gordijnen open of dicht overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Als jullie baby overdag moet slapen, doe je dan de gordijnen open of dicht?

Mijn kraamzorg zei dat je ze open moet laten om ze een dag-nacht-ritme te geven, maar ik lees op sommige sites dat je het altijd donker moet maken als ze gaan slapen…

wat doen jullie en waarom??

2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag doe ik de gordijnen een beetje open en snachts dicht ookal heeft hij nu een goed dag-nacht ritme.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Wij hebben geen verduisterende gordijnen genomen omdat we het dag en nacht ritme wilden behouden.
    De gordijnen doen we overdag dus wel dicht, omdat ze nog genoeg licht doorlaten maar net het felle licht weghalen.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij onze dochter altijd open gelaten, tja, omdat het zo "hoorde". Ik merkten bij haar ook geen verschil met gordijnen open of dichter. Op een gegeven moment, toen ze een jaartje of anderhalf was, ben ik ze wel dicht gaan doen. Waarom toen wel? Tja, geen idee.......

Bij ons zoontje altijd alles dicht. Super slechte slaper, en bij het minste of geringste was hij al wakker.
    Overigens heeft hij de eerste 3 maanden van zijn leven amper een bedje gezien: Of in de draagdoek, of hij lag bij mij in bed.

5. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben altijd de gordijnen dicht gedaan. Maar de eerste 3 weken sliep ze overdag gewoon beneden bij ons in de kinderwagenbak. We hebben nooit last gehad van een verkeerd dag en nacht ritme.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.519
    8.446
    113
    Gordijnen zijn hier altijd dicht. Ze zijn niet dik, dus laten wel licht door. Echter in de zomer gaan de rolluiken naar beneden en dan is het pikdonker. Maakt allemaal niets uit!

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als je kindje wel problemen heeft met of licht, of donker, dan aanpassen aan de behoefte van je kindje!

7. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier siergordijnen en de rolluik op gaatjes dan is het automatisch 's avonds donkerder dan overdag

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier is laatst al een topic over geweest :)

Maar ook ik had het gordijn 's middags gewoon open om haar er aan te laten wennen.
    Naarmate ze wat ''ouder'' werd heb ik 'm naar beneden gedaan, en toen sliep ze ook gewoon de normale tijden, en werd niet eerder of later wakker.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik maak het altijd wel wat donkerder... Alleen de eerste 8 weken ofzo open gelaten ivm dag/nacht ritme

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Onze vent heeft een uitstekend dag- en nachtritme, want hij wil 's avonds en 's nachts prima slapen, maar overdag niet! :D (ik lach wel, maar zo leuk is het niet....) Dit ondanks onze verduisterende rolgordijnen die we overdag dicht doen...

11. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen ze kleiner waren gordijnen half open overdag maar nu met een goed dag-nacht ritme gaan ze helemaal dicht...

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier altijd gordijnen dicht gedaan met alle 3 mijn kinderen en een prima dag/nacht ritme.
    Heb er werkelijk nog nooit over nagedacht haha

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb geen verduisterende gordijnen in de babykamer dus ze gaan dan gewoon dicht.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#14 MMarianne, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2013

Dit, heb alleen 1 kind :D

Edit: met 6 weken sliep ie overdag nog beneden en daar waren de gordijnen gewoon open maar boven dus altijd dicht gedaan...

15. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Mijn kleine slaapt overdag altijd beneden en de gordijnen zijn open. Heb ze alleen wel eens dicht gedaan als de zon recht in haar gezicht scheen.

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Als ie geen dag- nachtritme had zou ik de gordijnen open laten overdag.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

De gordijnen zijn hier altijd open.

Tot een maand of 5 heeft hij overdag altijd beneden geslapen en daar zijn de gordijnen overdag open. Daarna lag hij op zijn kamer waar ik overdag de gordijnen ook open laat. Alleen als de zon vervelend zou schijnen zou ik ze dicht doen.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Open laten als het kan. Dat is dus voor het dag/nachtritme. Maar niet elk kind heeft dat nodig om een goed dag/nachtritme te krijgen.

Als je merkt dat je kind er slechter/korter door slaapt: dicht doen.

19. Ik had inderdaad het vermoeden dat ie daardoor slechter slaapt, maar vandaag geprobeerd met gordijnen dicht en hij wordt nog steeds snel wakker…

20. Username

Username Niet meer actief

Hier doen we ze dicht. Gordijnen dicht betekent bedtijd.

Deel Deze Pagina