Hoi, mijn uk is nu ruim 9 maanden oud en ik zit me af te vragen wat jullie doen op een dag dat je met z'n tweetjes bent. Welke dingen ondernemen jullie die jullie ALLEBEI leuk vinden? Tuurlijk speel je met de kleine en zorg je dat hij/zij verder niets tekort komt. Maar wat doen jullie nog voor leuks behalve (zoals ik) samen de stad in met draagzak of wagen?
Naar de kinderboerderij (ik ben zelf ook gek op dieren en Eva net zo) Een stukje fietsen (evt. naar de kinderboerderij ) Dansen vindt Eva heel leuk, ik heb haar dan vast en dans op de muziek, ze weet bij bepaalde liedjes al hoe ik dans en begint al te lachen voordat ik haar heen en weer zwaai Langs vrienden/familie gaan (maar doe ik niet zo vaak in mijn eentje) Eigenlijk vind ik alles wel leuk wat Eva leuk vindt, omdat ze dan zo vrolijk en gezellig is .
Yep, hier ook. Of even de stad in. Ook favoriet hier (maar misschien omdat hij kan lopen): IKEA! Heerlijk op alle banken klimmen, rondjes rennen door de 'huisjes', natuurlijk de kinderafdeling...
Oh ja, de Ikea lijkt me ook geweldig als ze kan lopen! Nu vind ik het vooral leuk . En de stad in doen we ook regelmatig, maar dat is natuurlijk ook vooral voor mij. Al vindt Eva het allang best als ze maar mensen kan kijken.
Of hij wil helemaal niet meer. Ik ga bijv. juist altijd 's avonds naar Ikea, zodat er weinig kinderen zijn. Verder, de kinderboerderij, hier in de buurt zijn ook wel speeltuintjes bijv. met zo'n grote schommelmand waar ik haar dan in leg. De schapen of de eendjes voeren. Je kunt bijv. eens naar Ballorig ofzo gaan als het slecht weer is.
Zou dat helpen? Ik zou ook wel eens gewoon rond willen neuzen daar. Maar mn man heeft er een broertje dood aan Ik doe nu nog niet van die dingen samen met Wendy. Maar kan me er van vroeger wel dingen bij voorstellen natuurlijk. Zo verheug ik me op het samen de eendjes voeren en samen tekenen (naja...krassen). Samen boekjes kijken en leren hoe beestjes en dingen heten. Samen de natuur ontdekken...dat zal beter gaan als ze kunne lopen (maja mn 2e liep al met 9 maanden...en als hij dan eens niet meteen rende als hij op de grond gezet werd konden we miertjes bekijken enzo) maar vogeltjes kijken en bloemetjes ruiken enzo kan natuurlijk al wel (als t tenminste weer lekker zomer is) Gewoon doen wat ik het liefste doe met kinderen: (her)Ontdekken, leren, verwonderen.
Naar Ballorig! Afgelopen maandag ben ik daar voor het eerst met Koen naar toe gegaan. Het was heerlijk rustig en je hoeft alleen voor je kindje te betalen. Ouders zijn gratis Maar ik deed net zo hard mee hoor. Koen vond het voornamelijk leuk om overal overheen te klimmen en ballen weg te gooien. Ook vond hij het springkussen erg interessant. Zeker een aanrader! Groetjes, Kim
Hier in Roosendaal is ballorig gratis voor kinderen onder de 1 jaar. Wij zijn er een keer op een zaterdag geweest om even te kijken, Eva vond de drukte juist heel leuk. Wel weer een idee om er binnenkort weer eens langs te gaan.
Ik baal dat er geen kinderboerderij bij ons in de buurt is Ik ben gek met beesten, en Nathan net zo. Wij gaan de hond uit laten, Bumba kijken, met de hond spelen. Hij helpt me met schoonmaken (hij maakt de rotzooi, ik ruim op) Elke dag gaan we ff boodschappen doen, lekker wandelen dus. Hij gaat bijna overal mee naar toe. Zondag hebben we een hondenshow en hij gaat mee. Fietsen vind ik nu net niks, het is zo koud... Zijn jullie soms ook wel bang dat je te weinig doet? Ik heb soms dagen dat ik het gevoel heb dat ik hem te weinig aandacht heb gegeven Dan heeft hij tussen zijn slaapjes door, lekker zelf gespeelt met zijn speelgoed.
Wij hebben het voordeel dat we zelf op een boerderij wonen. Sinds kort gaat Jesse elke dag een uurtje met m'n man mee in een oude wandelwagen, dan gaan ze samen naar de koeien kijken, naar de pony's, de geiten, de hond loopt trouw mee. Geweldig vindt Jesse dat! Hij heeft een oud skipak aan, dat hebben ze dan wel nodig buiten als ze stil zitten. Zelf kom ik zelden bij de dieren (ben er niet echt mee opgegroeid) maar wel ga ik haast elke dag met Jesse wandelen of fietsen naar de supermarkt, en waar hij ook heel veel van houdt is samen boekjes kijken en zingen en dansen op muziek.
Kinderboerderij is wel een goed idee. Ik doe vaak domme dansjes voor Lena Ligt ze gelukkig wel helemaal in een deuk. Samen was ophangen vind ze ook echt ruig. Op knijpers kwijlen enzo. Als we thuis zijn lopen we bijna elke dag naar de Hema in de stad. Voor een paar sokken, een halve brood, een stuk kaas, een rompertje wat dan ook. Zijn we ook weer anderhalf uur weg. Op bed liggen en dan lig ik op mijn rug en leg Lena op mijn onderbenen en dan vliegen. Goed voor beweging + goed voor blije baby. Oh ja op het grote bed vervelen vindt ze ook echt super. Was opvouwen, administratie doen... doe veel op ons bed, Lena kan alle kanten op, overal bij (blauwe enveloppen opeten enzo) en ze kan zich er goed vermaken. En zichzelf vermaken kan ze dus echt niet. De box = ruk, kinderstoel zonder entertainment = ruk....
Samen spelen ( puzzelen, boekjes lezen, picknicken) Wandelen met de hond Naar de kringloop wandelen Stuk fietsen ( zeker 3 keer per week) Stad in Dansen Rondhangen Muziek luisteren Eten Mandarijnen schillen Tv kijken Op de PC kijken Was opvouwen Naar een vriendin van mij Naar een tuincentrum met dieren ( voor nu een goed alternatief voor de kinderboerderij)