Op dit moment heb ik alleen nog even een kleine handkolf in huis, een lenertje. Maar ik hoor vaak dat als je je bv op gang moet brengen of op een gegeven moment weer gaat werken en het kolven goed wil bijhouden dat een elektrische kolf toch wel fijner is. Maar... welke kolf neem je dan? - Enkelzijdig? Dubbelzijdig? - Welke maakt niet zoveel herrie (lijkt me op mn werk niet zo prettig, prive trouwens ook niet)? - Welke kolft in een prettig tempo? Mocht ik er dan ineens eentje moeten gaan aanschaffen, dan heb ik mn huiswerk tenminste al gedaan!
Ik ben vanaf dat dochter 3 weken was fulltime gaan kolven. Eerst een gehuurd, daarna de medela swing maxi. Erg fijn, niet heel veel geluid en prima in te stellen op je tempo. Via moedermelkisgoedvoorelk.nl gekocht.
Ik heb ook fulltime gekolfd met een huurkolf, een Medela Symphony. Wat een geweldig apparaat! Helaas te duur om te kopen. De Symphony is dubbelzijdig, vlot en maakt weinig geluid. Wel een flink apparaat. Je steekt hem niet even in je tas.
Als je de borstvoeding op gang moet brengen door kolven, dan heb je echt een dubbelzijdige kolf nodig. In dat geval kan je het beste een kolf gaan huren. Dan heb je namelijk meteen een heel goede kolf. Om op het werk te kolven, vind ik persoonlijk een dubbelzijdige ook wel handig, zo ben je minder tijd kwijt... Ik heb een huurkolf, Medela Lactina Plus. Dat is echt een super apparaat, heel krachtig, en wordt ook in ziekenhuizen gebruikt. (maar is enkel via huur te verkrijgen) Ik zou dus van te voren echt nog geen elektrische kolf kopen! Voor hetzelfde geld heb je die namelijk helemaal niet nodig he... (Misschien stop je al met de BV voor je gaat werken) Dat weet je namelijk nooit van te voren.
Ik huur er nu ook nog steeds één via de thuiszorgwinkel, maar wil er ook één gaan aanschaffen. Ik ga nu mijn 7de week huur in en ik kreeg pas een factuur voor 3 weken en de kolf kost me dus per 3 weken 52,50. Ik ben dus goedkoper uit als ik er zelf één koop. Ik gebruik nu ook de medela symphony, echt super maar helaas dus erg duur in de huur. Ik denk er aan om de medela freestyle te kopen.
Als de bv aanslaat en ik ga weer werken dan wil ik graag de Medela Freestyle. Lekker mobiel en maakt niet zo'n herrie. Een vriendin heeft hem en is zeer tevreden. Overigens moet je hem niet inde winkel kopen, maar op het internet kijken voor de beste deal. Scheelt je al gauw 70 euro.
Als ik hier kijk (Freestyle) zie ik de mevrouw de kolf aan haar borst vasthouden. Zit je dat dan bij de dubbele kolf ook te doen? Twee borsten in twee handen en dan maar wachten tot je klaar bent? Ik heb er geen verstand van, maar kukelt ie dan van je borst af, als je even je kopje thee wil pakken tussendoor? :-D
Volgens mijn vriendin kun je er handsfree mee kolven. Ze werkt vijf dagen in de week en heeft dus echt iets nodig waarbij je tussendoor ook nog wat kunt doen
Zag wel de tip dat je handsfree kolven niet tijdens het autorijden moet doen... zie je me al rijden op de snelweg? Die vrachtwagenchauffeurs kunnen hun lol op!!!
Valt me trouwens wel op dat iedereen hier over Medela praat. De andere merken zijn kennelijk niet zo interessant?
ff een appje gestuurd om te vragen. Ze klikt hem aan haar bh vast en dan heeft ze haar handen vrij. Alleen niet wild gaan bewegen zegt ze, dan schiet het los. Dus computeren of lezen kan wel
Ik kan met 1 arm de beide schilden vasthouden. Ik zet mijn linkse hand tegen mijn rechter borst, dan duwt mijn onderarm tegen mijn linkse borst. Kan je nog volgen? Zo heb ik één hand vrij, en kan ik ondertussen zelfs een boterham smeren! Als de huur zo duur is, kan je inderdaad beter kopen! Ik betaal 12.50 huur per maand.
In de kraamweek kan je beter een kolf huren, aangezien die sterker zijn. Maar voor daarna is de medela freestyle echt super. Ik heb de eerste maanden fulltime gekolfd en na 3 maanden pas de medela gekocht. Diens zoveel fijner dan mijn oude kolf (calypso). Meer melk in minder tijd, kleiner en oplaadbaar. Wel een investering, maar dat heb je er na een paar maanden geen poedermelk kopen wel uit En ja kan makkelijk met 1 hand beide kolven vasthouden. Er zit ook een hulpding bij voor helemaal handsfree, dat heb ik nooit geprobeerd.
Sja ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, die dubbele kolven lijken me super maar die zijn flink aan de prijs. Ik heb zelf een elektrische van Avent. Zitten fijne kussentjes in en ik vind em zelf fijner als de Medela. Ik kolf er sinds 2 maanden fulltime mee.
Via moedermelknetwerk.nl kun je verschillende merken zien en horen. Tevens kun je regelen om ze te zien. Ik had een Avent enkelzijdig. Lukte ook om mee op te wekken. Maar niet geschikt om te kolven voor 4 werkdagen. Ik kolf nu dubbelzijdig handmatig en kan prima een boek lezen. Niet meer dan dat trouwens. Kan niet mailen of zo.
Ik kolf dus ook dubbelzijdig, kreeg in het ziekenhuis de volgende tip die ik nu nog steeds toepas. Knip in een strak hempje, bijvoorbeeld van de hema, 2 gaatjes ter hoogte van je tepels. Ik doe nu altijd voedingsbh aan, hempje en rest van mijn kleding. Als ik kolf shirt omhoog, bh los en dan hemje erover, borstschild erdoor steken en aankoppelen aan de kolf. Het strakke hempje en het zuigen vd kolf zorgen ervoor dat ik mijn handen vrij heb.
Ik heb een dubbele kolf, de Ameda Lactaline. Veel accesoires los te krijgen. Heb mijne via Medische Artikelen Hij beviel mij prima, goedkoper dan de Medela! De flesjes ed van de Medela passen er op. Je kan hem ook huren, evt met optie tot koop 42,50 voor 3 mnd
Hier ook op gang gebracht met de medela symphony. Maar als je die wil kopen ben je 2000 euro kwijt, beetje duur dus. Heb uiteindelijk een medela swing gekocht. Is enkelzijdig maar wel elektrisch. Heb 'm eerlijk gezegd nog niet gebruikt. Maar ga ik wel weer doen straks als ik haar aan flesje ga laten wennen.