hoe lang doet jullie kleintje over de voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marvb, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af of er meer kindjes zijn die zo.lang over de voeding doen... de eerste week dronk mijn zoon zo n 15 min en was voldaan... maar tegenwoordig kan.hij er gemiddeld 45 min mee bezig zijn... Ik hoor van moeders uit mijn omgeving dat t juist steeds korter wordt... bij mijn mannetje is dat dus juist niet zo..... Hij blijft wel al altijd zeker 4 uur weg... zou t daar mee te maken hebben? ( hoor vaak dat t op deze leeftijd nog vaak 3 uur is overdag).

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Als ik hem de kans geef ligt hij wel een uur aan de borst... dat is natuurlijk erg lang. Ik doe het daarom tegenwoordig meestal niet langer dan 30 min, behalve bij de ochtendvoeding, dan liggen we zo gezellig samen in bed :)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    M'n oudste dronk in de kraamweek snel, ongeveer 10 minuten. Vrij snel daarna werd het een uur. Ergens tussen 2 en 3 maanden werd het weer wat korter, een half uur denk ik en rond 6 maanden zaten we op 10-15 minuten.

De jongste drinkt vanaf het begin meestal een minuut of 10. Alleen 's nachts, tegen de ochtend wil ze soms wat clusteren.
    Zij drinkt ook vaak per dag, meestal om de 2 uur. Uit flesjes drinkt ze ook een stuk minder dan m'n oudste deed, die dronk rond deze tijd 160-180cc en de jongste 100-130cc.

4. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maximaal 7 minuten maar nog wel bij bijna 5 maanden 8 soms 10 voedingen per dag.

Hij drinkt maar 1 borst en die is dan ook goed leeg.
    Als ik hem meer wil laten drinken gaat hij op mijn tepel bijten. Gelukkig heeft hij nog geen tanden ;).

Met de fles drinkt hij ook niet een grote hoeveelheid, rond de 120 ml.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

5-7 minuten meestal. Mijn dochter krijgt altijd 1 borst (vanaf 2 maanden) en heeft dan voldoende. We zitten nog op 6-8 voedingen per etmaal. Alleen de laatste voeding 's avonds doet ze langer over en in de nacht wil ze ook weleens 15 min aan de borst liggen. Ze laat dan zelf los en is voldaan, of bijt (au) om aan te geven dat ze klaar is.

Je kan ook zien of hij echt drinkt (kinnetje komt naar beneden, je hoort hem hoorbaar en regelmatig slikken) of alleen 'tuttert' (kleine zuigbeweginkjes op elkaar, af en toe eens slikken, lange pauzes ertussen). 1 uur over een voeding is vrij lang, denk dat hij dan daarna zijn zuigbehoefte stilt.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    jeehtje wat kort allemaal...

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wat kort! Hij is nu nog vaak.na uur a 1.5 uur wel weer toe aan een.slaaje... dus niet veel tijd voor andere dingen... maar dat is bij sommige van jullie wel anders! Ik merk inderdaad wel dat ie op t begin veel meer slikt... ik haal hem er ook.op een gegeven moment zelf af want hij doet dit zelf zelden.. biedt t daarna nog wel keer aan en dan pakt hij t snelle slikken vaak wel weer even op... Zou ook goed kunnen dat hij verder zijn zuigbehoefte stilt... Maar is ook.lastig om dit op een andere manier te doen... hij pakt alleen de borst of pink.... Speen practisch niet... valt of bijna gelijk weer uit of hij raakt er juist overstuur/verdrietig van... lastig want zou soms wel handiger zijn ipv mijn pink...

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft nu trouwens 2x uit flesje bv gedronken... eerste keer 130 cc maar was niet genoeg.... 2de keer 160 en leek precies voldoende te zijn. Ik denk dat hij nu ongeveer4 kilo weegt en als je die vuist regel gebruikt zou hij bij 6 voedingen op een dag aan 100 genoeg hebben... niet dus! ( 4x150:6)

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon was ook zo.. Alleen bleef die geen 4 uur weg maar max 1 uur.. Maar nu is hij 4 mnd geweest en doet er nu ongeveer 10 min over en laat zelf los.. Dan bied ik de andere kant aan daar drinkt hij een beetje van en dan is hij klaar.. Nu is het ook wel weer erg leuk om bv te geven maar van 1.5 tot 3 maand was het echt niet leuk maar nu ben ik blij dat ik heb doorgezet..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ze nog zo klein waren deden zeer ook makkelijk drie kwartier over. Ietsje ouder waren ze soms met vijf of tien minuten al klaar.

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik doe er inclusief tussendoor verschonen zo'n drie kwartier tot een uur over. Het wordt wel steeds iets korter gelukkig.
    Ik vind het lastig om te bepalen of hij nu echt klaar is soms, hij laat eigenlijk nooit uit zichzelf los. Ik haal hem zelf los als ik merk dat hij bijna niet meer drinkt

12. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo doe ik t inderdaad ook...

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier was ze soms ook echt 30 minuten per borst bezig. En daarna ineens weer een periode waarin ze na in totaal 10 minuten wel klaar was. Nu drinkt ze denk ik 15 minuten per keer gemiddeld.

Deel Deze Pagina