Leuk pretpark voor peuters en kleuters

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Wij willen volgende week nog een dagje met onze kids van 2 en bijna 5 naar een pretpark, bij voorkeur 1 waar ook onze jongste genoeg te doen heeft. We gaan binnenkort al naar de Efteling, dus die doet even niet mee ;). Ik zat te denken aan Drievliet, Julianatoren of Duinrell. In alle drie ben ik niet, of jaren geleden voor het laatst, geweest. Welke zouden jullie aanraden? De jongste is dol op pretparken en rijden in autootjes, vliegen in vliegtuigjes, enzv. De oudste is een waaghals en dol op achtbanen (hij is 1.15 en mag opeens in het een en ander). Maar ook hij wordt gewoon nog blij van de bravere draai en rijd-attracties.

Andere tips zijn ook welkom, tenzij die echt in het puntje van Groningen of Limburg zitten.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    Avonturenpark Hellendoorn ;)
    Daar hebben een speciaal dreumesgedeelte ;)
    En ook mag je oudste in de achtbaan (de rotsen).

En nog een voordeel... de wachtrijen zijn nooit lang ;) (voor Dreumesland al helemaal niet)!

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Hellendoorn ken ik wel idd, maar dat vind ik voor nu denk ik toch ook een stukje te ver. Ik zoek een beetje in de hoek Holland-Brabant-Utrecht-zeeland.

Maar is hellendoorn het in principe wel waard om ruim 2 uur voor te rijden?

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Net even op de site gekeken, ziet er wel heel leuk idd, ik zet m ff op m'n lijstje voor als we eens ergens die kant op in een huisje zitten of zo :).

5. Drievliet is heel leuk! Daar is voor ons meisje van (toen) anderhalf ook genoeg te doen en onze zoon (1.25) mag op 2 attracties na overal in.

Duinrell zou ik echt overslaan. Ik vind dat met grotere kinderen al geen geweldig park, maar met kleintjes lijkt het me helemaal niks..

Julianatoren vind ik persoonlijk echt afzichtelijk, maar er zijn genoeg mensen die het er wel helemaal geweldig vinden ;) Vind dat echt een park voor kinderen die helemaal niets durven (m.a.w.; doodsaai :p ), maar misschien daardoor juist wel geschikt voor een peuter..

Tivoli in Berg en Dal is ook echt ontzéttend leuk, zeker op deze leeftijd. Lekker betaalbaar ook! Wel op een dag gaan met mooi weer, want met slecht weer houden ze alles heel lang gesloten en zit je de halve dag opgesloten in de (vrij kleine) binnenspeeltuin.. :)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    Met zulke jonge kinderen zeker wel!
    Wij rijden elke jaar ruim een uur voor dit park!
    Dit jaar voor het eerst geen Dremesland gedaan omdat dochter hier nu te groot voor was, en dus meer de grotere attracties gedaan ;)
    Langste wachttijd was 20 minuten voor de wild water bootjes en het was behoorlijk druk in het park :) vorige week.

En de attracties zitten dicht op elkaar dus geen lange loopafstanden.
    En bij mooi zomersweer zwemkleding meenemen want voor 3,- kan je dan ook naar het water slide park :)

7. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben vorige week met mn 3 jongens (3, 6 en 8) naar Het land van Jan Klaassen ( bij Doetinchem) geweest. Misschien vind je dat wat? Die van mij hebben daar een geweldige dag gehad. Tis echt op kinderen tot ong. 10/11 jaar gericht, waardoor het qua drukte heel mee valt en ook lekker overzichtelijk is.

En anders Linneaushof in Bennebroek?

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Minimunidi Middelburg.

Vinden de kinderen hier nog steeds heel erg leuk... blijft eindeloos ondanks dat het echt niet groot is. ( wachtrijen kennen ze daar niet en binnen ook een leuke speeltuin )

9. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Oud- Valkeveen.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik vindt de opzet ook niet zo maar kinderen vinden het over het algemeen een superleuk park. en daar gaat het om toch?
    en dat het voor kinderen is die niks durven is echt onzin. ken genoeg kinderen die veel durven en het superleuk vinden om naar de juliatoren te gaan. hier zijn ze er met school geweest. zaten kids bij die ook in achtbanen in efteling en disney gaan. niks aan de hand, ze hebben zich super vermaakt. hier pas geweest met dochter van 3 en 5. prima dagje gehad.

11. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Inderdaad met mooi weer de speeltuin linneaushof ook leuk watergedeelte. En verder sprookjeswonderlandsprookjeswonderland enkhuizen.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Toverland boven de 90cm mag je praktisch overal in (onder begeleiding).

13. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    plopsa land. Erg leuk voor peuters/ kleuters! Maar weet even niet waar dat allemaal zit ;) Wij gaan in september weer, super leuk!
    Pukkemuk hoor ik ook leuke verhalen over maar ben er nog nooit geweest.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dippie Doe en Oud Valkeveen zijn voor die leeftijd heel geschikt. Ik heb allebei de parken gezien met schoolreisjes van de kleuters. Kun je je zeker een dag vermaken en hebben allebei ook mooie natuur in de buurt.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hellendoorn! Dippiedoe woon ik naast en valt zwaar tegen.
    (Hee dit is mijn 4000ste bericht :D)

16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Drievliet idd erg leuk! Voor allebei je kinderen genoeg dingen waar ze in mogen. Laatst nog geweest met familie met kids in de leeftijd van 2 t/m 10 (ook een 5-jarige erbij) en allemaal hebben ze zich prima vermaakt!

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ben jij in de zomervakantie geweest? Zo ja, was het te doen qua drukte en wachtrijen?

Hoop leuke tips meiden, maar wel voor een groot deel net even een tikkie te ver weg voor ons (regio Rotterdam).

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.776
    2.453
    113
    Drievliet ken ik niet en Duinrel ben ik alleen ooit zelf als kind geweest dus kan ik ook niets over zeggen. Maar Julianatoren is echt leuk voor kinderen van die leeftijd, ook genoeg te doen voor de jongste. Tivoli schijnt inderdaad ook heel leuk te zijn, mijn dochter is daar een paar keer op schoolreis geweest. Het is ook heel goedkoop. En Oud Valkeveen is ook erg leuk. Vind ik overigens wel meer een speeltuin met wat pretparkatracties.

19. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oud Valkeveen is erg leuk, met mooi weer kan je er oom zwemmen. Het is inderdaad niet echt een pretpark maar een speelpark, een uit de kluiten gewassen speeltuin met attracties. Daar is de entreeprijs (€10,-) dan ook naar. Maar je kan je er prima een dag vermaken!

20. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wij gaan volgende week zondag naar Drievliet. Ben er één keer eerder geweest en we vonden het allemaal superleuk! Overzichtelijk park met leuke attracties. Ik had kaartjes gewonnen bij de BankGiroLoterij voor een dagje uit naar keuze en we hebben dus voor Drievliet gekozen. :)

Deel Deze Pagina