heb 2x astrazenica gehad en nu als booster Pfizer.. Hier was het idd ook jonger dan 45 = Pfizer. Ouder dan 45 = moderna.
Ben 45 en heb pgizer gehad. Zit nog in de wachtruimte. Dame die hem zette zei dat het willekeurig is welke je krijgt. Dus niet op leeftijd.
Dat zei die dame dus niet. Niks met leeftijd te maken. Omdat ik hier toch nog zit (zonder leesbril dus vergeef me de tikfouten ) heb ik 't even opgezocht. Rivm zegt dit; Welk vaccin wordt voor de booster gebruikt? De boostervaccinatie wordt gezet met een mRNA vaccin: Pfizer/BioNTech of Moderna. Het maakt voor de boostervaccinatie niet uit welk vaccin iemand als 1e en 2e prik heeft gehad. Er is geen keuzemogelijkheid. Mensen tussen 18 en 30 jaar krijgen bij voorkeur een booster met Pfizer/BioNTech.* Mensen ouder dan 45-50 jaar krijgen juist bij voorkeur een booster met Moderna.**
2x Moderna en booster Pfizer, ben jonger dan 45, maar dat had er niet mee te maken, op de betreffende locatie werd alleen maar met Pfizer geprikt.
Ik heb begrepen dat in Nederland het rivm stelt dat iedereen onder de 45j geboosterd wordt met pfizer, zonder de mogelijkheid tot individuele uitzonderingen. Boven de 45 mag moderna worden ingezet, maar ook pfizer. Overigens heb ik vandaag op eigen verzoek met goede medische onderbouwing toch Moderna kunnen krijgen, terwijl ik nog geen 45j ben. Blij mee
Heb gisteren voor de 3e keer Pfizer gekregen. Heb wederom alleen last van een pijnlijke prikplek en een stijve arm.