Ervaring bondolino draagzak en dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowtje, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Mijn dochtertje is nu 15 maanden en een schat van een meid.
    Vroeger gebruikte we de babybjorn draagzak, maar daar is ze wat te zwaar voor geworden. Een draagdoek hebben we geprobeerd, maar dat gaf te weinig bewegingsvrijheid voor haar. Ze wil een beetje haar benen en armen kunnen bewegen zeg maar..
    Nu lees ik op het forum veel goede verhalen over de bondolino draagzak. Maar heeft iemand ook ervaring hiermee voor het dragen van een dreumes (dus niet een pas geboren babytje)? Is het makkelijk in gebruik? Kun je het zelf op je rug of is dat lastig? Is het zwaar om te dragen of juist niet?
    In de toekomst zouden we de draagzak dan ook mooi kunnen gebruiken bij een eventueel volgend kindje ;)
    Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik droeg graag in de bondolino op de rug, gaat erg makkelijk als je het truucje door hebt. Toch ben ik vanaf een maand of 10 mn bondolino gaan verruilen voor de manduca, in de bondolino kon ze enorm tegen hangen ( armen boven het rugpand uit en dan opzij hangen ) en dat vond ik erg zwaar. In de manduca gaat 't heel goed!

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    aha dat is juist waar ik wel een beetje naar op zoek ben. dat ze haar armen wat vrij heeft. anders wordt ze namelijk kwaad :)
    zitten de armen in de manduca echt 'in' de zak zeg maar?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, niet in de zak, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ze dan meer steun in het rugpand heeft, ze kan in iedergeval niet zo hangen. De manduca heeft ook een verstelbaar rugpand, dat is op deze leeftijd nog niet nodig maar daardoor kan je dus ook en groter kind ( bv 3 jaar ) nog makkelijk dragen, in de bondolino heb je 'maar' 1 lengte rugpand. Ik lees op het dragen en voeden forum ook dat er meer mensen zijn die hem vanaf een jaar oud minder prettig vinden door het hangen. Maar in de manduca zit ze dus ook met de armen vrij - overigens zitten ze ook met de armen vrij als ze de armen onder de schouderband door kunnen doen, dan komen de armen er aan de zijkant uit ipv de bovenkant.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik begrijp het, goede tip! bedankt!

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik heb nu bij babybij een becco buterfly gehuurd om uit te proberen. En ik ben erg enthousiast. Mijn zoontje wil ook niet te veel "ingesnoerd" zitten en heeft geen geduld voor lang knopen. Dit werkt perfect. Hij heeft zijn armpjes en onderbeentjes vrij. Ergonomisch verantwoord. En door dat het gewicht vooral op je heupen steunt helemaal niet zwaar om te dragen.

Deel Deze Pagina