Dag lactatiekundigen, sinds een week of twee heeft ons zoontje groene poep. Het is ook slijmerig ipv romig. Ik dacht dat dat kwam door te weinig vette 'achtermelk' dus ben gaan letten op dat hij daar goed aan toekomt. Hij drinkt één borst, maar niet heel lang en er lijkt altijd meer in te zitten dan hij nodig heeft, dus leeg drinkt ie ze nooit. Hij komt ook nog steeds om de 2,5 a 3 uur overdag (soms ook om de 3,5 of 4 uur, maar vaker eerder al), dus wel logisch dat hij niet hele grote honger heeft dan. Als hij heel snel weer komt, leg ik hem aan dezelfde borst aan als waar hij eerder ook al uit gedronken heeft (soort blokvoeden). Op die manier hoop ik dat hij de vettere melk krijgt. Ik maak me geen zorgen om het vetgehalte van mijn melk, dat is volgens mij prima. 's Nachts begint hij ook wat langer tussen de voedingen te laten (5 uur, zelfs een keer 7), dus voedzaam moet het toch wel zijn. De kleur van de poep was een paar dagen terug weer richting bruin/geel aan het gaan, maar vandaag was het echt weer groen. Hij heeft lang niet elke luier poep, maar wel ongeveer 1 a 2 x per dag een goede poepluier (die bij direct verschonen ook echt nog heel vloeibaar is, is dat normaal?). Ik denk dat de hoeveelheid bv goed afgestemd is op zijn behoefte. Verder heeft hij goede plasluiers. Volgens mij groeit hij prima, maar dat weet ik niet zeker. De eerste vijf weken zat hij op een gemiddelde van 300 gram per week erbij. Daarna niet meer gewogen (a.s. dinsdag weer). Ik ben vrij nonchalant over die groene poep, al probeer ik wel hem die vette melk te laten drinken. Is dat oké of moet ik me toch meer zorgen maken om de kleur van zijn ontlasting? Alvast bedankt voor jullie reactie, Chantico
Beste Chantico, Meestal zit je gevoel gewoon goed. Groene poep kan zeker gewoon normaal zijn hoor, bij twijfel kan je altijd eens een luier aan het CB laten zien.