Hoi, Even een vraag mijn man wil graag verhuizen naar een grotere woning voordat we een kind krijgen. Maar ik vind onze flat veel ste leuk. Hij is totaal 80 vierkante meter en we hebben 1 extra kamer (6 vierkante meter). Is dit nou echt zo klein? Ik heb zo iets van waarom al die haast? Groeten Corinne
hey hey ook wij wonen in een flat van 80 vierkante meter wij hebben 2 slaapkamers 1 voor ons en een kleine voor de baby ! het gaat makkelijk hoor! wij willen als het lukt als er een 2de komt wel weg hier maar ook dan zou het nog geen probleem zijn want dan leg je ze de eerste tijd op 1 kamer ! ik zou ook wel graag wat meer ruimte willen en een tuin maar dat is hier bijna niet te doen ik vind dat het makkelijk gaat hoor ! succes groetjes liesbeth
Ik denk niet dat een ander hier iets heel zinnigs over kan zeggen. De één woont met een heel gezin in een 3 kamer woning, de ander moet daar niet aan denken. Ik vind het klein en zou er dus niet voor kiezen. Tegelijk weet ik dat er heel veel mensen niet zoveel te kiezen hebben, en ik weet ook dat er heel veel mensen dolgelukkig zijn in hun apartement. Hier zul je samen met je vriend uit moeten komen!
Wij wonen op 60m2 met 1 slaapkamer. Met een beetje passen en meten gaat dat ook prima. Maar zullen hier nog maar een aantal maanden wonen. Toch lekker knus...
Ik vind dat het heel goed kan. Wij woonden een paar jaar geleden met z'n drieën in een appartementje van nog geen 50 m2. Dat was erg krap, ons zoontje sliep in de slaapkamer en wij in de huiskamer. Het was een geweldige tijd. Toen konden we verhuizen naar een appartement van 87 m2, waar we nog steeds wonen. Eerst met z'n drieën en nu zelfs met z'n vieren. Het gaat nog steeds. We denken zelfs voorzichtig na over een derde kindje. Dan moeten we wel kinderen bij elkaar op de kamer doen. Of ieder kind op een eigen kamer en wij weer in de huiskamer. Terug naar af. Het ligt er denk ik aan wat voor eisen je zelf stelt. Als het leuk is, zou ik nog lekker een paar jaar blijven zitten. Zwanger zijn, bevallen en aan de nieuwe situatie wennen kost veel energie. Je kunt je energie echt beter daaraan besteden dan aan een verhuizing, verbouwing, enz. Ik mis inderdaad wel een tuin. We hebben wel een groot balkon, maar als zoonlief van 4 buiten wil spelen in het speeltuintje beneden, ga ik wel altijd met hem mee. Ik durf hem nog niet alleen te laten. Dat is wel een nadeel, in een tuin zou hij lekker zelf kunnen spelen. Helaas is een huis met een tuin hier in Amsterdam nogal onbetaalbaar.
Wij wonen op een flat van 50m2, we hebben wel 2 kamers, maar de tweede staat nu een ledikant en commode in en ik kan m'n kont er nu niet meer in keren. Tevens wonen wij op de derde verdieping zonder lift. Als het zou moeten zou ik het er wel mee kunnen doen, maar ik ben blij dat we over 3 weken gaan verhuizen naar een eensgezinswoning. Ik ben nu namelijk ook erg buiten adem als ik halverwege de trappen ben
wij wonen in een appartement maar deze is wel 115 vierkante meter de living alleen is 35 dus het is hier wel erg ruim. toch hadden we liever een huis met tuintje enzo. maar omdat we uit ons huurappartementje moesten en geen huis konden vinden om te kopen die aan onze verwachtingen voldeed hebben we voorlopig dit appartement gekocht. we zijn er nu wat aan het werken zodat we het hopelijk met een hoopje winst kunnen verkopen en een huis vinden die we wel zien zitten.
Tot voor kort hadden wij met z'n 3tjes ook maar 40m2. Dochter heeft tot 6 maanden bij ons de kamer geslapen (hangwieg, anders pastte het niet ) En nu hebben we een garage onder ons gekocht, en daar twee kamertjes van gemaakt. Nu hebben we 60m2. En zouden hier ook nog wel een tweede kindje kunnen hebben. Ligt er maar net aan hoeveel eisen je stelt.
Wij wonen op 75 m2. Drie slaapkamers waar van eentje echt super klein. En wij willen de eerste twee hier krijgen. Daarna gaan we eens kijken naar iets groters.
