Welke buggy is echt goed

Discussion in 'De babyuitzet' started by Galaxy, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

Feb 17, 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben voor mijn zoontje van bijna 1 op zoek naar een buggy. Maar er zijn er zoveel dat ik "door de buggy's het bos niet meer zie" ;)
    Welke buggy heb jij en waarom heb je juist die gekozen?

Ik vind het belangrijk dat hij comfortabel is voor mijn zoontje en dat hij gemakkelijk in te klappen is en makkelijk rijdt.

Dus let me know!

2. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik heb de nuna pepp.. Vond het belangerijk dat een buggy in meerdere standen kan, dat mijn zoontje er stevig in zit, dat de buggy mee kan op de fiets. En als ik de buggy mee kan op de fiets dan hangt hij aan de achterkant van de fiets en niet opzij dus dat fietst een stuk prettiger. Hij is makkelijk in te klappen en lekker wendbaar. Heb in de winkel meerdere uitgeprobeerd maar vond deze het fijnst lopen.. Enige nadeel is dat hij wel wat prijzig is en het boodschappenmandje is niet heel erg groot. Ik zou zeggen ga naar een winkel waar ze veel modellen hebben en probeer ze uit, want het is toch erg persoonlijk. En iedereen heeft andere voorwaarden waaraan een buggy moet voldoen:)

3. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een koelstra van mp :D

Bevalt uitstekend.

4. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

Jul 17, 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Even snel een vraag: wanneer gebruiken jullie een buggy ipv kinderwagen? Op vakantie kan ik het me goed voorstellen, dan wil je niet een hele zware kinderwagen mee nemen.. en natuurlijk als je kindje wat ouder is en soms wel mee kan lopen. Maar vraag me af wanneer je anders een buggy nodig hebt als je een goede kinderwagen hebt? :D even nieuwsgierig...

5. Galaxy

Galaxy Actief lid

Feb 17, 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat er een 2e op komst is en die dalijk weer in de kinderwagen gaat;)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Met de fiets mee, dus als ik naar de stad ging, verder had ik hem altijd in de auto in de achterbak, konden er tenmiste ook nog veel boodschappen enzo bij.

Ik had een Quinny Zapp, echt een fijne, degelijke wagen, lekker wendbaar en tweedehands ook weer voor een mooie prijs kunnen doorverkopen (na gebruik voor 2 kinderen).

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik vind de buggy van peg perego echt fantastisch kun je hier niet overal kopen...helaas
    Ze zijn wel wat duurder maar echt super

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Wij hebben ook een Quinny zapp, maar behalve dat hij fijn klein is in te klappen en dus gemakkelijk mee kan op de fiets, zou ik hem je niet aanraden. Vind hem absoluut niet comfortabel, dochter heeft er nooit echt 'goed' in gezeten, en ik heb de ligstand toch wel zeer regelmatig gemist. Voor nummer 2 willen we tzt dan ook een andere buggy kopen. Ik zou nu voor de Chicco Liteway gaan (gezien/gebruikt bij familie).

9. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een Nuna, makkelijk in te klappen, ook een volledige ligstand, goede ondersteuning voor de voeten, wendbaar en met 1 hand te besturen. Ik ben er blij mee.

10. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Koestra simba, heel erg tevreden mee

11. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

Feb 7, 2013
    380
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    koelstra buggy hier die idd in ligstand kan ,
    en makkelijk in te klappen en niet zwaar ,
    en ook niet heel duur

12. Galaxy

Galaxy Actief lid

Feb 17, 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames! Fijn dat jullie er ook even bij hebben gezet wat de sterke en minder sterke punten zijn. Ik denk dat ik eens ga kijken voor de Nuna pep.

13. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb een mac laren, omdat mijn nichtje zegt dat dit de beste buggy is:D
    Het is een mooie en een hele fijn buggy, kan mee op de fiets, is een lichtgewicht en ik gebruik hem dus als ik met de fiets we wil of achterin de auto dat de (zware) mura 4 niet mee hoeft.:)

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

De Nuna pepp. Voor ons was het belangrijk dat hij erg wendbaar is, gemakkelijk in en uitklapt, de lengte kunt verstellen (handig voor een man van 1,89 m) de ligstanden, erg compact als het ingeklapt is, kleding kun je wassen en nog veel meer :)

15. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook een Nuna pepp. Geweldige buggy. Soepel, wendbaar, verstelbare duwstang, duwstang net als een kinderwagen waardoor ik hem met 1 hand kan duwen, staat heel degelijk op de weg, ligstand tot helemaal plat, kan mee op de fiets. Dat maakt hem voor mij ideaal.

Heb eerst nog even een koelstra simba gehad maar doordat die achterkant zo recht loopt stapte ik steeds op de achterwielen. Maar verder vond ik dat ook wel een ok buggy. Het grote verschil tussen deze en de nuna waren de wielen. Nuna loopt op nylon kogellagertjes Koelstra niet toendertijd maar het nieuwste model heeft ook weer verbeterde wieltjes.

16. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koelstra Simba, goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij gebruikten de buggy alleen op vakantie en als we op de fiets weg gaan. Nu nog heel af en toe als we naar de dierentuin gaan en we niet zeker weten of onze peuter het de hele dag volhoudt. Verder ben ik nu zwanger van de 2e en onze peuter vindt sommige situaties wat spannend. Dan wil hij opgetild worden en dat red ik nu niet. Even veilig vanuit de buggy alles bekijken (bv. een drukke winkel) helpt vaak. Dus sinds 3 maanden gebruik ik de buggy ineens weer.

17. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    wij passen op de kids van mn schoonzus en krijgen elke week de mac larren buggy :D

zij hebben voor deze gekozen omdat ook de kleinere kindjes erin kunnen die nog niet goed kunnen zitten.

zelf hadden we voor hun eerste kindje een chicco van de kruidvat. das echt plug en play! moet je niks van verwachten!

voordeel wat wij ervaren aan de mac larren:
    - hij is hoger dan de gemiddelde buggy met handvaten (man is lang)
    - hij is licht van gewicht.
    - degelijk van kwaliteit!
    - en hij rijd heeerlijk soepel int bos/park
    - kan mee opt fietsie

18. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik had ook gekeken voor de nuna pepp, las overal dat deze werd aangeraden. Nu heb ik hem onlangs in de winkel zien staan en oh wat leek me dit een laag ding! Ik heb er even naar staan kijken maar zag niet goed hoe je hem kan verlengen. (manlief is 1m98 groot) Reed wel erg soepel. Maar toen beslist er toch niet voor te gaan aangezien hij zo laag was. Maar hij kan dan toch versteld worden als ik het goed lees? Dus ook geschikt voor grotere mensen (en kleinere want ben zelf maar 1m65 :) )

19. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    sorry!!! zat er helemaal naast met de merken!!! :(
    wij hebben een bambino
    en die van schoonzus is een chicco!!!

20. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de Nuna kan je inderdaad de hoogte van de duwstang verstellen, met 2 hendeltjes aan de zijkant.

Share This Page