Tiptoi leuk of niet? Dochter 3,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luvv, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter is nu 3,5 jaar oud. Zit rond te kijken voor Sinterklaas cadeautjes en kwam tiptoi tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou dan gaan voor de starterset met t boerderij boek.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het op zich wel een leuk boek, maar hier ligt het nu een jaar en mijn kinderen (ruim 5 n ruim 3) kijken er echt nooit naar om.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier is het leuk en met 3 jaar veel gebruikt (vooral in bed voor het slapen gaan, vond ze lekker rustig). Achteraf was ik voor het muziekboek gegaan. dat is, denk ik, iets simpeler dus leuker?

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    hier is het amper bekeken..Omdat het steedd hetzelfde is had dochter het snel gezien

5. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Hier ligt het ook te verstoffen incl de uitbreiding.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zoon heeft het piratenboek en vindt het wel erg leuk. Maar altijd maar even. Maar dat is op zich met alles.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter vindt het ook leuk, bij vlagen. Heeft het vorig jaar voor Sint gekregen (idd het boerderij boek). Ik moet zeggen, er zitten wat spelletjes in die wel leuk blijven, maar dat zijn dan 2 kleine dingen in het spel. De rest, tsja, het blijft net zoals een boek, eenmaal gelezen...

Wij gaan nu met sinterklaas waarschijnlijk wel voor een uitbreiding, maar dan een puzzel. Ze vindt puzzelen wel leuk, en de moeilijkste die we nu hebben is 70 stukjes en die doet ze met gemak, dus ze wilde wel de 100 stukjes puzzel van het kasteel. Dan heeft ze ook een puzzel te maken, en daarna zit er dan iets van een verhaal in met de pen.

8. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben ze het boerderijboek en de muzikinstrumenten. Ze vinden het bij vlagen leuk, vooral het muziekboek.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Even off topic: ravensburger heeft puzzels met 100 stukjes die wat groter zijn, XXL-puzzle. Die heeft mijn zoontje gehad voor zijn verjaardag. Hij vind hem helemaal te gek. Kan ook heel goed puzzelen, maar kan niet zo best met die hele kleine stukjes.

On topic: Hier ook tiptoi en mijn zoontje (net 4) vond het in het begin onwijs leuk. Hij was toen 3. Vind er nu niet zoveel meer aan. Mijn andere zoontje, bijna 2,5 vind het nu helemaal te gek. Je tikt met een pen op de bladzijde en er komt geluid uit. Da's toch wel heel spannend!

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Mijn dochter heeft het vorig jaar van de Sint gekregen (toen bijna 3,5), maar heeft er weinig naar om gekeken.

Op zich is het leuk en leerzaam, maar ik vind het persoonlijk niet echt geschikt voor deze leeftijd, behalve de spelletjes met dierengeluiden, dieren zoeken, etc. Een kind van deze leeftijd interesseert zich (in het algemeen) niet echt voor verschillende soorten mais op een akker (herkennen), zaaimachines, maaien, dorsen, ploegscharen.... Die willen prinsessen, ridders, auto's, dieren of iets in die richting. Ik denk dat mijn dochter het vooral niet zo vindt omdat het gewoon minder aanspreekt. Ik zou dus niet voor de Boerderij gaan.

Misschien dat ik de dierenversie nog ga proberen en/of de puzzel met het ridderkasteel.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, hier anders wel hoor. Heel interessant wat de boer allemaal van z'n akkers haalt.

Deel Deze Pagina