Ha allen, Ik wil de komende weken een beginnetje maken met de babyuitzet, en dan vooral het kleine spul (groot spul is reeds in overweging/ besteld/ uit te zoeken). Waar kan ik het beste zaken kopen als: hydrofielluiers, aankleedkussen, thermometer, kruiken, flesjes, spenen, enz? Ik wil het graag kopen waar ik wel goede kwaliteit krijg, maar geen ingewikkeld design waar je teveel voor betaald. Is de Hema dan bijvoorbeeld een goede keus? Of beter Prenatal? Misschien verschilt het ook per product. Oftewel: wat zijn jullie ervaringen?
mijn baby uitzet heb ik zo veel mogelijk gekocht bij zeeman/wibra (aankleedkussenhoezen, thermometers, shampoo) en hema (hydrofiel luiers,kruiken). de laatste spulletjes heb ik allemaal in een keer bij prenatal gekocht toen ze een keer sale hadden! mijn ervaring is dat de hema best wel veel goede producten heeft en een goede prijs/kwaliteit verhouding, waar prenatal en andere speciale babywinkels relatief duur zijn. ook bij zeeman/wibra kun je dus best wat dingetjes vandaan halen succes en veel plezier!
Ik ben fan van de Hema. Goede prijs kwaliteit combinatie. Zeeman kom ik ook veel. Heb ik veel kleertjes ook gehaald. Hydrofile luiers, omslag doeken, waskussens, voedingskussens, enz haal ik allemaal bij de Hema.
Ha, thelovebug, dank voor je antwoord! Ik kom niet vaak bij Zeeman, behalve voor sokken , maar zal ook daar eens goed gaan rondspeuren naar wat zij zoal hebben! Mijn sokkenervaring is er in ieder geval positief Hema heb ik zelf ook veel vertrouwen in, voor goede prijzen vaak uitstekende producten. Denk inderdaad dat ik daar goed terecht kan voor zaken als hydrofiel luiers. Prenatal vind ik ook relatief duur, dus dat ga ik ook wat meer gebruiken als plek om wat ik elders niet (goed) kon vinden in te slaan. Vind trouwens dat de Hema ook best vaak leukere kleertjes heeft dan Prenatal, hoewel Prenatal wel een hele leuke nijntje-collectie heeft
Ah super! Nog een Hema-fan Dan is dat de eerste winkel waar ik zaterdag heenga En de Zeeman ga ik zometeen vast even bekijken, moet daar zo toch nog in de buurt zijn.
Kruidvat! Ik vind de hydrofielluiers en de sokjes van Bambino (Kruidvat dus) het fijnst. En volgens mij scheelt het in prijs niet met de Hema? Soms juist leuke aanbiedingen ed. Thermometer, flesjes en spenen kun je daar ook meteen kopen. Aankleedkussen en kruiken ed heb ik bij de Hema gehaald.
Pas met kleertjes van de hema wel op: het valt best breed nml. Vooral de broekjes vielen te wijd en dat probleem had ik bij Zeeman ook dat valt helemaal breed. Als je kindje smal is is Prenatal fijner, maar dat wet je pas als je kindje er in natuurlijk. Sokjes: de enige die ik fijn vind zijn van kruidvat! Spuugdoekjes: ikea heel fijn, lekker groot en goedkoop en ook zeeman vond ik ze fijn van. De rest van de uitzet haalde ik voornamelijk bij de Hema vandaan, ook wel hoezen van de prenatal gehad omdat ze meer kleuren hebben dan de hema.
ben voor t grote werk bij de babydump geweest,ook voor aankleedkussenhoes en t kussen enz.. de aankleding van kamertje ook en de rest kleertjes hydro luiers enz. voornamelijk zeeman,wibra,hm,vd,hema en dan vooral uitverkoop spul... gr gemma
Ga ook eens langs bij Ikea, als die een beetje in de buurt is. Hebben ze niet alles, maar wel hydrofielluiers, slabbertjes, aankleedkussen en nog veel meer en voor hele leuke prijsjes! Liefs Sanne
Hm, Ikea dus ook. Die zit niet echt super dichtbij, maar we willen er sowieso een keer gaan kijken binnenkort, ook voor de meubeltjes. Grappig dat meerdere mensen de Kruidvatsokjes zo fijn vinden, ik heb daar nog geen sokjes zien liggen, maar ik kijk vast niet goed Ga er nog eens naar op zoek! Zitten er nog veel prijsverschillen tussen bijvoorbeeld Hema en Ikea? Ik heb vandaag wel even bij de Zeeman in de buurt gekeken, maar dat vond ik qua kleertjes niet zo mooi (is beetje kleine Zeeman, en kleertjes zijn vaak beetje smoezelig met vlekjes ed).
