Ik wil graag een oorpiercing laten zetten maar twijfel nog over welke. Ik vind een tragus erg mooi en een forward helix (double?) ook. Maar vind het wel heel spannend Is de 1 pijnlijker dan de andere? Zowel qua zetten als genezing? Ik hoor (en zie) graag ervaringen.
Ik heb ze beide. De tragus en 2x forward helix. Ze doen redelijk pijn maar dat is maar tijdelijk. Slapen op het oor is even lastig, genezingsproces van oren duurt best een tijdje. Ik heb overigens meerdere piercings en oren zijn het pijnlijkste omdat het kraakbeen is.
Ik had beide, nu alleen nog trachus. Maar je brengt me op ideeën vind die forward helix nog steeds tof.
Ik heb ook beiden. Tragus nu 2 jaar, forward helix sinds 2 weken. Zetten ervaar ik niet als heel pijnlijk, is echt voorbij voordat je er erg in hebt. Idd het slapen op dat oor is wel even lastig en met de tragus is het in hebben van oordopjes in het begin niet fijn. Maar ben met beiden echt heel blij!
Dat vind ik echt het nadeel van die tragus idd, dat oordopjes lastig zijn. die helix heb je nu 2 weken, kun je er alweer redelijk op slapen? Ga je er ook gewoon al mee in de zon en zwemmen?
Dit stelt me niet echt gerust Is die pijn vooral met het zetten of juist erna? Heb je toevallig een foto?
Allebei leuk. Zelf heb ik een septum gehad (weliswaar is dat je neus maar ook kraakbeen, namelijk je tussenschot) en heb ik echt niks van gevoeld. Ze klemmen het echt goed af en het helpt ook zeker weten als je van te voren pcm neemt! zal voor je oor ook gelden. Wat een leuke plekken trouwens. Ik ga er zelf ook weer over nadenken.
Ah dit overleef je echt wel. Het is zó kort. Mijn lippiercing deed heel eventjes pijn maar ze klemmen het zo strak af dat je daardoor amper iets voelt. Ze verdoofden dat met koudspray. Heb m overigens al lang niet meer hoor!
Ik heb ook een double forward helix en tragus. Het prikken vind ik altijd wel meevallen (heb meerdere kraakbeen piercings). Alleen genezing duurt laaang.. maar ik zou het er niet voor laten, maar dat ben ik Ik zou overigens wachten tot na de zomer, zwemmen met een nieuwe piercing is echt een slecht idee. Zeker een piercing die (met een beetje pech) wel tot een jaar kan duren om te genezen.
Ik heb ze allebei en vond de forward helix wel pijnlijker dan de tragus. Maja wat is pijn, even tanden op elkaar en het zit er al in . Bij beide piercings verliep de genezing wel zeer traag. Heeft echt maanden geduurd waarbij ik de helix uiteindelijk eruit heb gehaald want die bleef maar ontstoken. Toen ik terug ging naar de shop voor een piercing wissel van de tragus heeft ze alsnog mijn helix kunnen doorprikken en dat verliep zonder problemen. Geen ontsteking aan gehad, heel apart.
Ja dat lees ik overal ja. Maar dacht dat in de zee zwemmen misschien wel kon. Ook omdat je juist moet spoelen met zout water. Nu ik het in m’n hoofd heb wil ik graag snel heen, maar misschien is het inderdaad wel beter om een paar maandjes te wachten Ik hoop dat ik een snelle genezer ben maar dat is nog even afwachten
Ik heb ook een tragus. En nog een paar andere piercingshet laten zetten heb ik niks van gevoeld. Alleen een beetje een branderig gevoel kort daarna. Het genezingsproces duurde wel vrij lang. Na een aantal weken spoelen met een zoutoplossing en af en toe wat irritatie was ik het zat en heb er gewoon alcohol op gedaan. Even tanden bijten, maar het was wel gelijk goed genezen
Het is heel kort met het zetten. Daarna is het wat gevoelig maar dat is logisch. Foto stuur ik in pb!
Ik heb van mijn helix dan weer niks gevoeld. Ik dacht eigenlijk dat ze nog met de voorbereiding bezig was en toen zat het er al in. Het is zo persoonlijk denk ik, weinig over te zeggen hoe het bij jou zal zijn. Dus kies vooral wat je het mooist vindt.
Ik heb een tragus en vond die juist verrassend pijnloos, alsof er geen zenuwen zitten daar . Zal per persoon verschillend zijn denk ik dus gewoon gaan voor welke jij het mooist vind. Of gewoon allebei .
Hahaha! Ja snap je wel! Maar het is verstandiger om het in het najaar te doen . Zeezout is idd het beste om je piercing mee te reinigen, maar zeewater is niet zo hygiënisch. Je kan natuurlijk ook gewoon je hoofd boven water houden . Ik ben een snelle genezer maar niet al mijn kraakbeen piercings gingen even snel. Ik heb 2x de conch (ringetje links, staafje rechts) de ene was binnen 4 maanden genezen de ander een jaar.. lastig te voorspellen dus! Succes met je keuze!
Ik ben er vanaf de 1e nacht gewoon op gaan liggen. Ik stomp een soort kuiltje in m'n kussen voor mn oor haha. Wel mee in de zon gezeten, nog niet gezwommen!