8 maanden oud en niet willen slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir27, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Wie o wie herkent dit en heeft er tips?

Ons meisje is nu 8 maanden oud en slaapt al bijna 2 maanden heel slecht!

We zijn gewend dat ze hele nachten doorslaapt al vanaf haar geboorte.
    Ineens rond de 6.5 maand kon ze ineens vanalles... tijgeren, zwaaien, zelf zitten enz.
    Sinsdien slaapt ze ineens heel slecht.
    We badderen haar, geven haar op bed haar laatste fles en dan valt ze in slaap.
    Dan laat ik haar nog rechtop zitten en dan leg ik haar over in haar eigen bed.
    Ze word altijd meteen wakker en dan ist krijsen!!!
    Of ze slaapt en word na een uurtje krijsend wakker.
    Dan is ze helemaal hysterisch en wil maar niet meer slapen.

We houden stug vol maar uiteindelijk zijn we er klaar mee en leggen we haar bij ons in bed,
    En dan lijkt alles ineens goed.
    Pfff wie herkent dit?
    Wat zal het zijn?
    Ze heeft al 2 tandjes en daar heb ik van vsm smeersel voor.

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Helaas heb ik geen tips voor je. Ons mannetje is iets ouder, maar slaapt ook niet goed. Herken veel in je verhaal. Hoewel wij het ook niet willen, slaapt hij ook nog wel eens tussen ons in en dan gaat het stukken beter.
    Lastig, die kids zonder gebruiksaanwijzing!

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    heeeeeel herkenbaar, ik zit ook in die periode. Ik denk dat t met verlatingsangst te maken heeft, dat is normaal in deze leeftijdsfase. Wat bij mij nu werkt is het flesje geven en dan valt ze bijna in slaap, dan breng ik haar naar boven, in de slaapzak en dan sluip ik weg. Als dit lukt heb ik geluk en hopelijk wordt ze dan niet meer wakker.. lukt dit niet. Tja dan zit ik soms een half uur met haar in de armen te wiegen tot ze weer slaapt, om dan hetzelfde ritueel te doen.

Komt bij mij nog een obstakel bij.. mijn 2 jarige zoontje die graag heel luid praat en dan heb ik t nogal vaak dat ik met 2 huilende kids zit en 1 paar handjes. Dan zit ik met demi bij t bed van sem en wacht tot sem slaapt, dan kan ik weer met demi verder.
    Hopelijk is deze fase snel voorbij.

4. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Mijn dochter slaapt vooral overdag slecht. ze heeft dit altijd al gedaan, maar nu maakt zij er ook echt een drama van, en dat ben ik niet gewend.Zij kan goed zitten, en kruipt nu bijna, is er erg mee bezig en sindsdien is zij ook zo. Ik denk ook dat het een spongetje is, en die maakt een hoop los, dat is wel duidelijk. "s nachts hebben we het ook een paar nachten gehad, maar dat gaat nu goed, afkloppen maar. Succes ermee he!

5. fafje

fafje Niet meer actief

klinkt als verlatingangst tenminste mijn zoontje had dat ineeens...ook gewend altijd door te slapen en juist bij inslapen nooit problemen...ik ben niet zo van het laten huilen, maar heb er op den duur wel ene middenweg voor gekozen...altijd eventjes laten huilen..maar tis gelukkig geen overstuur huilen (dat wa shet wel in het begin)...het is een soort roephuiltje...maargoed bij de 2e xdat ik er naartoe ga, gaat ie wel slapen..ik blijf dan bij hem over zn rug aaien..(buikslaper)

flesje gaf ik in zn kamer, helemaal donker..helft in mn armen, helft al in bed liggend, en dan viel ie inslaap..of heb je dat al geprobeerd?

6. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    laatste fles geven in haar eigen bedje hielp hier ook erg goed

7. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Nou wij hebben alles al geprobeerd eigenlijk. Toch denk ik aan verlatingsangst en ze leert ineens zoveel dat ze van de indrukken niet kan slapen. Ze krijgt nu ook een fles avondpapje van bambix. Gisteravond viel ze in slaap met de fles, op bed gelegd, na een uur krijsend wakker, paar keer volgehouden, toen mee naar beneden laten spelen en om half 11 op bed gelegd en toen heeft ze doorgeslapen tot vanmorgen 8 uur. Joehoe !

8. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hahaha wat goed!! je moet er even doorheen en idd dan maar wat improviseren. Ik zat gistermorgen om half 5 beneden met demi, die stond in haar bed klaar en klaarwakker en ik kon niet meer uit t zicht. grrr toen haar ochtendfles maar gegeven en ze viel in slaap, hoera! haar weer op bed, zelf ook op bed en om half 8 werden beide kids wakker. tja je moet soms wat hoor haha

9. fafje

fafje Niet meer actief

Mir, eerste paar nachten van de angstfase, gign hier ook zo..paar avonden terug naar bin en genomen tot uurtje of 21/2130 (hij lag er dan vanaf 19u in...werd idd weer wakker, of was al een uur ermee bezig)

maar heb het wle zegmaar steeds gerekt...dus ehct als ikd acht je bent nu klaar wakker...en dan max half uurtje bij ons op de grond laten spelen, en daarna wassie toch ehct heel moe..

tis ff aankijken wat werkt..alleen weer niet te vaak alles op zo'n manier doen, wnat dan went je kindje daar weer aan

Nu inmiddels als ik de fles geef in mn armen, gaat ie zsm pitten..als ik em in bed leg is hij half slapend...en dna blifj ik ff over zn rug aaien tot ie ehct weg is...

10. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Bedankt voor de reacties. Inmiddels ben ik ermee naar de dokter gegaan en die heeft me doorverwezen naar het zkh. Nu mag Evi 2 weken haar redressiehelm af om te kijken of ze er nu beter mee kan slapen. Evi is al ver in de ontwikkeling en dat verwerkt ze 's nachts. En ze was heel gefrustreerd met haar helm op. Nu slaapt ze overdag wel maar de avonden gaan nog niet zo lekker. Nu heeft ze ook de fles op en ik leg haar op bed en ze is alweer aant krijsen. Ik laat haar max 15 min huilen. Haar er steeds uithalen en bij ons leggen is gewoon geen oplossing. Dat doen we al 2 maanden (na 100 keer op en neer lopen)
    Pfff ti's moeilijk zo!

Deel Deze Pagina