Hallo dames, Misschien hebben jullie een idee.. Op internet lees ik dat een box ook wel als tweelingwieg wordt gebruikt. Dit lijkt mij een ideale en niet te dure oplossing voor de eerste paar weken. Nu zijn de maten van een wiegmatras 80x40, en dan moeten er dus 2 naast elkaar.. Nu zoek ik een box met een binnenmaat van 80x80 ongeveer.. Weet iemand toevallig een merk? Of hebben jullie een ander goed idee?
Volgens mij zijn er ook boxmatrassen te koop, geen idee of dit goed is, maar lijkt me een goede oplossing voor je.
Er zijn ook bedrijven die tweelingwiegjes verhuren. Is dat een idee? Een boxmatras kan wel, maar dan kun je niet elk kind afzonderlijk onder een dekentje leggen. Je kunt beter 2 matrasjes hebben, zodat je ze wel elk onder een eigen dekentje kunt instoppen.
Je kan misschien een stuk schuimrubber op maat laten snijden om een eventuele opening tussen de twee matrasjes op te vullen zodat de matrasjes mooi strak tegen de rand komen. Ik heb het idee dat de binnenmate van boxen best veel afwijkt.
Klopt, er is veel verschil in binnenmaten.. dat maakt het ook lastig.. als het maar groter is dan 80x80.. rest kan ik idd wel opvullen of afschermen met een plankje ofzo.. boxmatras is idd niet handig omdat je dan niet 2 bedjes kan opmaken.. Wieg huren kan wel, maar kost echt veel geld.. lijkt goedkoop tot je leest dat je minimaal 12 weken moet huren ofzo..
weet niet waar zoiets kan? en wat dat kost.. ? eventueel een 2e box kan ik zo lenen.. maar daar passen geen standaard matrasjes in..
Ik zou gewoon een box nemen die iig groter is dan 80 cm aan beide zijden, 2 wiegmatrasjes kopen en er zo 2 bedjes vvan maken.