Sta ik net verwoed een rode kool in stukken te hakken (ja, ik weet dat ze die ook in diepvriesversies verkopen..), kruidnagel te tellen, kaneelstokjes te breken etc etc zie ik opeens staan dat rode kool pas vanaf 1,5 jaar 'mag'.. Dat is pas over (ruim) een half jaar dus.. Nu kook ik natuurlijk met liefde nog wat anders voor druif vanavond (alsof ik me niet al genoeg heb uitgesloofd ) maar stiekum geef ik hem het liefst natuurlijk 'gewoon' rode kool (met appeltjes ). Iemand heftige ervaringen gehad met het geven van rode kool? Is het een allergeen of gaat het om zijn darmpjes? Hij 'eet' (rapley ) namelijk ook gewoon knoflook, prei, ui etc. Dank je! Ps ik heb nog een halve (ongehakte) kool over voor de liefhebber
Ik zou er persoonlijk niet al te moeilijk over doen. Kool staat er om bekend dat het gasvormend kan zijn maar als je kindje goed tegen knoflook, prei en ui kan, lijkt me dat het prima kan.
Ik zou het gewoon proberen. Als ik zo lees wat je kindje allemaal al eet, zou ik het best durven te proberen. Mijn oudste kreeg trouwens op die leeftijd ook af en toe rode kool.
Mijn dochter heeft vorige week ook rode kool gegeten (wel uit een potje hahaha vind zelf maken wel veel lekkerder maar altijd zo veel werk...) Maar goed, ze vond het heerlijk en heeft nergens last van gehad. Mijn dochter eet ook gewoon ui en knofolook en afgezien dat ze ervan uit dr mond gaat stinken heeft ze er geen last van... Gewoon proberen X
Mark is nu 16 maanden en krijgt ook al een maand of 4 rode kool en hij vind het heerlijk! Hij heeft er ook nooit last van. Zou het gewoon proberen inderdaad. Eet smakelijk
ik heb het met 10 of 11 mnd wel es laten proeven, en hij vond het ehct verrukkelijk...helaas kreeg hij wel tijdens het slapen wat krampjes en scheetjes...maargoed niks ernstigs, of dat ie overstuur was ofoz..maar daardoor was ik er wel voorzichtig mee...dus na 1 jaar weer geprobeerd en toen geen last...ja hooguit wat extra scheetjes
Eens! Behang je je muren wel met oude kranten> Rode kool rapleyen, wat een lef! Ohw enne, kaneel zou ik niet doen.
Ik ben niet bang Ben toch maar voor de middenweg gegaan Heb wat noodgevallendiepvriesgroenten (brocolli, bloemkool en wortel) gegeven en een klein schepje rodekool. Nadat eerst de aardappels en wortels op waren begon hij aan de rode kool (super schattig, hij oefende de pincetgreep) en ik weet niet of hij veel heeft binnengekregen maar er lag niet veel op de grond en hij keek tevreden tijdens het eten Zogelukkig: Hmm ik heb ook al eerder stoofpeertjes gemaakt met kaneel, maar dat is dus niet aan te raden? Enne.. hij maakt er een zooi van maar het blijft 'beperkt' tot zichzelf, de vloer en alles van de tafel wat in zijn bereik is
Beetje laat maar wij hebben een week of twee geleden voor het eerst rode kool op. Vers, bah diepvries of pot is echt niet zo lekker. Heeft hier zeker geen problemen gegeven, ook de kaneel niet. Het rapleyen ging ook hartstikke goed hoor. Vond het helemaal niet zo'n zooi geven. Overigens, je kunt ook vers gesneden rode kool bij de groenteboer kopen, hoef je zelf niet zo'n geweld te gebruiken.
Ik heb het met 10 maand voor het eerst gegeven, maar dat leverde een uurtje buikkramp op.. Met 11 maand nog een paar kleine hapjes, en dat leverde een klein beetje buikkramp op. En met 13 maand ging het goed.. Dus je zou eens een klein hapje kunnen proberen, misschien overdag. Dan zit je geen avond/nacht met buikkramp. Maar het is je eigen keus of je het risico neemt Kleine beetje kaneel zijn niet erg voor een keertje. Zo schadelijk is het nou ook weer niet. Geloof dat je als zwangere echt eetlepels moet eten voordat het schadelijk is.. Voor een baby is de portie kleiner, maar een snufje vallen ze echt niet van om
Mijn zoontje reageerde allergisch op kaneel op de huid. Dat merkte ik toen ik appecompote had gemaakt. Ik dacht eerst dat het van de appels kwam, maar toen ik de keer daarna zonder kaneel maakt, was het probleem er niet. Bij appelcompote rapleyen komt er heel veel op de tere huid rodn mond te zitten. Kaneel is licht allergeen, je hoort het wel vaker. De huid werd vuurrood en zwol licht op, maar na een koude washand trok dat gelukkig snel weer weg! Via zijn darmen heeft/had hij er geen last van; hij eet ook gewoon kaneel nu.
ik wist niet dat rode kool vanaf 1,5 jaar aangeraden wordt en ons monstertje heeft t maandag gehad (bijna 8maanden). ze vond t heerlijk en heeft geen last dr van gehad.