Mijn man zit momenteel in de nachtdiensten. Heb er nooit moeite mee gehad, maar nu wel helaas. Enkele weken geleden hebben ze geprobeerd in te breken, gelukkig was ik niet thuis. Nu ben ik dus bang om alleen thuis te zijn! Ik wil helemaal niet bang zijn, maar toch ben ik het. Dit heeft dus tot gevolg dat ik nu al een paar nachten amper slaap. Nu hoeft hij gelukkig nog maar 1 nacht en is daarna 3 dagen vrij, dan kan ik weer wat bijtanken. Maar daarna moet hij weer 7 nachten achter elkaar! Weet gewoon niet wat ik moet doen, het slaapgebrek begint me nu namelijk aardig op te breken. Iemand tips?
Zou je hier misschien slachtofferhulp voor kunnen inschakelen? Misschien hebben zij wel hele goede handvaten Lijkt me inderdaad heel "vermoeiend"
Zei mijn moeder ook al, weet alleen niet hoe snel ik daar terecht kan. Denk dat ik zoiezo even de huisarts bel dinsdag. Wie weet heeft zij nog tips. Twee nachten haast niet slapen trek ik wel maar bij de derde nacht breekt het me op. Overdag bijtanken heb ik ook geprobeerd, maar ik kan dus overdag niet slapeb hoe moe ik ook ben. Vanavond ga ik naar mijn ouders met de kinderen, maar dat kan straks niet een week lang aangezien ze ook naar school moeten. En daarmee los ik mijn probleem ook niet op.
jippie lig je heel de tijd in gedachte.. wat als het alarm afgaat.. net als mensen zeggen zet een bezem tegen de deur etcetc.. dan lig je erop
Ik slaap sinds ik een alarm heb veeeeel beter. En zodra ze zien dat je een stickertje heb van alarm slaan ze meestal jou huis over.
Laat iemand kijken naar je hang en sluitwerk. En in de tussentijd; babyfoon beneden zetten. Bij ons is ook ingebroken een keer. Notabene terwijl we boven lagen te slapen. Sindsdien was ik ook bang om alleen te slapen.
Die babyfoon vind ik een hele goede! Ik snap heel goed dat je slecht slaapt, deed ik ook toen ik het meemaakte. Heb je misschien een vriendin of familielid die tijdelijk bij je kan logeren?
Had ik ook een tijdje jaren terug. Je voelt je opeens zo onveilig, deed ook geen oog meer dicht. We hebben ons huis toen uitgebreid laten beveiligen met geavanceerd alarm en overal rolluiken en extra buitenverlichting. Kost wat, maar het was me mijn nachtrust en veiligheid dubbel en dwars waard! Sterkte!