Vanaf wanneer mag je 2x tandenpoetsen

Discussie in 'Verzorging' gestart door teigetje1, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Er zijn er niet veel van, maar onze meid vind tandjes poetsen GEWELDIG ;), als ze s'avonds naar bed gaat dan kan ik makkelijk een paar minuten d'r tandjes poetsen.
    Maar vanaf wanneer mag je ze 2x per dag poetsen. Ze is nu bijna 1 jaar en heeft al 8 tandjes. Mag ik al 2x poetsen of is dat nog niet slim om dat te doen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb begrepen dat het inderdaad nog niet verstandig is om te doen omdat het glazuur van melktandjes nog niet gehard is. Vanaf 2 jaar wordt aangeraden om 2 x per dag te poetsen. Fijn dat het zo makkelijk gaat bij jullie! Hier gaat het wel aardig maar soms zijn het ook echte drama's!

Hopelijk loopt hier nog ergens een tandarts (assistent) rond die het precieze antwoord weet.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal ga je vanaf 2 jaar 2 keer per dag poetsen met tandpasta.
    Het kan geen kwaad om eerder 2 keer per dag te poetsen. Maar dan 1 keer met pasta, en 1 keer met water!

Dat ivm met de hoeveelheid fluoride in de tandpasta..

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Daarom vroeg ik me dat af ja ivm de fluoride. Misschien idd s'morgens alleen met water of toch maar een jaartje wachten. Ze vind het zo leuk om te doen.

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Zo doen wij het ook inderdaad.
    Hier is poetsen wel een drama. 's Avonds wordt er gepoetst met tandpasta en dan doe ik het. 's Ochtends als ik mijn tanden sta te poetsen mag hij zelf poetsen met alleen water (en de borstel dan he) . En dan vind hij het wel prima. Zo probeer ik het ook nog een beetje leuk te houden...

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal met dit antwoord eens :D!

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter vindt tandenpoetsen ook helemaal geweldig. 's Avonds doen papa of mama het en 's ochtends mag ze het zelf doen, zonder tandpasta.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    dit werd mij hier door het cb aangeraden. 1x met water, 1x met tandpasta. Hier omdat meisje het vreselijk vind :x

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ben vandaag begonnen met het 2x poetsen op een dag. S'avonds doe ik het met tandpasta en vanmorgen mocht ze zelf wat stuntelen met haar borsteltje (alleen met water). Ze vind het geluidje van de borstel over haar tanden leuk om te horen en ze kriebelt zichzelf door met de borstel over haar gehemeltje te wrijven :D, ze ligt dan helemaal dubbel, zo'n lief gezicht.

Deel Deze Pagina