Welke borstkolf ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ezi, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Deze borstkolf is goed ?

1. Ja, perfect

2. Nee, nooit aan beginnen

3. Ik weet het niet ?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ezi

Ezi Nieuw lid

14 dec 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik kwam op marktplaats een advertentie tegen van een borstkolf
    namelijk de Avent SCF300/20, heeft hier iemand ervaring mee?
    Ik ben nog aan het twijfelen om deze aan te schaffen.

advertentie op marktplaats

Groetjes Ezi,

2. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik heb eerst een kolf gehuurd. Eerst uit proberen of ik het wat vond. Deze heb ik nooit gebruikt.

Is je kindje er al of moet het nog geboren worden.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik heb de medela freestyle gekocht. Een super fijne kolf!
    Zou in elk geval voor een dubbelzijdige gaan en natuurlijk electrisch. Handige van de freestyle is dat je 'm kunt opladen en dat ie enorm compact is.

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik heb de enkele electrische van avent. Vind het een super ding, maar zou eerst proberen of het uberhaupt gaat het kolven. Kan je niet een kolf lenen van iemand?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Over het algemeen kunnen de meeste moeders wel kolven en zo duur is ie niet.
    Ik heb hier in het begin met Avent handkolf gekolfd, werkt prima!
    4 min. per borst, dus in 8 min. had ik een fles vol.
    Ideaal om wat voorraad op te bouwen, heb s nachts ook wel eens even een paar min gekolfd.

Maar eenmaal aan het werk vond ik elektrisch fijner. Heb de enkele elektrische van Avent en is mij altijd goed bevallen.
    Hierdoor had ik nl. een hand vrij en kon ik me beter ontspannen door boekje te lezen etc.

6. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja de beste moeders kunnen wel kolven, maar vind je het ook wat. De huurkolf koste niet zo heel veeeeel en dan kun je even kijken wat je ervan vind...

Ik persoonlijk vond het niks, heb 6 weken al de voedingen moeten kolven en ben blij dat ik niet zo'n duur ding heb aangeschaft

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nou ik kolf niet voor mijn lol en het ging er bij mij niet om wat ik er van vond. Mijn kind moest gewoon voeding hebben als ik aan het werk of weg was dus moest ik kolven. Staat mijn mening over kolven helemaal los van.

Nu hoefde ik niet fulltime te kolven maar 6 maanden zou voor mij echt het minimale zijn, ongeacht of ik het leuk vond.

Huren is wel vrij prijzig omdat je de set met onderdelen die met melk in aanraking komen er los bij moet kopen a 35 euro meestal.

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Tja ik wilde ook dol graag heeeeeeeeeel lang bv geven. Maar na 6 weken dag en nacht kolven was ik helemaal op. Vind het makkelijk praten van mensen als de bv wel liep zoals het zou moeten.

En zo'n set losse slangetjes zou ik altijd nieuw kopen. Ook als je een 2de hands kolf koopt.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nou hier ging het ook niet vlekkeloos en ben een jaar lang op dieet geweest ivm allergieen.
    Toen ze met 1 jaar 5 dagen weigerde, was ik zelfs nog bereid om een half jaar te kolven omdat ik geen vervanging heb voor melk.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb voor de oudste maandenlang met Avent gekolfd, ging prima. Ik werkte zes dagen in de week (buitenland), dus ik moest wel, wilde mijn kind niet laten verhongeren. 't Was mijn hobby niet, maar daar ging het ook niet om.

Voor de jongste moest ik de eerste tien weken alles kolven, tien keer per dag, ze was dysmatuur en kon nog niet drinken. Ook niet fantastisch leuk om te doen, maar ik wist voor wie ik het deed. Daarna twee weken volledig aan de borst en toen moest ik weer fulltime aan het werk, want ik was de kostwinner, dus kwam de kolf weer uit de kast. Voor haar heb ik op werkdagen 18 maande gekolfd, de laatste 9 maanden in mijn pauzes.

O, en jarenlang hypoallergeen gegeten.

11. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik ben niet zo weg van de kolf uit de advertentie. Voor mij was deze wanneer ik 'm electrisch gebruikte niet krachtig genoeg. Wanneer je 'm "ombouwt" tot handkolf (onderdelen zitten er ook bij als het goed is) is ie juist wél heel erg fijn. Veel fijner dan de medela handkolf vind ik. Ik gebruik 'm vaak voor incidenteel kolven of even tussendoor.
    Voor kolven tijdens het werk gebruik ik wel de medela pump in style (dubbelzijdig), kolf soms dan nog even na met de avent handkolf. Wel irritant dat je voor beide kolven andere flesjes nodig hebt, maar ja.

Je kunt de avent handkolf ook los kopen, dan is ie nieuw 50 euro en op marktplaats staan ze al voor 10 euro ofzo. Even goed uitkoken dan natuurlijk!

12. Ezi

Ezi Nieuw lid

14 dec 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de snelle reacties.
    Onze baby is er nog niet. Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden.
    Ik denk toch dat ik de avent die op marktplaats staat ga bestellen.
    de electrische zijn zo duur.

Groetjes Ezi en Iscar.

13. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    o, ik zie nu in de omschrijving idd staan dat het een handkolf is; op de foti die erboven staat, staat de electrische variant volgens mij afgebeeld.

maar de handkolf van avent is dus fijn, al zou ik nog even goed rondkijken of je m de komende weken/maanden niet goedkoper kan vinden op marktplaats!

Deel Deze Pagina