Ik lees hier mee! Misschien nog interessante tips Overgaan op een 'goedkoper' merk kattenvoer is prima, alleen de samenstelling hiervan is van dusdanige mindere kwaliteit (daar zit m ook het prijsverschil), dat dit 'misschien' op termijn problemen kan geven. De ervaring leert dat het gehalte graan/tarwe hoog is in de goedkopere merken en daarmee riskeer je binnen de korste keren blaasgruis. Helaas kun je dan alles wat je hebt uitgespaard aan de dierenarts brengen. Toch hebben wij het er ook wel eens over om voor een goedkoper merk te kiezen, maar als ik dan weer verder denk doe ik het toch maar niet.... We zijn nu 40 euro per maand aan voer kwijt (RC Indoor voor 2 katten). Hiervoor zaten ze op de RC Satiety Support via de dierenarts om gewicht te verliezen (wat heel goed ging trouwens),maar die was nog duurder . Toen ze weer goed op gewicht zaten ben ik weer overgestapt naar de RC Indoor. Nog een voordeel:de stank van de ontlasting van de hoogwaardige voeren is een heeeeeeeel stuk minder!!!
40 euro per maand voor RC indoor??? Ik deed met die grote zak (57 euro ofzo) van RC deed ik 3 maanden met 2 katten. Nu nog langer omdat ze ook natvoer erbij krijgen.
Wij hebben een kat en een poes. Onze kat heeft snel last van blaasontsteking, sindsdien geven wij aan beiden het merk Prins en dan de Struvite... Dit helpt heel erg goed en ze eten het beiden. De zak kost 34 euro voor 5 kilo maar wij doen er zeker wel een week of 6 mee (dus voor 2 katten ongeveer 5 euro per week). Wij halen dat bij de dierenwinkel, zijn erg tevreden!
Mijn 2 katjes krijgen royal canin sensible.. Tis altijd even een uitgave zo'n 10 kilo zak maar doe er wel heel erg lang mee..
Hey, Onze poezen krijgen ook Royal canin Fit 32 en ze doen het er prima op soms ook Indoor maar dan hebben ze heel de dag honger en gaan dan schooien
hier meestal purina one.. en op t moment voor de afwisseling even whiskas brokjes.. maar merk dat ze dat minder lekker vinden..
Wij kopen royal canin altijd via zooplus en dan 2 zakken van 10 kg volgens mij is erg voordelig daar! En het wordt thuisbezorgd
Ik kan me best voorstellen dat je kat er last van heeft. Ga zelf maar eens op vakantie naar een ander land waar heel andere eetgewoonten zijn. Ik heb daar in ieder geval altijd wel een paar dagen last van. Onze katten krijgen Prince binnenkat voer. Een van onze katten heeft een afgebroken tand en kan de brokjes van RC niet zo goed kauwen. Kitkat of Tompoes kopen we eigenlijk nooit omdat dat veel zouter is dan Prince of RC voer.
die van ons kreeg altijd (ze leeft nod steeds hoor, maar woon niet meer thuis) brokjes eigen merk. Ik had een keer merk gekocht en die vond ze zo lekker dat ze elke keer ging overgeven. en die waren ook wat vetter. ze heeft zwakke darmen, omdat ze eigenlijk te vroeg bij dr moeder is weg gehaald... maar brokjes eigen merk gaat prima en af en toe krijgt ze kattensnoepjes en soms stukjes kip ofzo.. dat gaat goed
Pff vertel me er niet over. Onze 3 katten krijgen Royal canin Urinary. De twee katers hebben erge blaasgruis en meerdere keren op het randje van leven na dood gezeten. Moederpoes heeft het ook maar minder last. de 2 katers zoeken nu (om andere reden dan de dure brok hoor!) een ander thuis. Maar op het moment hebben we dus nog 3 katten aan de RC Urinary. Je kunt het alleen bij de dierenarts krijgen. En we betalen voor een 6 kg zak nu 50,95.. (die is overigens in een jaar gestegen vanaf 42,50!! te idioot voor woorden!) Dat wou ik even kwijt maar daar heb je natuurlijk niks aan. wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan; dezelfde voeding blijven geven. Wij zijn nu met 3 katten 50,00 p. maand kwijt aan kattenvoeding maar met 1 kat zal dat stukken minder zijn. Wat iemand ook al zegt de kans dat blaasgruis optreedt is aanwezig en is aanzienlijk kleiner met deze brok. De rekening van de DA kan stukken hoger zijn dan zo'n zak brokken. Ik heb gezworen altijd op dit (of een ander) dieet te blijven zitten tegen blaasgruis en nierproblemen. Doordat werkelijk alle katten die ik en mijn ouders hebben gehad al eens een dierenartsbezoekje of meerdere voor blaasgruis hebben gehad. En zoals ik al eerder zei niet allemaal met de zekerheid dat ze het zouden overleven Geloof me dat kost veel meer aan zorgen en geld.