Niet alle filialen van het Kruidvat hebben ook sokjes ed, daarvoor moet je vaak wel bij een wat groter filiaal zijn.
Kruidvat heeft ze vaak wel als ze in de folder staan en dat is regelmatig ! Ikea is goedkoper dan de hema. En zeeman is vaak smoezelig, keertje wassen doet wonderen, maar het valt erg breed en bij een niet bolle baby past het voor geen meter.
Kruidvat: daar heb ik de katoenen dekens weg voor wieg en ledikant (was een keer in de aanbieding, veeel goedkoper dan bij hema of babywinkel). Volgens mij was het ledikantdeken nog geen 10 euro en het wiegdeken nog minder (was er toen in wit, roze en lichtblauw). Verder heeft kruidvat 1x in de zoveel tijd leuke babyaanbiedingen. Gewoon de folders in de gaten houden. Ik heb de meeste dingen bij hema en babydump gekocht (ook met aanbiedingen: lakens, hoeslakens, waskussenhoezen heb ik altijd bij babydump gehaald met van die 2 voor .... acties). Verder ook wel dingen van de wibra en de zeeman. Maar de ene keer is er niks leuks en de andere keer kom ik met allemaal leuke truitjes terug. Rompers vind ik het fijnste de stretchrompers van de hema, is gewoon het makkelijkst met aandoen. Ze zijn nu 2 voor 7,50 in de aanbieding bij Hema. Verder kom ik voor kleren ook bij de H&M. Je hebt daar ook joggingbroekjes (3 voor 10 euro), die zijn mooi nauw (zeeman heeft nogal wijde joggingbroekjes namelijk). Ik heb toevallig vandaag weer 3 van die broekjes gehaald. Dus gewoon goed de folders in de gaten houden. Wibra heeft ook af en toe babyaanbiedingen. DAar heb ik bijvoorbeeld molton(hoeslakens en losse moltons) vandaan, en voedingsbh's.
Moet je de foldertjes van het Kruidvatt goed in de gaten houden, daar staan ze met regelmaat in. Hier ook sokken van Kruidvat, Hydrofielen/aankleedkussenhoes enz. van de Hema.
In principe is het allemaal goed spul. Ik heb veel bij Babydump, Prenatal en Hema gehaald. Tis naar net welke winkel het heeft in je smaak vind ik. Ik vergelijk prijzen online en besteld het online als er een aanbieding is. Ter voorbereiding kun je alvast eens in diverse winkels gaan kijken wat je leuk vind en dan wachten en koopjes jagen!
Folders krijg ik niet in de bus, maar dat staat hopelijk ook wel op hun website H&M hebben we niet waar ik woon. Babydump ook niet, trouwens. Maar wel: Hema, Zeeman, Kruidvat, Prenatal. En dus de Ikea die niet in de buurt is maar waar we wel sowieso nog heen moeten
Heb de commode bij ikea gekocht voor een leuk prijsje. Commodes in babywinkels vind ik te prijzig. Hydrofielluiers, flanellen luiers, spuugdoekjes, washandjes heb ik bij de hema gekocht. Heb ook leuke spulletjes gezien bij prenatal (badthermometer, badcape, hydrofielluiers, luieremmer, kam/borsteltje met draakjes er op), maar deze vraag ik als verjaardagscadeau of als kraamcadeau. kinderwagen en box gekocht via marktplaats. Waskussen en hoezen en badcape heb ik gekocht bij de babydump in de aanbieding. kledingkastje hebben we zelf gemaakt. Wiegje, ledikant, kruikzakjes en maxi cosi hebben we gehad van familie en vrienden die deze spullen niet meer nodig hadden. Zo heb ik toch al weer veel spulletjes bij elkaar verzameld. Bij prenatal en babydump zijn regelmatig kortingsacties, dus dat scheelt ook veel. Zo heb ik een leuke zwangerschapsbroek in de aanbioeding gekocht.