Wij wonen ook klein en hoog (4 hoog zonder lift...) Of het kan? Prima! Maar ik vind het verre van ideaal. Qua ruimte merk ik dat sinds Hannah geboren is we echt wel krap zitten. Een baby brengt veel spullen met zich mee We hebben bijvoorbeeld nauwelijks plek om de kleertjes op te bergen die haar niet meer passen, om over de wieg en de wagenbak van de kinderwagen maar niet te spreken. En ik weet niet of jullie hoog wonen en of er een lift is? Maar dat sjouwen ben ik echt zat. Op het eind van mijn zwangerschap kwam ik ahast niet meer boven... En Hannah wordt nu ook echt wel wat zwaar. Wij hopen dan ook nog dit jaar te kunnen verhuizen.
Tot voor kort hadden wij een appartement van 50m2 met 3 slaapkamers en dat ging prima hoor. Nu wonen we in een drive in woning zonder tuin met groot dakterras en dat is 180m2, een stuk ruimer dus.
wij zitten op een 3 kamerflatje op 9 hoog. VERSCHRIKKELIJK, als ik naar het CB moet en de lift is weer eens stuk zit ik echt met en probleem als ik boven sta met de kinderwagen. Wij zijn dus lekker op zoek naar een eengezinswoning met tuintje!
Ligt er idd maar net aan wat je gewend bent volgens mij. Ik heb altijd groot gewoond en woon nu in een rijtjeshuis, dus ik vind dat al best klein, terwijl het toch echt 180 m² is. Ik zou het dan ook niet kunnen. Maar als je 't gewend bent kan het misschien juist wel weer heel handig.
Onze woning nu is 73 m2 en straks hebben we er 1 van 87 m2. En die van nu is eigenlijk al groot genoeg voor 1 kind. Dus ik vind dat het prima kan hoor Alhoewel ik natuurlijk liever groter woon, maar dan moet ik Amsterdam uit
Ja maar onze woonkamer is groter dan de meeste woonkamers van rijtjeswoningen. Een appartement is heel anders ingedeeld en voelt dus ook anders. Maar het is inderdaad ook maar net wat je gewend bent.
Wij delen momenteel een 70m2 appartement, met 2 slaapkamers en een luxe maar kleine badkamer (om de douchecel in te komen, moet je jezelf echt om een hoekje vouwen). Nu heb ik wel een appartement dat zo is ingedeeld dat het veel ruimer lijkt hoor; En 2 degelijke slaapkamers van 2,5 bij 4,50. Denk dat het straks met een kleintje best gaat passen, alleen het badderen wordt wat lastig. Geen zorgen maken, zou gewoon rustig op zoek gaan naar een nieuwe woning en verder nog even genieten van je appartement.
het ligt er maar aan waar je woont. In Amsterdam is het bijna ' normaal' om tussen de 70 en 90 m2 te hebben. Mijn vriend en schoonouders blijven onze maisonette maar klein vinden. Ik snapte laatst ineens waarom: zij komen uit Gelderland en een nichtje had een starterswoning, om klein te beginnen een eengezinswoning (!) met ' maar' 2 slaapkamers (en een enorme tuin, en 1 slaapkamer was voorheen 3 kamers!). Ik mis alleen opbergruimte maar vind 2 etages, met boven een washok, 2 redelijk ruime slaapkamers en een kleinere kamer, plus nog een opbergzolder, voor 1 en zelfs 2 kindjes gewoon ok. Wij lossen dat denk ik op door een vakantiehuisje ergens te kopen, want mijn vriend mist de ruimte, maar ik wil de stad niet uit...
Wij wonen in een 4kamerwoning op 1 hoog. En het pas allemaal prima! Wel missen we een tuin,maar volgend jaar april kunnen we hopelijk ons nieuwe huis betreden!
Ik ben wel groot gewend hoor, mijn ouders hadden een groot vrijstaand huis, en mijn schoonouders ook een groot rijtjeshuis. Wij hebben genoeg aan ons kleine appartementje. Beter dit, dan dat ik nu ook zou moeten werken. Heb je en groot huis, ben je nooit thuis. Over een paar jaar zien we wel verder.
Mijn woonkamer en keuken is alleen al 83m2 en dat vind ik al te klein. Totale woning is 160m2 en nog vind ik het een klein huis, ook al heb ik een tuin en alles.Ik zou dus wel verhuizen maar dat is voor iedereen anders. Je kan ook gewoon wachten tot na je bevalling en als het toch te klein is gewoon na 3 maanden alsnog lekker verhuizen Zo kan je het ene beetje aankijken toch?