Ik ben me aan het orrienteren op buggy's en fietsdragers... Welke hebben jullie? Ik ben niet van plan hele stukken te gaan wandelen met de buggy, het is puur voor aan het strand, op de markt of even naar de winkel.... Ze weegt nl al tien kilo en dit is toch best zwaar als je de markt over wilt.
Goekoopste buggy van prenatal omdat de buggy max. 7 kg mag zijn. Buggy kan niet in andere standen daardoor. En de buggydrager is van Steco de buggy mee.
Buggydrager van de fietsenmaker geen idee welk merk mag tot 8 kilo. En de Koelstra Simba buggy, gaat heel erg goed. Geen enge dingen als overhellen ofzo
De Nuna Pepp. Prima buggy en de fietsdrager hangt achter je fiets ipv aan de zijkant. Zo blijft je fiets lekker stabiel. Enige nadeel; de prijs.
Hier ook de Pepp. In eerste instantie ook echt alleen voor de fiets gekocht maar later helemaal over gegaan op de buggy. super fijn ding en op je fiets heel stabiel.
Ik heb ook al gekeken naar de Nuna pep, maar dacht mischien dat er wel een goedkopere oplossing zou zijn
Hier een Steco mee buggydrager voor buggy's tot 7 kg. En daarbij een buggy van het Kruidvat (Bambino geloof ik). Buggy is in 2 standen te verstellen, zonnekap en regenhoes erbij, boodschappenmandje en netje. Hij loopt ook prima verder, kan hem als het nodig is met 1 hand besturen. Wel is hij wat aan de lage kant voor mij (ben 176cm en loop bijna altijd op hakken). Ik heb trouwens ook niet het gevoel dat de fiets er instabiel van wordt. Fiets regelmatig met kindje voor en achterop de fiets en dan nog buggy mee. Alleen met de buggy erop/eraf halen moet je even zorgen dat hij stevig staat (ergens tegenaan zetten of dubbele standaard).
Is er vast ook wel hoor! Ik vond het comfort van de Pepp ook erg groot. Je moet voor jezelf even kijken wat jij belangrijk vindt aan een buggy denk ik.
Hier ook de lichste buggy van de prenatal. Scheelt toch wel een hoop. Wild eeerste de 1 na lichste pakken met 3 standen maar die was toch een stuk zwaarder. Buggydrager was bij kruidvat in de reclame voor 8 euro toendertijd,.
Ligt er denk ik helemaal aan wat voor fiets, zitje en watvoor drager en buggy. Ik heb op mijn fiets een Yepp met verlengde bagagedrager erop, daar zou het wbt de ruimte dus gemakkelijk passen. Alleen kan mijn fiets dat gewicht niet aan. (gewone fiets, geen mama fiets)
Duches, hoe bedoel je dat gewicht? Als je een achterzitje heb op een "gewone" fiets? Ik heb een yepp voorzitje, vind deze stoeltjes wel heel erg mooi!
Het gewicht van én een achterzitje én de buggydrager van de Pepp en de buggy zou teveel zijn voor mijn fiets. Een mamafiets is sterker en die kunnen een stuk meer kg's aan op de bagagedrager. Toen ze nog voorop zat, ging het natuurlijk prima. Volgens de fietsenmaker zou het misschien wel kunnen op mijn fiets achterop (dus stoel met kind, verlengde bagagedrager, drager en buggy) maar eigenlijk zijn het net teveel kg's en dat risico ga ik niet lopen. Maar sinds ze achterop zit, gebruiken we de buggy ook amper nog.