Waterpokken?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik weet dat jullie geen dokters zijn en als het morgen erger is geworden ga ik er ook zeker mee naar de dokter, maar zou dit startende waterpokken kunnen zijn??

waterpokken.jpg

Hij heeft 3 van dit soort plekjes. Twee op zijn been en eentje onder zijn voet.

En zo niet: wat zou het dan kunnen zijn??

Normaal gesproken kijk ik dit soort dingen wat meer gewoon aan, maar we gaan zeeer binnenkort op vakantie, dus ik maak me een beetje zorgen :)

Het is trouwens gewoon een rood plekje, geen bultje ofzo.... En als je erop drukt blijft het deze kleur, het trekt niet weg.

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

Met zulke vlekjes begon het inderdaad bij mijn dochter, alleen hier begon het in haar hals. Nu zit ze goed onder (na 1 dag zat ze al flink onder, incl. blaasjes)

1 tip: haal kidsclin in huis, ik vond het vreselijk (dochter krijste het uit) tot dit spul!

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Lijkt op beginnende waterpokken.
    Onze oudste is hier 2 dagen flink ziek van geweest, dat begon op de tweede dag nadat we het eerste vlekje zagen.
    De jongste was niet erg ziek, beetje verhoging, meer niet.

Beide zaten ze echt helemaal onder.

Wij hadden voor de jongste zo'n pakketje van Heltiq, met zakjes zemelen voor in bad en zakjes verkoelende gel om te smeren.
    Bij de oudste hadden wij Kidsclin, maar dat deed hier helemaal niets.

Als het bij jouw kindje inderdaad waterpokken zijn, zal er wel snel een blaasje op de vlekjes komen. Onder de voeten is wel een vreemde plek.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter ging 'clean' naar bed en kwam helemaal onder de vlekken en al met een paar blaasjes uit bed... Vermeerderd snel dus!

Deel Deze Pagina