Onze jongste is een echte wildebras vergeleken met haar zus vroeger. Daar hadden we de swimm trainer voor als we gingen zwemmen. Nu zat ik voor de jongste aan een puddle jumper te denken, maar daar is ze veel te licht voor 82cm en 9,5 kilo 19 mnd) Maar zouden zwembandjes in de kleinste maat voldoende zijn voor zo'n kleintje? De oudste durft al amper met de zwembandjes. De swimm trainer is iig niet handig als ze wil springen in het water. Iemand ervaring?
Geen ervaring, maar zit wel een beetje met dezelfde vraag. Mijn dochter vindt dat zwembanden of de swimtrainer maar niks. Dus ik ben ook aan bandjes aan het denken. Maar ik vraag me af of dat wel wat is als ze zo klein zijn (dl is 14 maanden, 9 kg).
Hoe oud is je kindje? Onzo zoon is 1,5 en heeft vanaf ca. 14 mnd zwembandjes om. We zwemmen eigenlijk wel alleen met hem in het pierenbadje, en in het diepe houden we hem gewoon goed vast. Ze hebben met bandjes om veel meer bewegingsvrijheid (ik weet niet of je kindje al loopt) dan in de swimtrainer of babyband. Onze zoon vermaakt zich met bandjes om in ieder geval veel beter. Hij draagt de Bema zwembandjes maat 00, die blijven goed zitten.
Onze jongste is ruim 2, maar een redelijk lichtgewicht. (In ieder geval vergeleken met onze oudste). Hij weegt nu rond de 11 a 12 kg. Gezien zijn leeftijd is een swimtrainer oid echt niets voor hem. Veel standaard zwembandjes zijn vanaf 11 kg tot 30 kg. Deze past hij met zijn dunne armpjes niet om. Na een zoektocht ben ik deze tegen gekomen; Beco zwembandjes Wij hebben gekozen voor maat 00 en deze is tot 15 kg. Ze passen perfect en hij blijft goed drijven.
Onze dochter is nu 19 maanden en heeft al zo'n 4 maanden bandjes aan. Ik ga wel wekelijks zwemmen, de eerste 2-3 keer vond ze het eng, maar nu vind ze het fantastisch. Ze blijft zelf goed drijven en rechtop in het water. Bij de action hebben ze kleine bandjes, hierop staat wel dat ze voor een groter gewicht zijn, maar bij mijn dochter passen ze prima!
Ervaring heb ik niet, heb de bema ook niet gezien. Maar kort; Bema kost 9,99 en is maat 00 tot 11 kg. Maat 0 is van 11 tot 30 kg. Beco kost 6,50 en is maat 00 tot 15 kg. Maat 0 is van 15 tot 30 kg. Bema; bol.com | Bema Zwembandjes - Maat 00 | Speelgoed Beco; Beco zwembandjes
Ik heb ook bandjes voor mn dochtertje van 15 maanden en 9.5 kg en passen prima. Gewoon die van Lief normaal vanaf 36 maanden.
Hier mogen we helaas niet zwemmen ivm met buisjes maar over maandje gaan we weer zwemmen en wil dan ook bandjes ipv een stomme band. De band vond ze vanaf begin aan al niet tof dus we gingen altijd naar een zwembad waar ze los mocht. (uiteraard hield ik haar met 2 handen goed vast) echter reageer ik om te vragen of onze dreumes nou echt een zware is haha... jullie kindjes zijn allemaal zo ligt vergeleken met mijn dame 15 mnd 11 kg ��