Hoe lang in de wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MMM74, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang lag jouw kleintje in de wieg

1. korter dan 1 maand

2. 1 maand

3. 2 maanden

4. 3 maanden

5. 4 maanden

6. 5 maanden

7. 6 maanden

8. langer dan 6 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    hoi meiden,
    Hoe lang lagen jullie baby's in de wieg?
    En wat was de reden van overstappen op het ledikant?
    Groetjes,
    Mmm

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Voor de jongste hadden we een wieg, de oudste gelijk een ledikant. In ieder geval heeft hij er tot een maand of 7 in gelegen (hangwiegje van Kindekeklein), daarna vond ik het echt niet veilig meer, omdat hij er uit probeerde te klimmen, ging zitten etc.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ongeveer een maand of 3-4. Oudste was eruit gegroeid... En had geen nachtvoeding meer nodig, dus verhuisde ze van onze kamer naar eigen kamertje met ledikant. Onze jongste paste nog wel, maar m'n zus had haar wieg weer nodig voor haar baby ;)

4. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    6 maanden.... toen lag ze echt klem

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    goed 7 maanden, want te klein....
    toen in ledikant, wat haar nog te groot was, dus dat heeft een dikke maand geduurt tot ze gewend was

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    5 maanden, we hadden een rieten wieg en die kraakte zo erg als ze wat beweeglijker in bed werden. En dat was beide keren rond 5 maanden.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva met bijna 6 maanden. Ze ging toen buikslapen, maar kon haar draai niet vinden in de wieg, die was te smal voor buikslapen en draaien. Dus toen naar haar ledikant gegaan, waar ze vanaf 4 maanden overdag al in sliep.

Lisa is met 3 maanden naar haar ledikant gegaan. Ze heeft van 2,5 tot 3 maanden in het ziekenhuis gelegen in een 'groot' bed en kon toen thuis haar draai niet meer vinden in de wieg, helaas.

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    7 maanden omdat hij te groot werd voor de wieg en wij het gevoel kregen dat hij wakker werd van de geluiden die wij maakten in onze slaap. Hij kon toen ook al zelf gaan zitten, maar deed dat nog niet in de wieg. Was natuurlijk wel een kwestie van tijd...

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een maand of 3. Daarna is hij overgegaan naar de co-sleeper.
    En vanaf 10 maanden slaapt hij in zijn ledikantje op zijn eigen kamer.

10. prinseskiara

5 okt 2012
    58
    0
    0
    Vries
    1 week in de reiswieg..
    Ik slaap ongelovelijk licht en bij ieder zuchtje zat ik weer rechtop in bed. Op haar eigen kamertje sliep ze net zo fijn.

Nog wel een paar nachten tussen ons in gehad ivm met krampjes toen ze 6 weken was.

11. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Meer dan 6 maanden. Grote wieg, klein kindje.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ruim 9 maanden en ons manneke is nogal groot. Zijn ledikant was nog niet klaar en ik wilde perse het ledikant gebruiken dat mijn opa nog heeft gemaakt. Dat moest nog geschilderd worden. Hij was ook een rustige slaper. Maar toen hij oorontsteking kreeg en over de rand wilde kruipen van ellende heb ik meteen het reserve ledikantje van zolder gehaald. Ik was doodsbang dat hij uit de wieg zou vallen.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Met ruim 6 mnd, 6.5 mnd bij jongste.
    Hij begon te draaien en omhoog te komen.
    Qua lengte paste het nog wel.
    Bij de oudste hadden we geen wieg.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier ligt hij er nog steeds in..de reden om over te stappen word dadelijk omdat het lijkt dat hij het niet meer prettig vind erin...te gesloten.... dus gaan we hem straks over leggen!

(heb trouwens een super grote wieg..bijna even breed en lang als een bedje)

En mijn zoon kan nog niet zelf gaan zitten scheelt ook...en als ik hem neer leg blijft hij liggen waar ik hem leg....dus heel handig, daarom nog niet eerder over.

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    drie maanden. toen paste ze niet meer. we hadden een kleine wieg. ze sloeg wel al eerder vaak haar handen tegen de randen maar dat deerde haar niet.

16. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    toen mijn zoontje net 6 maanden was want toen begon hij zich op te trekken in de box en te staan dus gelijk de wieg weg en ledikant er neergezet was veel te bang dat hij eruit zou vallen.

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    wij hebben een schommelwiegje naast het bed en mijn dochter was het na 3 weken helemaal zat... nu kijken hoe lang mijn zoontje erin wil

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    4 maanden ongeveer, toen gingen ze zitten en aan de randen optrekken

19. Luja

Luja Niet meer actief

3 maanden, toen lag ze echt niet fijn meer.
    Deze keer gaan we dus niet meer voor een wiegje , het kindje mag gelijk in een ledikantje slapen

20. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Thanks meiden. Dochter slaapt er nog steeds in en ik vraag me af waar ik op moet letten. Natuurlijk zodra ze een poging maakt te gaan zitten gaat ze naar haar ledikant (maar dan moet ze ook bij ons van de kamer en ik vind het zo knus dus :( ). Ze past qua lengte nog makkelijk, als ze haar armen wijd doet dan komt ze wel tegen de zijkant maar dat lijkt haar niet te deren. Ik leg haar soms in het ledikant maar dat vind ze niet leuk. Wel om gewoon in te liggen maar slapen ho maar .

Deel Deze Pagina