he allemaal Mijn meisje is nu 9 weekjes en kan nog wel in de reiswieg maar ik vind haar er toch al wel wat groot voor worden en merk dat ze ook graag om zich heen wil kijken, nu had ik wel een beetje gezocht op internet maar graag jullie mening en/of ervaring over de Quinny ZAPP (5 standen buggy) .. Op internet lees ik veel dat deze vanaf 6 mnd te gebruiken is maar ik wil mijn meisje eigenlijk over een aantal weekjes al in een buggy doen en er een aanschaffen!? Vind het ook niet wat om haar maar in die bak te ´proppen´ maar wil wel een goede buggy voor haar leeftijd (en niet zo´n super dure!) Iemand ervaring mee of een andere buggy (liefst een met 2 wielen achter en één voor!!) Alvast bedankt
Hoi, Zelf heb ik deze week de Maxi Cosi Mura aangeschaft en haar gelijk in vervoerd. Die kan vrijwel 100% plat + veert comfortabel door de grote luchtbanden. Zou haar eerst in een buggy vervoeren maar ik vind haar nog te jong en te klein om gelijk in zo'n ding met typische buggy banden te doen. Negen weken is wel errug jong hoor, hoe groot is ze als ik vragen mag? Die van mij is 4,5 maand en ik vind haar eigenlijk ook wat aan de jonge kant. Maar de mijne past gewoon niet meer, ligt klem met d'r armen.
ze is wel heel jong hoor, kijk eens bij mclaren die heeft een buggy die ook als "kinderwagen" te gebruiken is misschien is dat wat? Wat voor kinderwagen heb je als ik mag vragen?
ik zal toch echt nog even wachten want het is niet zo goed voor haar rug. volgens mij was de 'regel' dat ze in een buggy mochten als ze konden zitten
Bedankt voor jullie reacties.. was ook niet de bedoeling om haar nu al in een buggy te doen maar over een aantal weken (als ze dus echt niet meer in de kinderwagen past, hebben een quinny) Maar wij willen er binnenkort vast een aan gaan schaffen!! Dus we waren al een beetje aan het rondkijken naar buggys maar geen idee welke dan het beste is.. Ze is inderdaad nog te jong, snap ik! Zat zelf te kijken naar de Quinny Zapp maar deze lijkt me door de banden wat eronder zitten niet fijn voor een wat jongere baby... Maar zullen sowiezo wachten tot ze een maand of 4 is hoor
Hoi, Zelf heb ik deze gekocht: http://www.bababorze.hu/images/manufacturer/7/maxi-cosi-mura4-blueberry-s.jpg met van die lekkere dikke luchtbanden. Idee? Of anders de wandelwageninzet van je kinderwagen, indien deze plat kan?
ik heb gewoon de wandelwagen inzet van mijn mura voor als hij straks uit zn bak is gegroeid.. Hij ligt echt nu nog wel in de bak. Vind hem nog veel te jong om over te doen en heeft ook nog wat ruimte in de bak.. Hij ligt toch vaak met zn beentjes opgetrokken dus. Mn sm heeft alwel een buggy gekocht maar ze mag hem van mij er echt nog niet inzetten.. pas als ik t zeg.. (oei strenge mama/schoondochter haha )
Hier een Quinny Zapp maar vind ik niet geschikt voor jonge kindjes. Enorm rammelding, hier puur gekocht omdat ie compact is maar t loopt voor geen meter. Gebruik mk hier weinig en hooguit voor een klein stukje. Hier pas na 1 jaar gebruikt en de jongste komt er ook niet veel eerder in. zou zolang mogelijk de reiswieg gebruiken en daarna de wandelwagen inzet en anders een ergonomische drager.
ik zou haar zo lang mogelijk in de bak laten liggen. en dat hij nu al krap wordt lijkt me erg sterk. ze moeten er minimaal 4 tot 6 maanden in kunnen liggen. op z'n minst 4 maanden. je moet de bak ook niet vergelijken met hoe ze in een wiegje liggen. in een wandelwagen bak maakt het niet uit als ze van een beetje krap lijken te liggen. ze hoeven dan niet veel ruimte boven hun hoofd en onder hun voeten te hebben. ze liggen er maar kort per dag in en die kleintjes liggen vaak automatisch al met hun beentjes opgevouwen/opgetrokken. veel mensen gaan hun kindje over doen naar een inzet omdat de beentjes 'opgevouwen" liggen. is dus niet erg. is voor die kleintjes een natuurlijke houding. als ze in een wiegje zo liggen dan is het wel tijd voor een grotere bak. in een wiegje liggen ze meerdere uren op een dag dus daar moeten ze ook wat gestrekt in kunnen liggen. beste is om d'r zolang mogelijk plat te vervoeren. dan kunnen ze zich goed ontwikkelen, meer bewegingsvrijheid.. ze kunnen op hun buik of zij liggen. in een wandelwagen/buggy inzet zitten ze vast en hebben ze geen bewegingsvrijheid. rond de 4-5 maanden zijn trouwens de riempjes van de wandelwageninzet/zapp nog veel te groot dus onbetrouwbaar. daarnaast is het voor die kleintjes helemaal niet geod dat ze zoveel om hun heen zien. dan krijgen ze veel te veel te verwerken en ze kunnen zich ook niet "terugtrekken" of omdraaien als het ze teveel wordt. in een wandelwagenbak kan dit wel. kunnen ze wegdraaien en anders doet mama de kap omhoog. ook liggen ze in een wandelwagenbak veel beter beschermd tegen wind /het weer. de zapp vindt ik persoonlijk een rammelding. zeker voor kleine kindjes. ik heb hem om deze rede ook weg gedaan.
Bedankt voor jullie reacties.. Ga sowiezo zo lang mogelijk wachten met haar uit de reiswieg halen.. Het lijkt misschien inderdaad krapper dan dat het voor haar zal zijn En als ik het zo lees wordt het tegen die tijd dus sowiezo niet de Quinny ZAPP Tanxx!
wij hebben zelf ook een maclaren heerlijke wagen kan heel erg ver plat nagenoeg helemaal. we hebben wel speciale wielen tegen het hobbelen eronder. Onze zoon zit er nu nog regelmatig in en in de wandelwagen wilde hij nooit slapen en in de buggy als die moe is slaapt hij er nog in. wij hebebn de techno xt ook ideaal als je wat langer bent.
Ik heb de Quinny Zapp en ben er wel erg tevreden over. Ja hij rammelt, maar dat doet volgens mij elke buggy voor een redelijk budget wel. Ik neem deze vaak mee op de fiets naar het centrum ofzo. Voor echt lange afstanden gebruik ik de wandelwagen. Dat zit uberhaupt veel lekkerder dan een buggy denk ik.
Wij hebben de Nuna Pepp en zouden absoluut geen andere meer willen! Hij rijd soepel en je kan hem met 1 hand duwen en sturen! Hij is eenvoudig op te vouwen en makkelijk om in de auto te vervoeren, er kan gewoon bagage op gelegd worden.