kolonisten van katan, zowel bord als kaart spel monopoly triviant pictionary cluedo en dan niet gevraagd maar erg leuk, kaartspellen: halli galli, grote dalmuti, munchkin(!!!), uno ben ook heel erg van de spelletjes, maar vriendlief niet een aantal jaar geleden deden we met vriendenclub op scouting heel vaak spelletjes, maar nu niet meer. jammer...
Arkham Horror! En Vette vrienden, foute feesten. Macchiavelli en mexxen zijn geen bordspellen... Anders ken ik er ook nog wel een paar... Jyhad aka Vampire: The Eternal Struggle Vampire: The Masquerade Killer Bunnies Chez Geek Lunch Money The Great Dalmuti Munchkin ...
Ik heb het hier ook liggen, lijkt erg op Frank's zoo en Taipan. Al vind ik Taipan meer de versie voor gevorderden
De Grote Dalmuti is inderdaad ook echt heel leuk, maar had ik net niet genoemd omdat ts zei dat ze moeite had om veel medespelers te vinden en het is echt een spel dat pas leuk wordt met minstens 4, maar liever 5 spelers. Bovendien is het een kaartspel en geen bordspel...
Wij hadden ook problemen om mensen te vinden om spelletjes mee te spelen. Wij zijn dus een clubje begonnen en inmiddels zijn daar al zo'n 20 mensen "lid" van. Het is heel informeel er wordt gewoon bij mensen thuis gespeeld. Maar een van mijn favoriete spellen is Formula De. Komt ook omdat ik daar een super leuke herinnering aan heb. Ik was namenlijk aan de winnende hand en mijn laatste dobbelsteen gooi zorgde ik ervoor dat mijn autotje crashd. Dat was natuurlijk hilariteit. Maar wij hebben zo rond de 200 spellen is namenlijk een tijdje echt een uit de hand gelopen hobby geweest
Hier ook spellenliefhebbers. Sinds iedereen met wie we spelen kinderen heeft komen we er jammergenoeg niet meer zo vaak aan toe. Naast de spellen die al genoemd zijn heb je nog Blokkus, heb je voor 2 en 4 personen, take it easy, regenwormen (dobbelspel), ken niemand die dat niet leuk vindt aanrader is Agricola, kan je van 1 persoon tot 5 personen spelen.
Jaa las ergens Elfenland vinden we hier ook erg leuk en ticket to ride is ook leuk. Vriend vind alle spelletjes maar 1 keer leuk maar we spelen wel vaak spelletjes met de familie op feestdagen en familieweekenden.
Hier spelen we het al.... 15 jaar denk ik. Heb even gegoogled en het is ook niet zo gek, want het is van Wizards of the Coast en dat is hier in de groep toch al een favoriet. Echte gamers hier. Nog eentje die je alleen met 2 personen kunt doen: Blue Moon.
Ja, dat lijkt me nou ook erg leuk, zo'n clubje! Heb me daar eigenlijk nooit in verdiept, zal ik gelijk eens doen. Formula De ken ik niet, zal vandaag eens googlen. Altijd benieuwd naar nieuwe spellen. Bij ons is het nog steeds een uit de hand lopende hobby, maar we hebben er nog veel plezier van! Ik schat dat we nu rond de 100 spellen hebben. Maar daar zitten ook spellen bij die we nog niet eens gespeeld hebben...
Hihi, nou dan ken je er nu eentje.... Nee Regenwormen is niet mijn ding, dan speel ik liever.. (ff denken)... Hippe Kippen. Blokkus en Take it easy ken ik dan weer niet, weer 2 voor op mijn lijstje! Agricola hebben we wel, maar vind ik (nog) niet een superleuk spel. We hebben ook Le Havre, geloof dat die van dezelfde bedenker is... nou dat vind ik dus echt een afrader... blegh, wat een traag spel is dat zeg. @ theangels, is Ticket to ride ook leuk met 2? Ik heb het ooit eens met 3 gespeeld en ik vond het wel leuk, maar ik vraag me af of het nog steeds leuk is met 2 personen. @LadyXochi, Bluemoon staat genoteerd. Het komt me vaag wel ergens bekend voor (qua naam). Leuk, al die nieuwe ideeën! @binnabinna, Keze is volgens mij de Nederlandse versie van Dog toch? Dog (de Duitse versie) hebben we hier wel, maar daar heb je toch echt 4 personen voor nodig.. (Drie personen lukt vaak nog wel, maar 4.... hihi lastig)
mijn man heeft een website gemaakt (Slimbo Spelgroep Limburg) en een flyer opgehangen in een spellenwinkel (geen bart smith of intertoys) en zo hebben we in de loop der jaren heel wat mensen leren kennen.
SnelSpel.nl - Kaartspellen | Blue Moon Niet te koop bij Intertoys enzo, maar bij speciale games winkels, die vaak gecombineerd zijn met stripwinkels. Het is trouwens wel in het Engels, dus die taal moet je beheersen.