Ik loop sinds een maand of 3 bij de dermatoloog. Dit is haar diagnose. Ik herken mij eigenlijk alleen in de papels..bultjes. Ik heb verder geen last van roodheid ofzo. Wat zij jullie symptomen en welke medicatie hebben jullie? Ik kreeg minocycline 100mg en rozex gel voor 2 maanden. Nu ben ik volgens haar uitbehandeld....Ik vind dit raar.. Dan komt het toch terug?
Klopt, het kan idd terugkomen.. Maar bij mij zijn na een ab kuur van 3 maanden en de zalf, de bulten wel weg. De roodheid kun je niks aan doen, dat komt sowieso in meer of mindere mate terug. Maar goed daar heb jij geen last van Bij mijn moeder is het na een aantal jaar ineens helemaal verdwenen
Ik heb het ook en helemaal weg gaat het nooit. Het vlamt op af en toe bij mij. Momenteel is het rustig, maar dat kan zo veranderen. Ik heb destijds ook bij de dermatoloog minocycline gekregen, ook 2 maanden (met het uitdrukkelijke verzoek niet zwanger te worden trouwens dus ik zo het ook echt niet je leven lang willen slikken), en ik heb de zalf destijds ook meegekregen. Het hielp iets, in die zin dat de roodheid en de ergste blaasjes en bultjes weggingen. Ik had echt zo'n T op mijn gezicht het zat echt op het midden van mijn gezicht, mijn voorhoofd, neus en kin, het was duidelijk te zien Wat momenteel bij mij helpt is goed schoonhouden, ik heb gezichtszeep (lavendel) van Lush en dat helpt heel goed momenteel. Maar als ik ongesteld ben, stress heb of algemeen niet lekker in mijn vel, dan krijg ik weer plekjes, vooral op mijn neus ...
Het kan ook terug komen, het is immers een chronische huidaandoening. Het is echt een lastig iets moet ik zeggen, let op je cosmetica dat er geen alcohol denat en SLS (Sodium Laureth Sulfate of Sodium Lauryl Sulfate) in zit. Heb je de ontstekingen onder controle en blijven er zichtbare adertjes op je huid achter dan zou mijn advies zijn dit te laten behandelen door een huidtherapeut die het weg kan laseren. Hier kun je zonder verwijzing bij terecht en het wordt (mits je aanvullend verzekerd bent) vergoed door de verzekering. Een prettig middeltje wat bij 7 van de 10 mensen werkt en geen "zwaar medicijn" is is de gel van Gladskin. Kost iets van 3 tientjes en bij sommige werkt het. Maar nogmaals. Let op je dagelijkse producten, dit kan al heel veel schelen.
Ik heb het ook. Wel een lichte vorm. Ben langs de dermatoloog geweest en die gaf aan dat het wel meeviel. Ikzelf vind mijn wangen heel rood. Ik heb dan wel geen bultjes, maar wel een rode huid. Ze kon niks voor mij doen en zei zelf : "ah wees blij je hoeft tenminste geen blush op te doen". Dus ik kan je helaas niet helpen. Mocht iemand een tip hebben voor een goede creme, dan houd ik me aanbevolen.
heb acne rosacea. erg pijnlijk soms. in de zon een beetje verbranden doet de ontsteking weg gaan gek genoeg. verder camoufleren en rozex gel smeren. in de eerste zwangerschap was het echt vreselijk. kreeg vragen als: jeetje ik zou er niet zo bij durven lopen, waarom ga je niet naar de dokter... lekker voor je zelfvertrouwen.... gelukkig valt t nog mee nu. maar er zijn wel meerdere behandelingen om de symptomen te onderdrukken, die zalf is fase 1 zei de huisarts.
Bij mij helpt de zo'n juist ook goed terwijl ze zeggen van zo'n wordt het erger...Ik heb ook echt alleen maar van die hele kleine bultjes/papeltjes... Wel heel erg dat mensen dat zo tegen je zeiden zeg
Ik heb het ook. Geen bultjes, maar een rode neus en rondom de mond. Wat helpt is inderdaad goed schoonhouden en lichte verzorgingsproducten. Hier is de zon de grootste boosdoener