Ons zoontje gaat in april naar de basisschool. Nu is hij in principe zindelijk overdag, maar heeft toch nog regelmatig kleine beetje plas in z'n onderbroek. Wanneer we hem zelf verplicht laten plassen om de zoveel tijd gaat het wel goed, maar ik vind dat hij het zelf ook aan moet kunnen geven en dit doet hij niet elke keer. We hebben al een tijd met stickers gewerkt, dat elke keer als hij gaat plassen op de wc en z'n onderbroek droog is mag hij een sticker plakken. Alle stickers zijn nu op, maar het komt nog steeds voor dat hij natte broeken heeft. Wie heeft het juiste advies?
Hoe nat is nat? Als het maar een beetje is dan zou ik het zo laten, het komt vanzelf goed, hier iig wel
Inderdaad maar een heel klein beetje. Maar moet wel elke keer een schone onderbroek aan doen bij hem. Zo zielig, want hij zegt dan elke keer dat hij het de volgende keer goed gaat doen Gaat ook dagen goed en dan ineens weer niet.
Lukt het hem nog niet zelf om zijn kleding aan te doen? Ongelukjes horen erbij, ook bij kleuters die naar school gaan. Dat is de juf echt wel gewend. Of anders misschien nog eens 1x proberen met de stickers. Heeft hij .... stickers verdiend dan is hij een grote jongen en krijgt hij een ienieminie cadeautje? Misschien net dat laatste kleine zetje wat hij nog nodig heeft.
Gewoon nog even de tijd geven. dat komt wel goed.. Zal vanzelf minder worden.. Wat ik deed ik vroeg soms Mike moet je plassen?... En dan zei hij meteen nee.. En dan liet ik hem even bij me komen.. En zei ik voel eens even.. Zit er al een plasje in je piemeltje? En dan ging hij er even bewust over nadenken en als hij dan ja of nee zei dan wist ik iig dat hij er even bij stil gestaan had..