savonds huilen met slapen (4 maanden oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DarkSim1986, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkSim1986

DarkSim1986 Nieuw lid

24 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 DarkSim1986, 24 mei 2012
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
    Hallo,

Wij hebben een prachtige dochter van 3,5 maand. Ze sliep al snel door. Nu hebben we steeds meer een ritme. 4x een fles van 180ml.
    Die gaan allemaal op.
    na elke fles kan je haar in bed liggen en gaat ze lekker slapen. De laatste tijd gaat er savonds iets anders. Ze krijgt de fles. Altijd op t zelfde tijdstip en plek in een rustige omgeving. Zodra we haar in het bedje leggen zet ze het op een brullen.Constant de speen uitspugen. Dit gaat heel lang door tot we haar pakken. Soms valt ze al in slaap als de fles bijna op is. Leggen we haar in bed maar wordt ze na een half uur ineens wakker en is het brullen. We hebben al meer voeding geprobeerd en zelfs al een beetje bambix door de fles. Niks mag baten. Soms valt ze alleen in slaap als we haar in onze armen wiegen. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Herkent iemand dit? Ze slaapt altijd ingebakerd. maar daar moeten we nu dus van stoppen van het CB
    Het is zon lief meisje en alles gaat perfect alleen dus savonds niet. Dat maakt het zo lastig.

Ze krijgt om half 9 savonds de laatste fles en gaat er rond 9 uur naar bed. Ze heeft Nutriton door haar voeding.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Een fase denk ik...;)
    Of misschien te warm?

En hoezo moet je stoppen met inbakeren van t CB?:(

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ze wil bij mama en papa zijn. Laat dit gewoon toe.
    Ze heeft geborgenheid nodig, geef dit!
    Het is een fase en gaat over.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    inbakeren moet je afbouwen, ik zou dan juist beginnen met de slaapjes overdag als die zo goed gaan!

Euh..ik lees dat je bambix door de fles doet, daar is je dochter volgens mij wel echt te jong voor hoor!! Dat kunnen haar darmpjes nog niet aan volgens mij....

Maar troost je, mijn zoontje moet bij elk slaapje even huilen....en dat al 5,5 maand...
    Het zal waarschijnlijk een fase zijn, komt vast goed, knuffel haar maar lekker!

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb een mannetje van 3,5 maand. Slapen s'avonds gaat ook lastiger dan overdag. Hij word vaker wakker s'avonds en gaat dan wel weer meteen slapen als ik zijn speen geef. Dus geen erge rellen ofzo. Hij is ook nooit echt overstuur als hij dan wakker word, maar wel anders dan overdag. Dan gaat hij rustig slapen(zonder huilen) en word gewoon vrolijk wakker.
    Niet echt hetzelfde dus. Herken het niet helemaal, maar ieder kindje is anders natuurlijk.
    Heb je een slaapritueeltje bedacht wat je s'avonds toepast? Ze kunnen hier nu al aan wennen...
    Verder niet echt tips voor je...

Ik ben ook bezig met het afleren van het ingebakerd slapen. Tenminste hij ligt in een puckababy en daar kan je de zijkant van losritsen zodat zijn armpje erdoor kan. Dat is makkelijk, want de ene keer gaat hij wel makkelijk slapen met zijn armen eruit en soms stop ik er weer 1 terug en gaat hij weer lekker slapen.
    Wel eerst ene armpje laten wennen. Dan het andere armpje een week ofzo en nu allebei eruit. Het gaat redelijk. Ik denk dat ze aangeven dat je nu al moet gaan afbouwen uit veiligheids redenen denk ik. Nu heb ik niet echt het idee dat hij al snel van buik naar rug gaat rollen hoor, maar als het lukt is het mooi meegenomen toch?

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter doet het sinds deze week ook.
    En zij is morgen 4 maanden!
    Waarchijnlijk dus een fase of misschien ook wel door de hitte.
    Overdag heeft ze er echter geen last van, maar ze slaapt ook niet na elke fles en is sowieso veel wakker overdag, maar 's avonds heeft ze nooit last gehad met inslapen tot een paar dagen terug ineens!

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Misschien behoefte aan een extra voedingsmoment. Hier mochten we echt niet over naar 4 voedingen voor de 4 maanden. Misschien 5 kleinere flessen geven?

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd waarschijnlijk een fase. Hier een tijdje gehad dat ik haar in slaap voedde, haar op ons bed liet liggen en na 20 min. als ze diep in slaap was, in haar eigen bedje slapend neerlegde.
    Een maand of wat later liet ze zich niet meer in slaap voeden en kon ik haar gewoon wakker wegleggen.

9. DarkSim1986

DarkSim1986 Nieuw lid

24 mei 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    gister weer de fles gegeven, iets meer weer dus 210 ml. Geen bambix er doorheen. Wel infacol geven we nog tegen krampjes. Fles had ze zo goed als op. Wakker in bed gelegd, ging lekker slapen. Na een uur werd ze wakker. en huilen. Dit was na ongeveer 30 min over en sliep ze weer. Wij bakeren haar in omdat ze altijd met haar handen liep te zwaaien en daarmee per ongeluk haar speen uit haalde.

Slapen begon zo langzamer hand wel een ritueel te worden. Er moest iets tegen de speen aan liggen die hem erin hield.

Vannacht dus 10x eruit om de speen weer in te doen. Dan slaapt ze ook meteen weer als die erin zit. Er ligt wel iets tegen de speen aan om hem erin te houden maar die slaat ze dus af en toe weg. Haar rechetr hand doet dit altijd. Links ligt gewoon mooi naast haar zij. hier hadden we met inbakeren dus geen last van. Was idd uit veiligheid waarom we moesten afbouwen. omdat ze nu meer gaan omdraaien. Vond de kleine snachts overdwars in bed met beide beentjes tussen de spijltjes :)

Deel Deze Pagina