Wij hebben 2 poezen. Vroeger kregen ze gewoon tompoes ofzo droog en natvoer, maar de ene heeft vroeger een paar keer blaasgruis gehad en eigenlijk sinds ze pertinent op de RC Urinary S/O zit heeft ze er nooit meer last van gehad. Die vinden wel wel prijzig, maar goedkoper dan af en toe de dierenarts... De ander krijgt al jaren RC Fit 32 We kopen wel de grootste zakken en ze krijgen een afgemeten hoeveelheid voer. We doen er ook lang mee. ps als je googled op "fit 32 aanbieding" Vind je 10 kg + 2 kg gratis voor 51.95 en vanaf 50 euro verzenden ze gratis
onze katten waarvan 1 met blaasgruis krijgen biofood kat 3mix. weet prijs zo niet van waar wij het weghalen maar op internet kost 10 kilo 32 euro. ik kan er met 2 katten ongeveer 4 maanden mee. dit is het enige voer waar onze ragdoll het goed op doet. zelfs royal canin en het voer van de dierarts tegen blaasgruis helpen niet bij hem zou dus niet anders meer willen.
Tompoes moet onze kat dus niet. OOk het blikvoer ervan laat hij echt staan. Wij hebben altijd felix die haal ik altijd bij cranenbroeck in een extra grote zak en daar doen we echt heel lang mee.
Hier krijgen onze 2 dames Felix, en dan wel de vis versie want de andere eten ze ook niet. Ze krijgen gewoon brokken, en natvoer 1x per dag. Dan krijgt kat1, 1 felix zakje en kat 2, 1 kuipje huismerk van 18 cent.
de normale royal canin is zowiezo goedkoper dan rayal canin dieetvoer zeker als je het via zooplus bijvoorbeeld bestelt krijg je vaak korting en leuke extratjes in die goedkope brokjes zit vaak veel zout en als je kat duur voer is gewend kunnen ze best ziek worden!
oooooh en katten met blaasgruis en die regelmatig binnen zitten moet je gewoon een fontein voor kopen zo een speciale drinkfontein onze katten drinken zoveel meer door die fonteinen (wij hebben er 2 voor 3katten) en hebben nooit problemen mijn moeders kater had ook blaasgruis, ook fontein cadeau gegeven hij heeft er nooit meer last van gehad en drinkt veel meer
Hier kregen ze eerst Prins, toen we ze net uit het asiel hadden gehaald. Dat kregen ze daar ook al. Echter, de lucht uit de kattenbakken was NIET te harden! Echt niet grappig meer.. vreemd, Prins is wel een premium voer... Toen hebben we ze op RC indoor gezet, ging meteen een heel stuk beter! Geen stinkende bakken meer! Tegenwoordig krijgen ze allebei RC UrinaryS/O, omdat onze kater een blaasgruiskat blijkt te zijn. Geen zin om ze apart te moeten voeren, dus ze krijgen nu beiden dieetvoer. Duur? Ja, de aanschaf van zo'n zak wel even ja (alleen bij dierenarts te verkrijgen). Maar ze doen er echt HEEL erg lang mee! We kopen het in grote 10 kilo zakken, en daar doen ze zeker 4 maanden mee.
Hier gebruik ik alleen de Royal Canin. (nu kitten versie daarna de gewone) maar ome eerlijk te zijn vind 50 euro eigenlijk wel meevallen voor een 10 kilo zak Als ik zie wat de gewone merken kostten dan zou ik voor mijn kat (is echt 1 die veel kan eten ) ook veel geld kwijt zijn. Daarbij als ik een ander merk gebruik pff dan kan die kat echt stinken haha. Ik merk het meteen aan de kat als ie iets anders krijgt dan dat ie gewend is.