Welke buggy is fijn maar ook handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tamar69, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen meiden,

Ik ben op zoek naar een goeie, fijne buggy voor uitstapjes e.d., omdat ik geen zin heb om elke keer de bugaboo mee te nemen in de auto.
    Nu ben ik me aan het oriënteren maar zie door de bomen bijna het bos niet meer, vandaar dat ik even om jullie ervaringen vraag :cool:

Wat ik belangrijk vind:
    - Dat de buggy mee kan op de fiets (dus een niet te zware buggy)
    - Verstelbaar naar slaapstand
    - Niet "gammel" wanneer je ermee rijdt
    - Makkelijk en klein op te klappen (we hebben een kleine kofferbak)
    - 4 wielen

Ben benieuwd :)

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou mijn nuna pepp nooit inruilen voor een andere ;)

Ik neem hem mee op de fiets. Heb wel een stevige mamafiets, het is niet de meest lichgewicht buggy, maar het gaat op mijn giant mio prima!

In onze c1 gaat ie ook prima mee.

Zeker niet gammel! En 4 wielen.

Maar qua design moet je ervan houden.

Ik vind hem wel heerlijk in gebruik :)
    En mijn zoon die nogal groot is voor zijn leeftijd (over een maand 3 jr en nu 104 cm) zit er nog goed in.

3. Babedreamer

Babedreamer Actief lid

3 mrt 2014
    117
    0
    16
    Zorg
    Twente
    Koelstra Twiggy
    Nog geen 5 kilo, kan bij mij op de mamafiets en lijkt me dat hij in elke auto wel past.
    De rugleuning heeft 2 standen.

De Koelstra Simba is iets duurder en als verschil zwaarder, maar de rugleuning kan in meerdere standen.

Als ik een geldboom had was ik voor de MacLaren Quest gegaan. :)

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    quinny zapp xtra, duurrrrrrrrrrrr, maar die wil ik zodra wij weer aan een buggy toe zijn!

5. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de gewone zapp, maar die heeft natuurlijk 3 wielen. Toch wil ik m niet inruilen voor een ander. Ik had ook het zitgedeelte van de xtra, die heb ik verkocht op mp, hij moest er eerst af voordat de buggy ingeklapt kon worden, zo onhandig!

Mijn vriendin had de maclaren, vond ik ook een fijne, kindje kan ook heel ver liggen...

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mammalies, dat is dus bij de nieuwe zapp xtra opgelost :) die kun je nu ook zo inklappen

7. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    das super!! Dan zou ik ook voor die gaan ;) Die van ons was de eerste volgens mij! Maar onze apen vertikken het om in de buggy te slapen, haha!! Ze zijn veeeeeel te nieuwsgierig ;)

8. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor degenen die de Quinny Zapp (xtra) hebben, kiept deze niet snel om doordat hij maar 3 wielen heeft? Ik vind het er altijd zo instabiel uitzien :cool:

De Maclaren vind ik ook erg interessant (en ook erg duur :D), zelfde geldt voor Koelstra. De Nuna Pepp is niet echt mijn stijl ;)
    Er is ook veel te veel keus ;)

Ik vind die Chicco Lightway er ook wel goed uitzien, heeft iemand hier misschien ervaring mee?

9. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chicco had een vriendin van mij, maar na 1 kindje kon hij wel weg...

De Zapp kiept alleen om als kindlief er achterstevoren in gaat staan ;) dat deed een kindje bij onze, en ze viel achterover. Verder heb ik geen problemen, ja als ik de handvaten volgehangen heb met tasjes (wat dus ook officieel niet mag) wil hij nog wel eens kiepen. Ik had m tweedehands, heb m nu voor 2 kinderen zelf gebruikt en hij is nog super! De 3e gaat er tzt ook weer in...

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    de Chicco lightway kiept ook als je er veel tassen aan hangt :p
    die hadden wij bij de oudste verder een prima buggy hoor, alleen de quinny zapp xtra kan liggen, en vooruit en naar je toe het kindje, dat lijkt mij allemaal ideaal

11. Lisa4

Lisa4 Lid

12 aug 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    De McLaren Quest.
    Prima buggy, vier wielen, degelijk, valt niet om.
    En de wielen hiervan hebben lagers, waardoor het niet zo'n rap-kar is/wordt. Ook prima mee te nemen op de fiets, makkelijk in en uit te klappen.
    Wel prijzig, maar ook op mp staan prima buggies voor prima prijzen en de McLaren gaat echt wel even mee, dus ook die op mp staan zijn nog prima. Oh en de bekleding kan je trouwens wassen, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.

12. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik toch voor de Maclaren ga. Prijzig, maar zolang hij echt zo fijn en degelijk als dat ik lees vind ik dat niet zo'n groot probleem. Bedoeling is ook dat hij nog mee zou moeten gaan bij een volgend kindje en ik lees toch het meest dat de Maclaren daar wel bekend om staat. Morgen maar even uittesten in de winkel.

Nog een vraagje over buggydragers, heb je hier nog per merk speciale soorten voor of maakt dat verder weinig uit?.

13. Lisa4

Lisa4 Lid

12 aug 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de maclaren (quest) kan je gewoon de steco gebruiken (wel tot 7 kg ipv tot 5 kg, want de quest is 5,5). Er zijn sommige buggies die een eigen drager hebben, even informeren als je de betreffende buggy wilt gaan aanschaffen.

14. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, ik ga eens kijken!

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Mee eens, wij hebben de luxx uitvoering en hij rijdt zalig! Ik leg kilometers af met 1 kind in de nuna, 1 kind in de draagdoek en een rugzak met een dagbepakking voor 2 niet zindelijke kinderen. Hij klapt in 1 beweging in en uit, en laat zich heel eenvoudig met 1 hand besturen. Dochterlief klimt er makkelijk zelf in en uit en hij is ondanks diverse peuterstreken nog nooit omgevallen. De rem is simpel te bedienen. De ligstand is bijna plat, maar erachter lopend merk je er niks van. Er passen behoorlijk wat boodschappen onderin, maar daarnaast nog een extra tas is geen probleem want je hebt een hand vrij. Ook handig voor een peuter die zelf wil lopen in een druk centrum. Bijkomend voordeel van het beensteuntje is dat je t ook helemaal naar boven kan klappen waarmee de buggy ineens een heel handig transportkarretje is voor zware spullen!

Ingevouwen is het niet het meest compacte ding, maar wel heel plat. Op zijn rug in de kofferbak, in een bmw 1-serie geen enkel probleem, deelt hij met gemak de ruimte met alle bagage inclusief beddengoed en handdoeken voor een week voor ons hele gezin.

16. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle tips! We hebben er een paar getest bij de prenatal en vond de Maclaren Quest toch het fijnst rijden. Nu begreep ik wel dat er ook nog oudere versies zijn van de Quest, als die net zo goed zijn als de nieuwste versie kan ik misschien beter een ouder model halen, scheelt toch weer wat in de prijs.

Weet iemand het verschil tussen de oudere modellen en de nieuwere Quest? Kan bijv de rugleuning wel redelijk plat bij de oudere versie en dat "voetensteuntje" omhoog voor extra ondersteuning?

Deel Deze Pagina