Kruidvat Forever Friends deken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sientjes, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net een wiegdekentje gekocht bij Kruidvat. Ze staan in de folder deze week van Forever Friends. Ik ben er helemaal weg van maar nu kom ik er mee thuis en zie dat het polyester is. Mag je dit nu wel of niet gebruiken? En als het niet mag, waar staat dat dan of wie zegt dat?

2. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nadenkend bij mezelf waarom ik er vanuit gegaan was dat het katoen was heb ik de folder er nog eens bijgepakt. En daar staat dus bij 100% katoen :(

3. logo

logo Niet meer actief

Ik zou het navragen bij de kraamzorg. Gewoon even bellen of emaillen. Ik heb laatst ook iets nagevraagd.

4. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

zo lekker verwarrend dan als de folder iets anders aangeeft.

Maar ze mogen het toch niet verkopen als het niet geschikt is voor een baby?

Neem aan dat kruidvat daar geen risico in wil nemen.

Vreemd hoor.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ik heb een ledikant deken bij de prenatal gekocht voor 30 euro, deze mocht ik ook niet gebruiken van de kraam.. was 100% fleece.

Ze raden echt aan 100% katoen.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Wel erg verwarrend zeg. Als hij wel van polyester is gemaakt mag je hem waarschijnlijk niet gebruiken. De meeste fleece dekens worden ook van polyester gemaakt en mag je ook niet gebruiken.

7. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op het label van het dekentje staat polyester dus dat lijkt me het goede. En dat de folder een zetfout heeft gemaakt. Ik vind het Super jammer want ik vind m zo leuk en de kleuren passen perfect bij de wieg :(

8. Manyi

Manyi Bekend lid

Feb 3, 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Jammer :(
    Ik wou hem ook kopen maar niet zo verstandig.
    Kan je hem niet terug brengen?

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Ik kan je wel antwoorden.
    Als het geen 100% katoen of wol is bestaat het gevaar dat het kindje onder de deken komt en dekens die niet 100% katoen of wol zijn daar kunnen xe niet doorheen ademen. Dus kunnen ze stikken

10. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien in de babywagen gebruiken of gewoon voor als extra wikkeldeken/speelkleed?

11. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Anders gebruik je hem in de wagen.

12. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

Feb 21, 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Je hebt ook katoen fleece :)
    Maar ik neem aan dat de fleece die je bedoeld van polyestervezels is?

Ik vind het ook gek dat er zoveel polyester babydekentjes te koop zijn.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    #13 DarkAngel25, Oct 21, 2013
    Last edited: Oct 21, 2013
    Oh geen idee.. zal straks eens op t labeltje kijken.

Edit: Er staat 100% polyester op het kaartje.

14. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Ik heb forever friends dekentjes voor de boys in hun ledikantjes van de kruidvat (de 'vorige lichting' van zo'n anderhalf jaar gelden) en die zijn dus wel 100% katoen, alleen het randje wat er omheen zit wel van polyester, maar da's verder geen punt.
    Deze nieuwe zouden dat volgens de folder ook moeten zijn, heb ze idd zien liggen vandaag en het leek verder hetzelfde soort dekentje. Raar hoor dat deze dan opeens van polyester blijken zijn.

15. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha zo zit het dus met die folder de dekentjes zijn veranderd. Ik las ook dat vooral je kindje zijn warmte slecht kwijt kan onder polyester fleece omdat de stof zelf niet ademt. Ik kan zelf wel gewoon door dat dekentje heen ademen maargoed ik houd m gewoon voor thuis of voor in de wagen als ik er zelf bij ben. Ik begrijp wel meer dingen niet zoals de verkoop van dekbedjes in de wagen, hoofdbeschermers enz.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ben zeer benieuwd wat dat voor materiaal is. Waarschijnlijk een katoenen dekentje, dat dusdanig bewerkt is, dat het er bijna hetzelfde uitziet en hetzelfde voelt als fleece. Want ECHT fleece is ALTIJD synthetisch.

17. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Hier waren ze nog druk bezig om de nieuwe lading uit te pakken ( lekker snugger als ze zijn hier waren ze de kerstspullen aan het uitpakken ) dus de forever friends spulletjes lagen nog in de kratten. Ze konden "alleen" 2 pyama's pakken voor me omdat die boven op lagen, dus dat dekentje wilde ik eigenlijk morgen gaan halen....maar als ik het zo lees dan kan ik dat beter niet doen.

18. sjak

sjak Niet meer actief

Maar een extra deken is altijd fijn hoor, de polyester deken kan je op de grond neerleggen kan je kindje er op spelen, of op de bank. Makkelijk om mee te nemen naar oma ofzo. Ik gebruikte altijd deken nr twee beneden op de vloer en daarop haar speeldingetjes...

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik gebruik in wiegje en ledikant katoenen dekentjes, maar als extra dekentje in de auto in de maxi-cosi ofzo, is een polyester dekentje wel bruikbaar hoor. Dan stop je het zo in dat het echt niet over het hoofdje kan gaan o.i.d. en vaak is het maar voor korte tijd.

20. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,259
    113
    Female
    Wenen
    Wat balen zeg :(

Share This Page