Omgaan met een vroege vogel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zoals ik al eerder hier op het forum heb verteld is Fynn een vroege vogel. Hij wordt tussen 5.30 en 6.00 wakker. Als ik pech heb zelfs al om 5.00 en als ik geluk heb om 6.30 maar dat komt zelden voor.

Ik lig om 22.00 in m'n bed omdat ik het anders niet volhoud. Maar dan nog breekt het me zo nu en dan behoorlijk op. Vooral ook omdat ik alleen ben. Eerder naar bed gaan werkt niet want dan val ik niet snel in slaap.

Verder slaapt Fynn overdag ook niet veel meer dus even bijslapen lukt helaas niet.

Soms denk ik echt: Hoe ga ik dit volhouden? :( Vooral omdat ik geen idee heb hoe lang Fynn zo vroeg blijft wakker worden. Nog een maand, een jaar, 4 jaar etc?

Er zijn gelukkig ook ochtenden dat ik me vreemd genoeg wel uitgerust voel hoor. En overdag gaat het ook wel goed en geniet ik echt met volle teugen van m'n mannetje. Dan denk ik ook: Je bent het mooiste en liefste mannetje en ik sta graag vroeg voor je op.

Maar de volgende ochtend voel ik me dan weer een dweil...

Zou graag willen weten hoe andere moeders met vroege vogels hiermee omgaan.

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Fles geven, en terug leggen in bed. Geen lamp aan doen.

Van een site heb ik gelezen; een uur voordat je kindje wakker word, de wekker zetten, kindje uit bed halen en even wiegen en weer in bed leggen.Meestal doorbreek dit, en raken ze eraan gewend om dan weer een langer stuk door te slapen, om de tijd dat ze eigenlijk wakker werden. ;)

Voor tussen de middag, maak een fles en leg hem in de kinderwagen/buggy ga een eindje met hem wandelen, meestal worden ze van de fles en het wiebelen erg moe ;)

Onze vroege vogel is wakker om 06.30-07.00.
    Maar slaapt tussen de middag nog wel 2 uur.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Mensi: Heb alle truucjes inmiddels wel uitgeprobeerd. Maar die werken hier echt niet. Meneertje heeft gewoon geen slaap meer. En in de kinderwagen slaapt hij prima maar dan kan ik natuurlijk niet ff gaan liggen aangezien ik aan het wandelen ben ;)

Zoek dus eerlijk gezegd ook geen tips maar meer reacties hoe andere moeders hun dag indelen en hoe ze het vinden om zo'n vroege vogel te hebben.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Oh ok, wil hij ook niet in de kinderwagen blijven slapen, in huis; zodat jij dan ff op de bank kan blijven liggen.
    Is wel lastig en vermoeiend.
    Misschien moet je s'avonds dan maar om 21.00 naar bed gaan ;)

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Oh ok, wil hij ook niet in de kinderwagen blijven slapen, in huis; zodat jij dan ff op de bank kan blijven liggen.
    Is wel lastig en vermoeiend.
    Misschien moet je s'avonds dan maar om 21.00 naar bed gaan ;)

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    pff heb echt met je te doen.

Wij zijn ook een illusie armer hoor. Onze oudste sliep keurig door tot 8 uur. En nu nog en hij pakt nu als 2 jarige ook nog 3 uur in de middag.

Maar de 2e is een ander verhaal. Dit weekend sliep hij maar liefst 3 dagen door tot 6 uur maar daarvoor nog gewoon nachtvoedingen.
    Tja tips zijn er niet.
    Nu wordt Niels om 6 uur wakker. Ik ben dan niet alleen maar heb nog wel een dreumes rondhobbelen en vraag met niet hoe ze het doen maar ze slapen ALTIJD om en om. Ik kan dus niet met ze naar bed.

Ik leef gewoon op de automaat. Doe mijn dingen en dut af en toe in op de bank 's avonds met de wekker naast me voor de laatste voeding.

Ik breng ze soms wel eens op een vrije dag naar mijn moeder om echt ff bij te slapen. Ik voel me dan best schuldig omdat ik dan niet hoef te werken maar na een paar uur slaap ben ik wel weer lekker bijgetankt.
    Ik weet niet of dat voor je een optie is?

En toen Niels er nog niet was ging ik samen met de oudste naar bed. Gewoon om 21 uur in mijn bed en slapen tot de volgende dag. Pas toen hij 1 jaar werd ging ik weer rond 23 uur naar bed.

Succes!

7. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik heb het ook met jou te doen hoor meis!
    Moira was een tijdje ook een vroege vogel geweest, en overdag sliep ze ook niet veel. Vaak had ik dat als ze sliep, ging ik gelijk ook slapen, al was het maar 10 minuten op de bank, elke minuut was meegenomen totdat mijn man thuis was.
    Bij 8 maanden was het heel anders ineens. ze sliep wat langer door, en overdag is ze druk waardoor ze soms ook moe werd.
    Nog even volhouden meis. Misschien breekt het binnenkort een makkelijk periode aan waar je wel even kan bijtanken.

8. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa heeft ook een hele tijd tot 6 uur geslapen, maar dat is nu 7.00 uur geworden! Misschien verandert dat bij jou ook nog. :D
    Ik mag dus de laatste tijd uitslapen :D

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn zoontje is pas 7uur wakker. Mijn dochter (ruim 2) is wel al vaak om 6uur wakker. Maar ik heb haar aangeleerd dat ze even blijft liggen. En klokslag 7uur roept ze me! En 7uur vind ik wel goed te doen.

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi Eve,

Wij hebben ook zo'n vroege vogel. Nils slaapt eigenlijk ook pas net door (sinds 2 nachten), daarvoor werd hij meerdere malen 's nachts wakker. Vanochtend was het bij ons ook 5.30 en ik kan ook niet vroeg naar bed, want hij krijgt nog een voeding om 22.30. Ook ben ik echt een avondmens en overdag een dutje doen, dan moet ik echt helemaal gebroken zijn, dus dit doe ik ook niet zo vaak. Mij helpt het om gewoon af en toe even lekker te klagen! Hier op het forum doe ik het en tegen vriend(inn)en. Ik hou ook zielsveel van mijn mannetje en herken wat jij zegt; overdag denk ik, dat vroege opstaan heb ik voor je over, maar als het dan weer ochtend is, ben ik ook echt helemaal kapot.
    Dus als je het even een keer helemaal hebt gehad en even lekker wilt spuien, voel je vrij om mij te berichten. Misschien dat het lekker even oplucht.
    ;)

Groetjes Victoria

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier ook, eerst was het 6.00 toen was het 6.30 nu is het soms 8.30.. heerlijk en ze gaat om 20.00 savonds naar bed..
    Krijgt Fynn overdag wel voldoende te eten? Tja rare vraag misschien maar heeft hij sochtends ook echt honger?
    Zo ja dan wordt ie wakker van de honger, dus dan wordt rekken niks.
    Misschien zou je daar nog eens naar kunnen kijken.

Succes!

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Victoria: Ook heel herkenbaar wat jij zegt: Overdag geen dutje doen. Mij lukt dat ook alleen als ik echt helemaal kapot ben en dat doe ik dus ook niet vaak. Nou slaapt Fynn overdag weinig dus komt het er ook niet van. En ik ben dus ook echt een avondmens! Zal dus vast een keer bij je komen 'klagen'. Thanks!

@Kalush: Fynn heeft 's ochtends geen honger. Als hij om 5.30 wakker is dan houdt hij het makkelijk tot 7.30 uit voor z'n 1e fles. Hij heeft kennelijk gewoon geen slaap meer.

Deel Deze Pagina