Hoi dames, We zijn een beetje aan het orienteren wat betreft de babyuitzet. Nu is het zo dat wij een ligbad hebben dus ik vraag me af of we een badje moeten aanschaffen op standaard of dat dit niet nodig is? We kopen dan uiteraard een badstoeltje of iets dergelijks waar de baby veilig in kan liggen in het ligbad. Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Het is opzich niet nodig hoor, je kan ook met je kindje onder de douche of inderdaad dat je iets koopt waardoor je kindje veilig in jullie ligbad kan. Ik heb zelf heel veel gebruik gemaakt van de tummy tub misschien dat dat nog wel een idee is.
Ik vind een badje absoluut nodig. Wij hebben ook een bad, maar na je bevalling wil je daar echt niet op je knieën bij op de vloer zitten. Je kunt je kindje niet goed vasthouden, en wassen is lastig. Ook moet een groot bad heel vol voordat je kindje echt lekker onder water ligt. Vanaf het moment dat dochter goed kon zitten ging ze ook in het gewone bad, eerder niet omdat het gewoon heel onhandig was.
zou wel voor of een badje of een tummytub gaan of onder de douche mee. Ligbad en daar de baby in badderen kost je je rug. Is wel leuk als je zelf ook in bad gaat (maar de 1ste weken mag jij dat niet bad). Wij deden de kinderen op de aanrecht in de tummytub in bad, dus een bad hoeft niet perse. Denk dat de kraamzorg ook niet akkoord gaat met alleen een badzitje voor in het grote bad.
Oke dankjullie! Tummy tub krijg ik van een vriendin maar zij vond dat juist weer heel onhandig. Ik denk dat het dan toch een badje op standaard wordt!
Inderdaad, ligbad zou ik niet doen, niet handig en nogal waterverspilling. Hier een bad op standaard en een tummy. Tummy is ze één keer in geweest, maar vind het niet heel handig. Ze gaat eens per twee dagen in bad en dan is het absoluut nodig om haar haartjes te wassen en dan is in de tummy nogal een geklungel.
Het lijkt me wel makkelijk. Wij hebben ook een bad, maar wat al gezegd is, lastig want er moet inderdaad veel water in wil het kindje goed onder water liggen. En ik vond het staan bij het badje soms al lastig, laat staan op je knieen hangend over de badrand.
Ik heb het badje alleen de eerste week gebruikt, nou ja, ik niet eens de kraamhulp wel. Timmy tub heb ik wel heel veel gebruikt en daarnaast deed ik na de tweede week al met haar douchen en met haar in het grote bad. Ik ga nog elke dag met haar in bad! Badje zeker niet aanschaffen voor de kraamhulp... Dat is zo'n onzin, dingen aanschaffen omdat de kraamhulp dat handig vind/wil. Als jij denkt dat je het gaat gebruiken, doen anders niet doen. Hier komt er in ieder geval geen extra bad meer, wel een tummy tub.
Wij hebben een ligbad en daar gaat ons kleintje een keer in de week met papa in. En een keer met mij onder de douche. De rest van de week gebruik ik het babybadje. Ben blij dat we het toen wel aangeschaft hebben ook al zeiden ze tegen ons dat t geldverspilling was.
Hier hebben wij bij de eerste twee een badje gehad maar de kinderen vonden het vreselijk en hebben we dan ook alleen maar in de kraam week gebruikt, ding stond ons vreselijk in de weg ! De tummy tub vonden ze geweldig en douchen vonden de oudste twee nog het meest heerlijk ! Bij de derde zwangerschap hadden we alles al lang en breed weg gedaan en moest alles opnieuw aangeschaft worden en hebben er bewust voor gekozen geen badje aan te schaffen Kleine griet gaat in de tummy of mee onder de douche
Wij hebben ook een ligbad. Maar ondanks dat toch een badje en een tummytub gekocht. Een baby in een ligbad wassen is niet ideaal voor je rug. Kost ook veel water. Mijn zoontje heeft tot 1,5 jaar in het badje gezeten. Ik zette zijn badje in het grote bad. Hij kon dan minder makkelijk onderuit glijden. En het scheelt heel veel water. Timmytub vond hij ook echt geweldig.
Ik zou het niet doen. Koop een goedkoop badje met staander. Eventueel kan je later als je kindje begint te spetteren in het water en al zelfstandig kan zitten je badje in de badkuip zetten of zo een badstoeltje kopen en hem/haar in je ligbad laten baden maar als ze zo klein zijn is het echt makkelijker dat je niet op je knieën ernaast moet zitten.
Badje is ook nog altijd leuk om in de zomer te gebruiken naderhand als ze kunnen zitten Ik vindt een badje wel een must
Nodig is het niet wel handig of een tummytub. Wij hebben ook een bad maar moet er niet aan denken dat ik het bad steeds vol moet laten lopen zodat zoontje er in kan. Wij gebruiken vanaf het begin een badje en dat bevalt tot nu toe goed. Het wordt wat krapper nu hij 7 maand is maar hij komt er nog steeds schoon uit.