Als jullie baby overdag moet slapen, doe je dan de gordijnen open of dicht? Mijn kraamzorg zei dat je ze open moet laten om ze een dag-nacht-ritme te geven, maar ik lees op sommige sites dat je het altijd donker moet maken als ze gaan slapen wat doen jullie en waarom??
Overdag doe ik de gordijnen een beetje open en snachts dicht ookal heeft hij nu een goed dag-nacht ritme.
Wij hebben geen verduisterende gordijnen genomen omdat we het dag en nacht ritme wilden behouden. De gordijnen doen we overdag dus wel dicht, omdat ze nog genoeg licht doorlaten maar net het felle licht weghalen.
Bij onze dochter altijd open gelaten, tja, omdat het zo "hoorde". Ik merkten bij haar ook geen verschil met gordijnen open of dichter. Op een gegeven moment, toen ze een jaartje of anderhalf was, ben ik ze wel dicht gaan doen. Waarom toen wel? Tja, geen idee....... Bij ons zoontje altijd alles dicht. Super slechte slaper, en bij het minste of geringste was hij al wakker. Overigens heeft hij de eerste 3 maanden van zijn leven amper een bedje gezien: Of in de draagdoek, of hij lag bij mij in bed.
Wij hebben altijd de gordijnen dicht gedaan. Maar de eerste 3 weken sliep ze overdag gewoon beneden bij ons in de kinderwagenbak. We hebben nooit last gehad van een verkeerd dag en nacht ritme.
Gordijnen zijn hier altijd dicht. Ze zijn niet dik, dus laten wel licht door. Echter in de zomer gaan de rolluiken naar beneden en dan is het pikdonker. Maakt allemaal niets uit! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als je kindje wel problemen heeft met of licht, of donker, dan aanpassen aan de behoefte van je kindje!
Hier is laatst al een topic over geweest Maar ook ik had het gordijn 's middags gewoon open om haar er aan te laten wennen. Naarmate ze wat ''ouder'' werd heb ik 'm naar beneden gedaan, en toen sliep ze ook gewoon de normale tijden, en werd niet eerder of later wakker.
Ik maak het altijd wel wat donkerder... Alleen de eerste 8 weken ofzo open gelaten ivm dag/nacht ritme
Onze vent heeft een uitstekend dag- en nachtritme, want hij wil 's avonds en 's nachts prima slapen, maar overdag niet! (ik lach wel, maar zo leuk is het niet....) Dit ondanks onze verduisterende rolgordijnen die we overdag dicht doen...
Toen ze kleiner waren gordijnen half open overdag maar nu met een goed dag-nacht ritme gaan ze helemaal dicht...
Hier altijd gordijnen dicht gedaan met alle 3 mijn kinderen en een prima dag/nacht ritme. Heb er werkelijk nog nooit over nagedacht haha
Dit, heb alleen 1 kind Edit: met 6 weken sliep ie overdag nog beneden en daar waren de gordijnen gewoon open maar boven dus altijd dicht gedaan...
Mijn kleine slaapt overdag altijd beneden en de gordijnen zijn open. Heb ze alleen wel eens dicht gedaan als de zon recht in haar gezicht scheen.
De gordijnen zijn hier altijd open. Tot een maand of 5 heeft hij overdag altijd beneden geslapen en daar zijn de gordijnen overdag open. Daarna lag hij op zijn kamer waar ik overdag de gordijnen ook open laat. Alleen als de zon vervelend zou schijnen zou ik ze dicht doen.
Open laten als het kan. Dat is dus voor het dag/nachtritme. Maar niet elk kind heeft dat nodig om een goed dag/nachtritme te krijgen. Als je merkt dat je kind er slechter/korter door slaapt: dicht doen.
Ik had inderdaad het vermoeden dat ie daardoor slechter slaapt, maar vandaag geprobeerd met gordijnen dicht en hij wordt nog steeds snel wakker