Welke broodtrommel/ beker ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ducky, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje gaat binnenkort naar de basisschool.
    En ik was me een beetje aan het oriënteren op broodtrommels en drinkbekers. Maar wat veel keuze! Een trommel met verschillende vakjes lijkt mij wel handig, maar als ik hem zelf laat kiezen gaat hij vast voor iets van planes :D
    Iemand tips, wat is een fijn merk? En wat voor soort bekers gebruiken jullie? Met draaidop of een soort dopler? En heb ik er meerdere nodig of geven jullie ook bv pakjes drinken mee?
    Kortom alle tips zijn welkom :D
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier de broodtrommels van mepal, zijn duurzaam. Beker ook van mepal met draaidop vind ik fijner en langer heel blijven dan de bekers met dopler achtige dop.
    Bij ons op school is in kader van de vermindering afval pakjes verboden. Tevens is 200 cc best behoorlijk als in een kwartier en fruit en drinken gedaan moet worden.
     
  3. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik zweer ook bij mepal!
    Ik heb weleens goedkopere trommels en bekers gehad, maar altijd ellende ( scheuren en lekken).
     
  4. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mepal! Er is een website waar je ze ook van planes kan laten bedrukken.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Broodtrommel: Mepal! Heb ook de goedkopere versies van Action e.d. gehad, maar die zijn niet stabiel, sluitingen gaan kapot etc. Mepal heeft ze in 100 soorten en je kan je ook zelf laten bedrukken.

    Voor drinken: juist geen Mepal ;) maar bekers met sportdoppen van de Action. Veel handiger dan een schroefdop. Wij hebben de beker nu een jaar in gebruik en hij lekt nog steeds niet.
     
  7. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Thnx meiden ik denk dat ik zo'n speciaal gedrukte mepal Lunchbox ga bestellen van planes+ naam. Super leuk, bedankt voor de tip! Alleen over de beker ben ik nog niet helemaal uit.
    Nog meer ervaringen?
     
  8. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mepal, maar als jd kindje het niet open kan krijgen en op de juf moet wachten met 30 andere bekers open te maken....

    Hier maar 16 kindjes in de klas maar op haar andere school 36....en dan kwam ze iedere keer met een volle beker thuis :(

    Maar mepal dus voor de antilek gehalte, heb goedkopere gehad en lekten allemaal!!
     
  9. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben bakjes en bekers van Mepal. Altijd goed schoon te maken en blijft gewoon lang goed. Alleen geen bakje met meerdere vakjes, maar soms doe ik gewoon wat bij elkaar in (rozijntjes en rijstwafel bijv).
     
  10. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor Mira en ga ook voor Mepal.
     
  11. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Ik zag Mepal Ellipse, dat is met een vakje, is dat wat? Beker lijkt me die pop up makkelijk voor haar, zo'n draaidop lukt niet goed denk ik.
     
  12. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Is Mepal echt duurzaam? Mijn zoon kwam vandaag voor de 8e keer thuis met een kapotte broodtrommel en begin er nu wel genoeg van te krijgen (waren geen Mepal).
    En als klap op de vuurpijl was het lipje van zijn nieuwe Campina Coolbeker ook gesloopt. Lekker dan.
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hebben broodtrommeltjes van Mepal met een print op de bovenkant (prinsessen, Mini Mouse) Er staat op het bakje, dat het in de afwasmachine mag. Maar er komen eerst luchtbellen onder de print en daarna laat het helemaal los. Hier gisteren het plastic met de print er maar helemaal vanaf gepulkt, aangezien het gescheurd was en er scherpe punten aan zaten. In dat opzicht is Mepal dus waardeloos...

    Voor de rest sluiten de trommeltjes en de bekers wel goed. Alleen een nadeel van de beker is, dat het deksel niet in de afwasmachine kan.
     
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier Mepal
    alleen de drinkbeker vind ik stinken :(
     
  15. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hier alles van Mepal, al jarenlang. Bevalt goed, blijft mooi en bekers lekken niet. Ook volop keuze mbt de plaatjes die erop staan. Het enige nadeel is dat de ring in de dop van de beker gaat stinken bij zuivelproducten. Maar dat is zo op te lossen, we doen er elke 2 a 3 maanden een nieuwe ring in. Is zo gepiept.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier blijft de print op de broodtrommels goed zitten en die van Eva is al 3 jaar oud. We hebben alleen 1 beker waarvan de folie loslaat.
    Wij doen de doppen gewoon in de vaatwasser. De bekers lekken soms wel, maar dat komt volgens mij doordat ze niet goed dichtgedraaid worden. Maar we doen ze altijd in een plastic zakje in de tas.

    Hier gaan de doppen ook niet stinken door de melk, misschien omdat we ze in de vaatwasser doen?
     
  17. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik ben met zon bubbel in de print teruggegaan naar blokker of intertoys gellof ik en heb toen n nieuwe gekregen
     
  18. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hebben tot nu toe met elke broodtrommel-deksel van Mepal gehad, dat de folie van de print los begint te laten. Ik zet het deksel altijd rechtop in het bovenste rek van de afwasmachine, waar je de gebaksbordjes neerzet. Dus de waterstraal komt van beneden. Maar dat moet toch eigenlijk niks uitmaken als er op staat dat het in de afwasmachine kan. Ik denk dat 'ie een jaar oud was en het trommeltje wordt drie keer in de week gebruikt. Dus ik denk dat we nu maar voor een trommeltje zonder print gaan.
     
  19. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hier een mepal Hello Kitty broodtrommel en ik zie nog niets aan de print, jaar in gebruik en staat twee keer per week in de afwasmachine.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat zou toch niet moeten... Hier een tijd 2 keer per week gebruikt, nu nog 1 keer. Gaat ook in het bovenste rek van de vaatwasser. Maar na 3 jaar nog steeds mooi. Zou gewoon een bericht naar mepal sturen, misschien krijg je dan wel een nieuwe ;)

    Ik kijk net naar die van Eva en er zit wel een luchtbelletje onder, maar dus nog niet kapot.
     

Deel Deze Pagina