Graag zou ik wat meer recente ervaringen lezen over welke autostoel je gekozen hebt en waarom. Wij twijfelen tussen de MC Pebble Plus en de Cybex Cloud Q..
Hier de MC pebble plus, dit omdat het de meest recente richtlijnen voldoet en ik hem toch kreeg van m'n ouders en die stonden erop dat het deze werd en niet de goedkopere
Wij hebben 3 jaar terug de mc cabriofix gekocht maar spijt dat we niet zo 1 als de Cybex hadden gekocht. Was voor ons uiteindelijk fijner geweest omdat je die buiten de auto in ligstand kan doen waardoor je ze langer in de maxicosi op de wagen geklikt kan/mag hebben (met shoppen bijv handig). Ik heb geen ervaring met beide maar ik zou voor de Cybex gaan!
Er zit qua prijs niet zoveel verschil in. De Cybex kan in ligstand, dat lijkt me wel een voordeel. Hij is alleen nog volgens de wat ‘oudere’ R44 richtlijn. Maar qua veiligheid zie ik geen verschil in de Pebble Plus. Is ook getest met zijwaartse botsing, isofix, hoofd goed beschermd, zelfs 11 standen om de hoofdsteun omhoog te zetten. Ik zie dus meer voordelen met de Cybex, maar die richtlijnen hè?
Wellicht even kijken wat er veranderd is in die richtlijn en dan kijken of dat voor jullie een beslissende factor is voor de stoel? Volgens mij maakt t voor de groep 0 stoelen nog niet zoveel uit, maar zijn de verschillen net groep 1+ stoelen wel groter op gebied van veiligheid. Elke groep 0 stoel wordt achterwaarts vervoerd en hebben goede verstelbare riempjes, dus zou zelf me daar niet zo druk om maken voor nu!
Dankjewel voor je bericht! Begrijp t nu wat beter. Dan kiezen we vrijwel zeker de Cybex! Ik kan namelijk geen verschil ontdekken tussen de Pebble plus en Cybex wbt veiligheid. Dan heeft die laatste meer voordelen.
Wij hebben de Maxi Cosi Cabriofix. Deze was betaalbaar (rond de €125,- geloof ik) en we zijn er heel tevreden over!
Wij hebben de Maxi Cosi Pebble (oude model dus) icm de 2wayfix gebruikt. De 2wayfix gebruiken we nu voor de Maxi Cosi 2Way Pearl. Onze dochter is ruim 3 en past er nog prima in (ze heeft een gemiddelde lengte). In de auto van mijn vriend is ze rond een maand of 7 overgegaan op de 2Way Pearl (stoel kan achterwaarts en in ligstand, gewicht en lengte van haar waren voldoende) en ik heb de Pebble tot 14 maanden gebruikt. Daarna heb ik een 2Way Pearl in een aanbieding erbij gehaald voor mijn eigen auto.
Ik zou nog even checken of je voor die cybex adapters hebt om hem op je kinderwagen te klikken, want dat is wel heel erg handig. Wij hadden voor de eerste de cabriofix maar nu toch een pebble plus gekocht, hij voelt ook veel comfortabeler en is inderdaad veiliger.
Hier precies zo, ontzettend fijn ding waar ik veel gebruik van heb gemaakt vooral in combinatie met een easyfix waardoor het makkelijk en veilig in en uit de auto te halen is.