, zeker 7,5 kilo voor €2,50. Dus als dat iets duurder wordt is niet zo’n ramp. Maar ik betwijfel of ik ze ‘s ochtends aardappelen kan laten eten ;)
    Verder hebben we sowieso al een beperkt budget dus ik let altijd al op.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Klopt. Wij gaven altijd meer dan 200 euro aan benzine uit, was nooit een probleem, maar nu proberen we het toch bij 1 of max 2x tanken te houden. Gewoon alleen al om het idee. Het is gewoon niet leuk meer en gelukkig kan dat. Hebben net nog een 2e elektrische fiets gekregen (mijn vader wilde een lage instap, dus erg blij mee) die pakt mijn man nu als hij zijn racefiets niet wil gebruiken en ik pak zelf ook sneller de fiets. Vind het gewoon zo zonde.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Wij zijn alle 2 zo geen reuze kopers maar mijn man zou bijvoorbeeld nooit naar kortingsbonnen of codes zoeken of uitdokteren wat en hoe.
    Ik zoek bijvoorbeeld naar een leuk huisje in een landal park en kan daar lang mee bezig zijn, mijn man die zou dat bijvoorbeeld direct boeken.
    Gewoon anders in omgaan met geld.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ja heel herkenbaar. Waarom meer betalen dan nodig is?
    Maar man totaal niet, ik heb het geld dus waarom niet redeneert hij. Helaas ook met duurdere aankopen haha.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de Lidl deze week alle vega voor 1 euro.

Luna86 en Fruity90 vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien kun je nu nog voordat het echt flink gaat stijgen af en toe al een pak broodjesmix kopen om zelf brood te maken. Of al wat pasta inkopen.

Het hoeft niet per kar vol maar gewoon 3 pakken extra mee bij de gewone boodschappen.

Saartje33, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Jaaa dat is dus hier ook.
    Ik ben veek bewuster bezig met ons geld .
    Hij vind van zichzelf dat hij goed met geld kan omgaan maar uitgeven en overhouden is puur doordat er voldoende binnenkomt en niet persé doordat hij er goed mee kan omgaan :D.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Daar was ik inderdaad mee begonnen. Volkoren meel, bloem en pasta. Moet alleen even een goed afsluitbare bak zoeken voor de bloem Ivm beestjes enzo…

18. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Ik weet niet of deze reactie op mijn reactie was gericht. Maar je hoeft je ook zeker niet te verdedigen hoor, het was zeker geen aanval. Ik ben blij voor je dat je het financieel zo goed hebt en de huidige crisis niet voelt. Ik was het alleen niet met je statement eens, dat je 'soms' niet anders kan.

En zoals je aangeeft, jullie zullen vast in de loop der jaren verstandige beslissingen hebben gemaakt. Begrijp alleen dat er ook een andere kant is, gezinnen die ook net zoals jullie keihard werken, misschien nog wel veel harder dan jullie en deze grote groep mensen worden wel geraakt.

@M061987 ben jij toevallig getrouwd met de broer van mijn man. Ik breng het onderwerp niet eens meer ter sprake. Die vind het allemaal maar onzin. Boodschappen doe ik ook zeker niet met hem, want dan leg ik alles terug wat hij pakt. Hij zegt dat hij niet naar de prijzen kijkt, maar presteert het altijd om ALTIJD het duurste product te pakken:rolleyes:.

Syane, Zuul, Fruity90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.707
    3.848
    113
    Ik heb zo te lezen mijn verloren gewaande tweelingzus gevonden! :p:D

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Over die zonnebloemolie:
    Volgens mijn ouders is er in Spanje een groot tekort aan zonnebloemolie, het is gewoon niet meer te krijgen.
    Blijkbaar komt dat ook uit Oekraïne?
    Denk dat mensen hier daarom aan het hamsteren zijn geslagen.

Deel Deze Pagina