Dochtertje is 19 maanden en is heel snel moe. Ze sliep als kleine baby heel erg veel, maar toen vond ik dat normaal. Maar nu denk ik toch soms dat er iets is, of zou ze gewoon heel erg veel slaap nodig hebben? In het weekend kunnen we met moeite weggaan met haar omdat ze dan weer moe is en erg vervelend word. Dit was haar slaapschema zondag: Ze zat zaterdag avond om 20.00 in bed. Werd wakker om 8h30. Ze liep al van 10h30 vervelend en uiteindelijk terug in bed gedaan om 11h45. Ze werd wakker om 13h30 en toen gingen we naar de winkelstraat. De hele tijd was ze lastig en jengelig. 16h45 vertrokken naar huis en ze sliep al weer in de auto.... 19h bedtijd. Normaal of doktersbezoek nodig?
Lijkt me normaal toch? Ze heeft vanaf dat ze wakker was 's ochtends totdat ze naar bed ging totaal 2 uur geslapen en dan in de auto weer(hoelang)?! Kindjes van die leeftijd doen normaal nog een middagslaapje na het mddageten van ong. 2/2,5 uur totaal. dus qua hoeveelheid is het ong hetzelfde
Komt erg bekend voor alleen mijn zoontje is 13,5 maand , maar zover als ik me kan herrinneren was mijn zoontje ook altijd moe, vroeg heel veel aandacht hele dag erg jengelig en leek nooit echt tevreden en lijkt nooit uitgeslapen, als wij een dagje weggaan gingen/ gaat hij nooit mee aangezien hij altijd moe is.. dit ia nu nog steeds zo, heeft jou dochter dit altijd gehad dat jengelige ?
Onze zoon is ook 19 mnd en slaapt ook best wel veel vind ik. De nacht zo'n 13/14 uur en overdag 2/3 uur. Soms slaapt hij 's nachts wat korter maar ligt dan zo 3.5/4 uur te slapen 's middags. Het is een onwijs ondernemend ventje wat geen seconde stil zit. Vind het niet zo vreemd dat ie dan ook veel slaap nodig heeft (en vind het stiekem best lekker )
IS toch niet vreemd. Er zijn kindjes die veel slapen en kindjes die weinig slapen. Zijn net volwassenen Tot 22 maanden, en na drukke dagen soms nog, sliep mijn oudste nog 2x op een dag. En dan minimaal 1,5 a 2 uur per keer. Hij stond om 7 uur op, ging dan na zijn fruit weer naar bed (ca. 10:30), en dan om ca, 14:00 nog een keertje en om 19:00 weer naar bed. Nog steeds heeft hij veel slaap nodig. Alleen maar lekker toch
Ja dat is ook wel waar hoe meer slaap hoe beter..maar zijn jullie kleintjes dan wel uitslapen en vrolijk? De mijne slaapt nu nog 3 uur overdag soms iets meer maar is toch erg hangerig de hele dag..
Mijn zoon is wel uitgeslapen en vrolijk als hij zo lang heeft liggen tukken. Word hij moe of heeft hij te weinig geslapen, dan word hij vervelend en jengelig en ligt ie snel weer op bed.
Wat mij opvalt is dat je aangeeft dat ze om half 11 al jengelig is, maar dat je haar dan pas om kwart voor 12 op bed legt. Wat is de reden daarachter? Misschien helpt het om haar wat meer in haar eigen ritme te laten slapen? Hier werkt dat toch vaak het beste. (Ik besef me dat het niet altijd mogelijk is, maar ALS het een mogelijkheid is zou ik daarvoor gaan!)
Is wel redelijk normaal volgens mij. Mijn dochter had met die leeftijd nog regelmatig dagen dat ze in totaal niet langer dan 5 of 6 uurtjes op een dag (in totaal) wakker was. Sliep sowieso van 19-9u en dan van 11.30-15.00 maar middagdut duurde toen nog weleens wat langer of soms maakte ze er 2 kortere slaapjes van overdag. Zou me er geen zorgen om maken. Ik zou willen dat dochter nog zo goed kon slapen
Als ze zo moe is zou ik d'r gewoon 2x laten slapen i.p.v. rekken en dan 1x laten slapen, worden ze vaak niet gezelliger van. Dus gewoon om 10.30 naar bed en als ze dan wakker is wat leuks gaan doen en bij thuiskomst nog weer even naar bed.