Voor de beugelende dames hier, welke brackets hebben jullie gekozen? Gewone of keramische? En heb je achteraf geen spijt van je keuze? 10 april krijg ik mijn beugel en ik neig er nu naar gewone brackets te nemen... Je ziet het hoe dan ook zitten en ik vind die gewone denk ik helemaal niet zo storend...
ik werk bij een tandarts en ik vind de keramische brackets er net uit zien als een laag tandplaque.. ik zou dus de normale kiezen. met grijze/doorzichtige elastiekjes ziet het er helemaal niet storend uit. (al wou en dame vandaag lichtroze elastiekjes, en dat zag er best leuk uit )
Ik had ook normale, maar dan wel van het damon systeem. Dat zijn kleinere brackets, zonder elastiekjes, en ook geen hoesjes om je achterste kiezen, echt ideaal. Het schijnt ook sneller te werken dan het reguliere systeem. Ik had binnen het jaar kaarsrechte tanden.
Lijkt me heel pijnlijk voor je tong, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen En ook heel duur trouwens, ongeveer het dubbele van een slotjes beugel
Ik wil sowieso geen linguale beugel. Ik krijg niks vergoed en vind dat de prijs echt niet waard Mijn beugel mag best gezien worden, daar heb ik helemaal geen moeite mee.
Ik had een paar jaar terug een beugel en heb toen voor keramische brackets gekozen. Wanneer ik foto's terug kijk vond ik het er nog best aardig uitzien (alhoewel ik natuurlijk wel vaak de camera vermeden heb .). Wat voor mij de doorslag gaf, was dat de keramische brackets bij mijn ortho zelfligerend waren en die andere niet. Dit betekende dat ik minder vaak naar de ortho hoefde. Ik begreep dat elastiekjes sneller vervangen moesten worden en heb mede hierop mijn keuze gebaseerd. Maar ik heb er verder eigenlijk geen verstand van. Succes!
Mijn tandarts/ortho zei altijd, het is een sieraad voor je tanden, heb ook nooit gekke opmerkingen gekregen. Ik moest juist heel erg wennen toen ik hem weer kwijt was
Oh ik loop ook bij de ortho ik krijg dus ook een slotjesbeugel. Vlg week nog een x controle en mijn deel van de papieren invullen en naar de verzekering sturen. Want ik moet helaas ook een kaakoperatie ondergaan. Mijn onderkaak zal worden verlengt. Vind het doodeng. Hoop trouwens wel dat ze snel de beugel plaatsen want heb er zoveel zenuwen van. Maar ik zou voor de gewone gaan.
Heb jij een extra tandarts verzekering? Moet je alles zelf betalen? Wat zijn de totaalkosten? Veel vraagjes, sorry, maar ik ben erg benieuwd!
Ik hoop dat je aanvraag goedgekeurd wordt! Hier werd ook een kaakoperatie aanbevolen maar helaas hier alles afgewezen, ook geen vergoeding voor mn beugel helaas dus ga het nu maar zelf betalen. Ik heb dus wel een aanvullende verzekering die na akkoord vergoed maar volgens hun heb ik geen functionele beperking en krijg ik dus niks vergoed....
Hier is het plaatsen van de beugel met gewone brackets ong. 650,- (alleen de bovenkaak) en daarna de maandelijkse controles, die zijn volgens mij 30-40 euro per keer.
Vlgs de orthodontist word alles vergoed. Want het is medisch. Mijn ondertanden bijten in mijn gehemelte waardoor mijn gehemelte kapot gaat. En mijn overbeet is ook erg veel.
Chiggy jeetje wat naar zeg dat je vergoeding is afgekeurd. Waarom zou jij een kaakoperatie moeten ondergaan? En welke verzekering zit je als ik vragen mag? Ik zit bij unive en heb verder geen extra tandarts verzekering ik heb een basisverzekering en gezinspakket.
Mijn beugel was i.c.m met een dubbele kaakoperatie (verplaatsen van boven en onderkaak) en de operatie is door mijn verzekering volledig vergoed, echter mijn beugel niet. Deze moest ik dus geheel zelf betalen. Snap nog steeds niet waarom de beugel niet en de operatie wel vergoed werd. In totaal ben ik denk 2000 euro 'kwijt geraakt' als ik alles bij elkaar optel. Dus aanschaf beugel (boven en onder) en alle controles.
De operatie is goed verlopen. Heb alleen een paar uur langer op de ok gelegen i.v.m. een kaakzenuw welke door mijn kaakbot heen liep i.p.v. er langs. Van te voren kunnen ze dit niet inschatten en is verder ook niet erg. Echter kreeg ik na de operatie complicaties waardoor 8 dagen in het ziekenhuis heb moeten verblijven. Meestal ben je geloof ik na 2 a 3 dagen zeker weer thuis. Daarna heb ik nog een tijd bij de gnatoloog gelopen omdat mijn kaak nog maar een paar milimeter open ging. Waarschijnlijk pure pech, maar met behulp van apparaat heb ik dit weten op te rekken en nu heb ik er eigenlijk geen last meer van. Het is erg zwaar geweest en van te voren had ik hier eigenlijk geen rekening mee gehouden. Maar wanneer ik er nu op terug kijk ben ik wel ontzettend blij dat ik het gedaan heb en heb ik er ondanks alles echt geen spijt van. Ik heb alleen een klein stukje huid op mijn kin en lip en in mijn mond waar geen gevoel meer inzit. Net alsof het altijd verdoofd is, ook dit is verder niet erg en merk het alleen wanneer ik er aan denk. Waarschijnlijk is dit gekomen doordat die zenuw door mijn kaakbot heen zat en helemaal vrij geprepareerd moest worden en hierbij wat beschadigt is. Ik wil je helemaal niet bang maken met mijn verhaal maar het kwam mij nogal koud op mijn dak omdat niemand dit mij verteld had. Waarschijnlijk omdat het bijna niet gebeurt. Dus ga a.u.b. niet meteen van het ergste uit. Het komt echt goed en ik ben er werkelijk waar verder heel tevreden mee!