Eten en drinken in Frankrijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lovelylonnes, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik las laatst op internet dat in Frankrijk op de producten een label staat of het geschikt is voor zwangere mutsen als ik ;)
    Klopt dit?
    Mag je de brie ed die ze daar in de supermarkten verkopen wel hebben of niet?
    En nu las ik weer iets over toetjes ivm rauw ei. welke toetjes zijn dat dan!?

zucht.....
    Heeft iemand tips?

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Die toetjes zijn waarschijnlijk de puddings, van het gele soort. Daar zit vaak eierdooier doorheen om op te stijven. Maar als dat rauw is moet het op de verpakking staan. Hetzelfde geld voor rauwmelkse kazen.

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    In Frankrijk zijn veel kazen rauwmelks, en daar eten zwangere vrouwen die meestal ook gewoon. Ik zou dus wel even extra goed opletten!

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    in frankrijk heb je veel rauwe kazen,maar ook gewone die je huier ook hebt hoor.
    Toetjes weet ik even niet,maar ze hebben ook genoeg normale toetjes (meer dan in nederland) dus je hebt genoeg keus.
    let wel op met water uit de kraan,men zegt dat je het gewoon kan drinken maar ik ben er toch een paar dagen van aan de "rees" geweest.
    sla spoelen met water uit flessen is beter vind ik.

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja ik neem een doos bar le duc mee. Kan het me niet veroorloven, heb een kindje in me en eentje van 1 bij me!

De toetjes kom vast goed ;), maar vraa me af welke kazen uit de supermarkt dan niet goed zouden zijn.
    De brie die we hier verkopen is van gepasteuriseerde melk, hoe zit dat daar (in de supermarkt..)

ach het komt wel goed maar soms word ik er een beetje zenuwachtig van... zijn misschien de hormonen?;)

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik neem aan dat daar op kazen ook wel staat of ze rauwmelks zijn (au lait cru) En als je het niet zeker weet gewoon niet doen. Harde kaasjes kan je altijd eten.

7. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Nee hoor, Franse zwangeren eten ook geen rauwmelkse kaas. Gewoon even kijken of er 'au lait cru' op staat, die mag je dus niet.

8. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Het label heb ik nog niet gezien op verpakking, maar het zal binnenkort wel komen.
    Op alle kaasverpakkingen staat het gewoon vermeld of het gemaakt is van gepasteuriseerde melk. Bijv. 'au lait pasteurisé'... dan zit je safe. Op de meeste camemberts en brie in de supermarkten zie je dit staan. heel soms staat er op een kaasje 'au lait cru' of 'au lait preparé à 65 c au dessous de pasteurisation' (ofzoiets)... die zou ik maar overslaan.
    Boerenkaasjes die op markten e.d. verkocht zijn volgens mij zelden van gepasteuriseerde melk gemaakt, dat zou je echt even na moeten vragen.

En Franse zwangeren eten idd ook geen kaasjes van ongepasteuriseerde melk... uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wij gaan vrijdag ook voor 3 weken naar zuid-frankrijk en ik was hier ook wel benieuwd naar! Vraag me echt af wat ik moet eten als ik uiteten ga haha. Lust al niet zoveel en wat ik lust dat mag nu niet...hmmmmmmmm...Ze raden namelijk ook af om in het buitenland salades (vooral in restaurants) te nemen omdat je niet weet hoe warm het is geweest en of het goed gewassen is. Dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere

Deel Deze Pagina