waar laat ik al onze /mijn schoenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door konijntjeislief, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik erger me suf aan al onze schoenen in de gang. Ze staan voor een gedeelte op zo n schoenenrek van ikea, maar je ziet ze dus altijd staan. Schoenen die er niet op passen, staan er voor en de rest staat boven in mijn kledingkast op elkaar gestapeld. Totaal niet handig en wat betreft de gang heel rommelig.

Nu zat ik te denken aan een schoenenkast. Volgens mij hebben ze die ook bij ikea, maar vraag me af of je daar behoorlijk wat in kwijt kan. En dan dus óók al mijn enkellarzen mét hak. Niet dat er alleen maar sneakers of kinderschoenen in passen...

Iemand een goed of handig idee? Of weet je waar ik een handig opbergsysteem kan kopen? Het liefste wel in de gang, want schoenen worden hier dagelijks regelmatig aan en uitgedaan..

Thanks voor t meedenken.

2. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kastje staan wat voorheen in de keuken stond. Volgepropt met schoenen omdat ik ook gek werd van die rommelige schoenen in de gang. Destijds gekocht bij kwantum

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben een mand naast de box staan waar we alle schoenen in doen. Wil er ook graag een andere oplossing voor hebben dus lees mee :D

4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik heb idd ook een doos extra waar schoenen in zitten die ik niet dagelijks gebruik.... Die staat naast t schoenen rekje in de gang! Voorheen heb ik ook wel eens zo'n ding gehad wat je in de kledingkast kan hangen met schoenen erin...

5. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit idee en wat ik zelden draag staat gewoon op zolder

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,2 KB
      Weergaven:
      11
  6. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ken een hoop in

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,6 KB
      Weergaven:
      6
  7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben een schoenen kast. Er passen 16 paar in. Ook laarzen van mijn dochter dus enkel laarsjes volwassenen moet ook gaan.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Volgens mijn kwam deze ook van Ikea. Heb hem onder de kapstok staan

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier ook een officiële schoenenkast, maar wat een drama, de schoenen van m'n vriend passen er niet eens recht in, dan wil het deurtje niet meer goed dicht. Dus dan maar scheef, waardoor je nog minder schoenen kwijt kan.. Hier een voorbeeldje...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,8 KB
      Weergaven:
      11
  10. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb in de bijkeuken een 4 deurs kledingkast staan. De hele linkerdeur is voor schoenen, heb er extra planken ingemaakt en per plank passen er 4 paar. Middelste 2 deuren hangen al onze jassen en rechter deur is voorraadkast. 3 lades onderin zijn voor slippers sloffen mutsen en handschoenen enzo. Nu staat er al weken een krat voor de schoenendeur waardoor ze alsnog vaak voor de kast eindigen.... maar anders is het een perfecte oplossing.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zoiets hebben wij ook maar het werkt inderdaad niet goed, dingen scheef erin, laarzen half opgevouwen, ze vallen door het rekje heen of de er gaat weer eens iets niet dicht omdat er een schoen scheef staat, blegh. Het ziet er netjes uit maar handig is het niet.

12. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmmm... Zo n officiële schoenenkast is dus niet praktisch...

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij hebben van die manden opgehangen in onze kledingkast. Van die grote metalen manden over de hele breedte van de kast, een soort lades, onderin het hanggedeelte. Dat is normaal gesproken van die loze ruimte (tenminste, mijn blouses komen niet tot de grond) en we hebben er wel 20 paar schoenen in staan.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    hmm de schoenen van mijn man (maatje 46) passen gewoon nergens in (tenminste niet op een normale manier.

Ik heb 3 paar schoenen en die staan gewoon netjes onder het bed

15. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik heb een kast van ikea met vakken en daar staan mandjes in. Kunnen veel schoenen in, zelfs schoenen maat 45 van mijn vriend past erin. Kast heet expedit, mandjes zijn van stof. Ik heb roze en groen maar er zijn meer kleuren.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het ook opgegeven om een passende schoenenkast te vinden. Of mijn laarzen lassen er niet in, of mijn man zijn schoenen niet. En dan heb ik ook nog maar een centimeter 55 in de breedte om iets neer te zetten, dus dat beperkt ook al.

Ik heb nu 2 van deze in het wit boven elkaar (3 past niet, dan kan ik niet meer bij het lichtknopje) met daaronder 2 manden. 1 mand voor mij en mijn man (ik 5 paar schoenen, hij 1 paar :D) en in de andere mand alle schoenen van de kinderen. In de schoenenkastjes zitten de regen- en winterlaarzen en de rolschaatsen van de kinderen.

O ja, ernaast heb ik nog een foeilelijke jaren 70 oranje melkbus staan waar de sjaaltjes, mutsen, handschoenen ed in gaan.

17. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wij hebben grote rieten manden op planken staan. Past genoeg in, maar niet alles. Dus net als met jassen, wat niet of minder gebruikt worden, gaat naar de slaapkamer. Misschien is dat een idee? Uit de slaapkamer zijn ze net zo makkelijk gepakt. En beneden heb je dan alleen je schoenen die je gewoon beneden wilt hebben.

18. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Heb de trapkast omgebouwd tot schoenenkast. Alles voorraad gaat nu in de keuken, iets minder ruimte maar dan maar iets slimmer boodschappen doen. Schoenfrustratie is hier opgelost.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.801
    4.181
    113
    Toevallig gister gestoeid met dit probleem. Besloten dat we boven een paar pax ikea kasten met schoenenplanjen gaan kopen. De schoenen vd kids hebben we beneden op planken in de meterkast, en ook enkele van ons. De rest (lees 60 paar) gaat boven in de kasten

20. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier al mijn schoenen en laarzen op zolder in een grote schuifdeurkast. Goed voor de lijn want ik moet altijd 2 trappen op rennen om schoenen of laarzen te pakken en weer op te ruimen. Schoenen van vl staan in de meterkast op schapjes, schoenen vande meiden staan wel allemaal in de gang onder de kapstok....

Deel Deze Pagina